Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb RS konečně bude a ukázala svůj možný vzhled. Po letech čekání ale asi potěší málokoho
23.12.2023 | Petr Prokopec
O tom, že by Octavie RS mohla dostat většího bratříčka, se mluví už hodně dlouho, dosud se to ale nestalo. V případě čtvrté generace Superbu se příchod RS zdá být konečně jistý, nakonec ale může jít o slabší auto, než jakým byl standardní Superb III ve své vrcholné verzi.
Od představení nové Škody Superb uběhlo už pěkných pár pátků. Čtvrtou generaci je tak možné objednávat, zatím ale jen s dvoulitrovým turbodieselem a jeho 150 koňmi pod kapotou. Při volbě níže položené výbavy Selection takové provedení vyjde na minimálně 1 060 000 Kč, načež bude zajímavé sledovat, jaké částky budou spojené s dalšími agregáty. Dorazit mají totiž benzinové čtyřválce 1,5 TSI (150 koní) a 2,0 TSI (204 a 265 koní), stejně jako silnější 2,0 TDI (193 koní) a plug-in hybridní jedna-pětka (204 koní).
Nový Superb tak ani v jednom případě výkonově nedorovná vrchol předchozí generace, v jehož případě benzinový dvoulitr dával až 280 koní. Dost možná je to ale záměr, aby uvolnil místo novému vrcholu. Šéf značky Klaus Zellmer totiž v reakci na poznámku, že by provedení RS mohlo být ze strany Škody na cestě coby rival sedanů a kombíků BMW, Mercedesu nebo Audi, uvedl: „Nemůžu souhlasit víc. Uvidíme. Nic jsme zatím neoznámili, ale myslím si, že vaše argumenty jsou relevantní,” řekl doslova. Těžko si to přeložit jinak než jako nepřímé potvrzení příchodu dalšího RS, otázkou nicméně je, zda je v tomto případě nač se těšit.
Škoda totiž nový Superb vyvinula souběžně s Volkswagenem Passat deváté generace. Ten bude na rozdíl od českého vozu k mání jen jako kombík, všechny tři verze přitom budou vznikat v továrně v Bratislavě. Plug-in hybridní ústrojí má přitom zamířit pouze pod kapotu praktičtějších modelů, u toho německého ale bude k dostání také v silnější formě naladěné na 272 koní. A právě ta by nakonec mohla dorazit i pod českou kapotu v případě verze označené písmeny RS.
Zatím vše berte jen jako spekulaci, nicméně pokud se Škoda skutečně rozhodne, že vůbec poprvé Superb RS nabídne, pak není mnoho jiných možností. Kvůli nucené elektrifikaci se totiž utahují šrouby na všech stranách, mateřský koncern Volkswagen by tak značce asi nedovolil utratit nemalé peníze za vývoj verze osazené třeba přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 300 či víc koní, pokud by na konci takového procesu stály akorát problémy s flotilovými emisemi, a tedy s pokutami od EU.
V případě plug-in hybridní jedna-pětky spárované s elektromotorem a lithium-iontovou baterií je ovšem již značná část práce odvedena a problém s CO2 by neexistoval. Škoda by se tedy musela zaměřit hlavně na podvozek, ovšem i v tomto případě by měla k dispozici spoustu dat z vývoje německého provedení. V podstatě tak jde o cestu nejmenšího odporu, která by přitom značce pomohla i v rámci redukce emisí - Passat GTE osmé generace měl v tomto ohledu na kontě 27 až 42 g/km.
Zellmer pak ostatně dodává, že doba se změnila a lidé dnes kladou důraz na něco jiného, než je výkon. „Počet koní již nebude tak důležitý. Hra se dle mého názoru mění, do budoucna bude vše více o efektivitě, udržitelných materiálech či dekarbonizaci, na kterou dojde během celého životního cyklu,” prohlásil též. Je to samozřejmě nesmysl, u ostrých verzí jde pořád hlavně o výkon a dynamiku.
Pokud ale Zellmer umetá cestu relativně slabému hybridnímu Superbu RS, jeho slovům se nelze divit. Jen je třeba si realisticky říci, že takto by vůz dorazil s technikou, která potěší jen málokoho ze zákazníků verzí RS. Na tohle roky určitě nečekali a po profesionály kritizovaném designu vozu by šlo o další potenciální zklamání.
Nový Superb nevypadá až tak odpudivě jako spřízněný Kodiaq, techniku však vyfasoval stejnou. Znamená to, že zákazníci mohou počítat maximálně s 265 koňmi. Změnit by to mohla zvažovaná verze RS, její ústrojí ale bude ústupek době. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 10 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
Nejnovější články
- Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před hodinou - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 3 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 4 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 6 hodinami - Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 16:51 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 13:42 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 07:41 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam