Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Scala RS se rýsuje i s „plnotučným” motorem. Dorazí také pravověrný Scout?
18.12.2018 | Petr Prokopec
Nová Scala ještě není v showroomech auž se vedou řeči o dalších derivátech. RS je takřka stoprocentní jistotou, crossover ale možná ze hry vyřadí absence pohonu všech kol.
Jedním ze stále důležitějších trhů pro Škodu je Austrálie. Automobilka sice u protinožců neprodává desetitisíce aut měsíčně, na něco takového ostatně může zapomenout i ve své domovině, mnohem podstatnější než množství je tamní skladba prodaných aut. U Octavie polovinu registrací tvoří provedení RS a podobná situace panuje na tomto trhu obecně. Australané obecně sahají spíše po lépe vybavených a výkonných verzích, které do firemní kasy logicky přináší nejvyšší zisk.
Na australský trh samozřejmě zamíří i nová Scala, od níž si tamní zastoupení hodně slibuje. Je ale otázkou, jestli z toho nebude velké zklamání. Jak bylo zmíněno výše, Australané milují především vysoký výkon a ten novinka z Mladé Boleslavi zřejmě neměla v zadání. Nabídnout dokáže maximálně 150 koní, což je dnes i v mainstreamu nezajímavá hodnota. Jenže je třeba si uvědomit, že Scala dorazí na australský trh až v roce 2020.
Co přesně to znamená? Že Australané si již od zahájení prodeje budou moci vybírat vze zajímavější palety motorů, než jakou dostanou v první vlně Evropané. Na Starém kontinentu Scala nabídne pouze litrový tříválec, 1,5litrový čtyřválec a 1,6litrový turbodiesel. Na výběr pak sice ještě bude manuál či automat, oba typy převodovek však pošlou oněch maximálních 150 koní na přední nápravu. To na oslnění Austrálie nestačí.
Momentálně samozřejmě nelze s jistotou tvrdit, co Scalu čeká v budoucnu. Nicméně pokud si uvědomíme, že představení vozu předcházel koncept Vision RS, vedou veškeré indicie ke sportovnímu derivátu. Na rozdíl od studie ale ve hře nejspíše nebude hybridní technika, tedy kombinace přeplňované jedna-pětky a elektromotoru, jež souhrnně dávala k dobru 245 koní. Místo toho by měla dorazit pouze spalovací dvoulitrová jednotka.
S jakým výkonem přitom počítat? To je otázka do pranice, přičemž vše bude záviset na čtvrté generaci Škody Octavia. Ta udělá novince mnohem větší prostor na trhu, neboť se rozměrově posune ještě výše než dosud. S tím logicky dojde i na navýšení výkonu u verze RS, spíše než tři stovky koní, jako je tomu u sportovních modelů VW, Seatu či Audi, však tipujeme nějakých 270 kobyl. Scala by tak mohla nabídnout cokoliv mezi 200 a 245 koňmi.
Navíc se dá předpokládat, že menší RS dorazí pouze s benzinovou jednotkou. Vyšší výkon doplní agresivně stylizovaná karoserie, kterou ukazuje aktuální neoficiální ilustrace. Vytvořil ji maďarský kreslíř X-Tomi, který se nechal inspirovat hlavně Škodou Octavia RS 245. Máme tu tedy 19palcová litá kola se specifickým designem, či přepracovaný přední nárazník.
Logicky lze samozřejmě očekávat také modifikace na zádi, zejména v podobě střešního spoileru a minimálně atrapy difuzoru. A vůbec bychom se nedivili, kdyby Škoda byla odvážnější také v oblasti bočních prahů. Změny vůči základu se odehrají rovněž v interiéru, kam se nastěhují sportovnější sedačky a specifické dekory či čalounění nebo možná dokonce jiný volant.
Ilustraci Scaly RS doprovodila i varianta Scout, či spíše ScoutLine. Nový prodloužený hatchback velmi pravděpodobně nedostane pohon všech kol ani v pozdějších fázích životního cyklu, do terénu se tak hodit moc nebude. Oproti běžnému provedení se tedy dočká jen navýšení světlé výšky a příchodu ochranných černých lemů ve spodní části karoserie, stříbrně lakovaných krytů podvozku a unikátních litých kol.
Jelikož nepůjde o pravověrný Scout, nejspíše nedojde na změny pod kapotou a reflektována tak bude nabídka základního modelu. Možná i proto by toto provedení nakonec mohlo dorazit do showroomů dříve než Scala RS, a to klidně i po boku varianty SportLine. Ta by šla v podstatě stejným směrem jako ScoutLine, pročež by motorový prostor ponechala beze změn a soustředila se jen na vzhled. Zda tomu tak ale opravdu bude, uvidíme během následujících let.
Škoda Scala RS je víceméně jistotou...
...spíše než Scout ale dorazí spíše verze ScoutLine, která tak nenabídne pohon všech kol
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 6 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 7 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 9 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 10 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva