Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb zdražila ve všech verzích, základní diesel skončil
18.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda v pátek vydala nové ceníky všech svých modelů. Pozitivními změnami se pochlubila, o těch horších pomlčela. A v nabídce Superbu se jich najde dost.
V pátek jsme vás informovali o novinkách v nabídce Škody Yeti, do níž přibyl akční model Trumf. Vnímat jej jako ryze pozitivní novinku nemusí každý, neboť coby nový základ nabídky posunul cenu nejdostupnějších provedení Yeti o něco výše, přidal ale také více výbavy, což zvýšení ceny více než kompenzuje. Nová data platnosti se ale objevila i v cenících ostatních modelů, a tak jsme si je prošli a porovnali s těmi předchozími.
Pokud jste měli v úmyslu udělat totéž, můžeme vám ušetřit čas - ve většině z nich se nezměnilo vůbec nic. Fabia i Rapid se prodávají dále stejně a ceníky Octavie pouze definitivně potvrzují konec vrcholného RS 230, který už i v těchto materiálech kompletně chybí. V ceníku nového Superbu a Superbu Combi ale nezůstal kámen na kameni.
Změny jsou opravdu rozsáhlé a zasáhly všechny modely. Tou na první pohled nejviditelnější je úplné vyřazení základního dieselu 1,6 TDI s výkonem 88 kW (120 koní), který dosud přišel ve výbavě Active na 616 900 Kč. Nyní absentuje zcela - tedy nejen v provedení GreenLine, jehož opuštění českého trhu bylo avizováno dříve - a pozici základní naftové motorizace přebrala varianta 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 koní), která ovšem stojí od 673 900 Kč.
Jinými slovy, pokud jste měli zálusk na co nejlevnější naftový Superb, jste dnes o 57 tisíc Kč, tedy skoro 10 procent výše. To je skutečně razantní změna, je ale otázkou, kolik lidí raní u srdce - Superb 1,6 TDI ve své předchozí generaci nepatří mezi nejméně žádané ojetiny v ČR náhodou a Škoda jej jistě nepřestává prodávat proto, že ji lidé kvůli tomuto modelu trhají ruce.
Jako větší komplikaci tak lze vnímat zdražení všech ostatních variant. Je poměrně komplikované a nejlépe se v něm zorientujete porovnáním níže přiložených tabulek s cenami dosud a nově nabízených verzí, ale v kostce:
- nejlevnější benzinové Superby s výbavou Active zdražily o 15 tisíc Kč a nejnižší cena tedy nyní má podobu 630 900 Kč za variantu s motorem 1,4 TSI 110 kW (150 koní)
- nejlevnější naftové Superby s výbavou Active zdražily o 17 tisíc Kč a nejnižší cena dieselu je již zmiňovaných 673 900 Kč za variantu s motorem 2,0 TDI 110 kW (150 koní)
- všechny ostatní benzinové verze zdražily o 12 tisíc Kč a začínají na 694 900 Kč se stejným motorem 1,4 TSI a výbavou Ambition
- všechny ostatní dieselové verze zdražily o 14 tisíc Kč a začínají znovu s 2,0 TDI na 735 900 Kč
- u verze Combi platí všechny změny ekvivalentně, jsou ale vždy o 30 000 Kč výše.
To jsou zase o něco ambicióznější cenovky, které v podstatě nijak nevykrývá navýšení standardní výbavy. Pokud správně vidíme, do úplného základu přibyl pouze Bluetooth dosud prodávaný za 3 000 Kč, u vyšších výbav ani to. Můžete si pustit Team a během slov „Pátram, ja ťa nájdem, nájdem uvidíš,” zkusit v ceníku vykoumat víc, my jsme ale z podstatných změn narazili už jen na menší rekonfiguraci dostupných paketů výbav a možnost koupit si Superb bez klimatizace za 0 Kč. Což by mohli ocenit puristé, protože klimatizace znamená kila navíc...
Poslední věty berte s nadsázkou, všechno ostatní je holý fakt. Níže najdete tabulky s novými i starými cenami, v jejich případě s vyznačením největších změn. Kompletní ceník v PDF si můžete jako vždy stáhnout z webu Škody (290 kB).
Změny nabídky a cen Škody Superb liftback a Combi
Ceny liftbacku platné od září 2016
Ceny liftbacku platné do srpna 2016
Ceny kombi platné od září 2016
Ceny kombi platné do srpna 2016
Galerie fotografií Škody Superb III 2,0 TSI 280 4x4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva