Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Scala RS se rýsuje i s „plnotučným” motorem. Dorazí také pravověrný Scout?
18.12.2018 | Petr Prokopec
Nová Scala ještě není v showroomech auž se vedou řeči o dalších derivátech. RS je takřka stoprocentní jistotou, crossover ale možná ze hry vyřadí absence pohonu všech kol.
Jedním ze stále důležitějších trhů pro Škodu je Austrálie. Automobilka sice u protinožců neprodává desetitisíce aut měsíčně, na něco takového ostatně může zapomenout i ve své domovině, mnohem podstatnější než množství je tamní skladba prodaných aut. U Octavie polovinu registrací tvoří provedení RS a podobná situace panuje na tomto trhu obecně. Australané obecně sahají spíše po lépe vybavených a výkonných verzích, které do firemní kasy logicky přináší nejvyšší zisk.
Na australský trh samozřejmě zamíří i nová Scala, od níž si tamní zastoupení hodně slibuje. Je ale otázkou, jestli z toho nebude velké zklamání. Jak bylo zmíněno výše, Australané milují především vysoký výkon a ten novinka z Mladé Boleslavi zřejmě neměla v zadání. Nabídnout dokáže maximálně 150 koní, což je dnes i v mainstreamu nezajímavá hodnota. Jenže je třeba si uvědomit, že Scala dorazí na australský trh až v roce 2020.
Co přesně to znamená? Že Australané si již od zahájení prodeje budou moci vybírat vze zajímavější palety motorů, než jakou dostanou v první vlně Evropané. Na Starém kontinentu Scala nabídne pouze litrový tříválec, 1,5litrový čtyřválec a 1,6litrový turbodiesel. Na výběr pak sice ještě bude manuál či automat, oba typy převodovek však pošlou oněch maximálních 150 koní na přední nápravu. To na oslnění Austrálie nestačí.
Momentálně samozřejmě nelze s jistotou tvrdit, co Scalu čeká v budoucnu. Nicméně pokud si uvědomíme, že představení vozu předcházel koncept Vision RS, vedou veškeré indicie ke sportovnímu derivátu. Na rozdíl od studie ale ve hře nejspíše nebude hybridní technika, tedy kombinace přeplňované jedna-pětky a elektromotoru, jež souhrnně dávala k dobru 245 koní. Místo toho by měla dorazit pouze spalovací dvoulitrová jednotka.
S jakým výkonem přitom počítat? To je otázka do pranice, přičemž vše bude záviset na čtvrté generaci Škody Octavia. Ta udělá novince mnohem větší prostor na trhu, neboť se rozměrově posune ještě výše než dosud. S tím logicky dojde i na navýšení výkonu u verze RS, spíše než tři stovky koní, jako je tomu u sportovních modelů VW, Seatu či Audi, však tipujeme nějakých 270 kobyl. Scala by tak mohla nabídnout cokoliv mezi 200 a 245 koňmi.
Navíc se dá předpokládat, že menší RS dorazí pouze s benzinovou jednotkou. Vyšší výkon doplní agresivně stylizovaná karoserie, kterou ukazuje aktuální neoficiální ilustrace. Vytvořil ji maďarský kreslíř X-Tomi, který se nechal inspirovat hlavně Škodou Octavia RS 245. Máme tu tedy 19palcová litá kola se specifickým designem, či přepracovaný přední nárazník.
Logicky lze samozřejmě očekávat také modifikace na zádi, zejména v podobě střešního spoileru a minimálně atrapy difuzoru. A vůbec bychom se nedivili, kdyby Škoda byla odvážnější také v oblasti bočních prahů. Změny vůči základu se odehrají rovněž v interiéru, kam se nastěhují sportovnější sedačky a specifické dekory či čalounění nebo možná dokonce jiný volant.
Ilustraci Scaly RS doprovodila i varianta Scout, či spíše ScoutLine. Nový prodloužený hatchback velmi pravděpodobně nedostane pohon všech kol ani v pozdějších fázích životního cyklu, do terénu se tak hodit moc nebude. Oproti běžnému provedení se tedy dočká jen navýšení světlé výšky a příchodu ochranných černých lemů ve spodní části karoserie, stříbrně lakovaných krytů podvozku a unikátních litých kol.
Jelikož nepůjde o pravověrný Scout, nejspíše nedojde na změny pod kapotou a reflektována tak bude nabídka základního modelu. Možná i proto by toto provedení nakonec mohlo dorazit do showroomů dříve než Scala RS, a to klidně i po boku varianty SportLine. Ta by šla v podstatě stejným směrem jako ScoutLine, pročež by motorový prostor ponechala beze změn a soustředila se jen na vzhled. Zda tomu tak ale opravdu bude, uvidíme během následujících let.
![Škoda Scala RS se rýsuje i s „plnotučným” motorem. Dorazí také pravověrný Scout? - 1 - Skoda Scala RS a ScoutLine neoficialni ilustrace 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Škoda Scala RS je víceméně jistotou...
...spíše než Scout ale dorazí spíše verze ScoutLine, která tak nenabídne pohon všech kol
Bleskovky
Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nejnovější články
Mercedes třídy A končí bez nástupce jako sedan, jde o poslední takové auto startující pod 1 milionem Kč
před hodinouŠéf Fordu kapituloval. Po letech mazání medu kolem úst přiznal, že elektromobily trpí „neřešitelnými” problémy
před 3 hodinamiMajitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
včeraDalší a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
včeraNámluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva