Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda rozšířila nabídku Octavie o další dvě verze, po půl roce je jich už pěkná řádka
4.7.2020 | Petr Miler
Po všech překotných událostech roku 2020 může člověk snadno zapomínat, že Škoda začala novou Octavii nabízet teprve na sklonku loňska. Přesto už teď nabízí spoustu variant, mezi které přibyla i klasicky střižená eReSa.
Připusťme, že nová Škoda Octavia nepřišla na svět zrovna ani v tu nejvhodnější možnou dobu, ani za těch nejpříhodnějších okolností. Automobilka vůz odhalila už loni v listopadu, kdy jsme kvitovali, že v některých ohledech vizuálně připomíná německé „prémiovky”. Problémem už ale tehdy trochu bylo, že u značek jako Audi se Octavia IV neinspirovala jen designem a přišla s velmi ambiciózním ceníkem. To nejhorší ovšem mělo teprve přijít.
Snad ani tolik nevadilo, že se postupem času stále více ukazovalo, že novinka je v podstatě jen velkým faceliftem třetí generace - po technické stránce se toho změnilo jen velmi málo. To se čekalo, hlavní potíží se stalo, že svět záhy začal mít jiné problémy, a to velkým entré automobilových novinek nepřeje. Však koho budou zajímat odhalení nových vozů, když si nemůže jít koupit ani nové boty? A aby toho nebylo málo, interní potíže se všemi novinkami koncernu VW záhy zastavil jejich prodeje úplně.
Nevíme, jak se v tuto chvíli přesně nové Octavii daří, Škoda nicméně bojuje o pozornost a na trh uvádí jednu novou verzi za druhou. Naposledy to byla verze pro šetřílky, která ujede i 500 km bez benzinu i nafty, dnes tu naopak máme varianty, které bez těchto paliv nedají ani ránu. Po březnové premiéře Octavie RS s hybridním pohonem byly nyní odhaleny klasicky střižené verze s čistě spalovacími motory.
Velká překvapení tedy nečekejte, jistě ale jde o ty verze RS, na které v České republice čeká většina potenciálních kupců - drahý, těžký a relativně pomalý hybrid nemá mnoho šancí oslovit racionálně uvažující publikum s pohledem na nabídku nepokřiveným dotacemi. Design dnes nebudeme probírat, je až na detaily stejný jako u hybridu a zvenčí i uvnitř se liší klasickými specifiky. Soustředit se budeme na techniku, která ale též není až tak nová, jak by u nové generace vozu mohla být.
Pod kapotou benzinového provedení bije dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na 180 kW neboli 245 koní výkonu a 370 Nm točivého momentu (dostupný je mezi 1 600 a 4 300 ot./min). To je stejná porce, jakou měla vrcholná provedení Octavie RS třetí generace, a tak je i výsledná dynamika velmi podobná - na stovku akceleruje tato verze nejlépe za 6,7 sekundy (o 0,6 rychleji než hybrid) a rozjede se až na 250 km/h (hybrid 225 km/h). Poháněná kola jsou vždy přední, převodovka je standardně manuální šestistupňová, což je třeba kvitovat. Alternativně je k dispozici sedmistupňové DSG.
Dieselová verze nabízí alespoň novější, 200koňový (147 kW) dvoulitr TDI s točivým momentem až 400 Nm. Bohužel, v tomto případě je standardem automat DSG, za příplatek je ale k dispozici pohon 4x4 jako u předchozího provedení. V tomto případě se auto alespoň zrychlením na stovku téměř vyrovná benzinu - zabere mu 6,8 sekundy.
Pochopitelně, obě varianty budou nabízeny s řádně přizpůsobeným podvozkem (snížený o 15 mm) a adekvátním brzdovým systémem, benzinové provedení je k dispozici i s diferenciálem s omezenou svorností a obě pak za příplatek s adaptivním podvozkem. I tohle všechno ale už měla k dispozici Octavia RS generace číslo tři.
Novinky jsou tedy hlavně lépe vypadajícími a vybavenými nástupci předchozích provedení a o jejich úspěchu na trhu rozhodne krom obecné ekonomické situace také cena. Octavia III RS byla svého času nesmírně výhodnou nabídkou, když za cenu okolo 620 tisíc Kč přicházela s vysokou dynamikou i výbavou. Vzhledem k tomu, že dnes za tuto sumu nekoupíte ani verzi 1,5 TSI v provedení Style, od nového RS jistě nic podobného nelze očekávat.
Nová Škoda Octavia se představila ve verzích RS s benzinovým a dieselovým motorem jako liftback i kombík. Překvapit v podstatě nemá čím, nedívá se na ni ale špatně. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva