Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid Sport plně odhalena: Rapid RS se klube na světlo
8.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Studie Rapid Sport je venku. Neměla by přitom ukazovat jen co dovedou designéři Škody, ale i naznačovat pojetí budoucí verze RS.
Tip: Projděte si také nové studiové fotky Rapidu Sport s jeho xenony a LED v akci.
Tip2: Projděte si také další novinky Škody pro letošní setkání GTI u Wörthersee.
Doplněno 9.5.: Přidali jsme další živé snímky od Wörthersee zachycující mimo jiné také interiér vozu a nové informace, které se nám podařilo získat. Následující text a přiložené fotografie už vám vykreslí téměř kompletní obraz o Rapidu Sport.
Škoda Rapid je coby tak trochu liftback a tak trochu sedan dobře známou záležitostí už od loňského roku. Pokud jde o jeho budoucnost, zraky veřejnosti se obvykle upírají k verzi Spaceback - ta by, podobně jako výchozí provedení, měla do jedné spojovat dvě karosářské verze, tentokrát hatchback a kombi. Spekuluje se o tom, že se představí už koncem léta na autosalonu ve Frankfurtu, bez ohledu na tuto budoucnost bychom ale neměli zapomínat, že Škoda před pár lety na GTI-Treffen slíbila také příchod Rapidu RS. A ačkoli se od té doby mohlo leccos změnit, máme zato, že tenhle záměr zůstává na stole.
Naznačuje to už sama existence konceptu Rapid Sport, jehož představení na letošním tuningovém setkání příznivců GTI u rakouského jezera Wörthersee škodovka avizovala s několikadenním předstihem. Zatím jsme vůz mohli spatřit jen na oficiálních skicách, nyní jej můžeme vidět i tak, jak jej u automobilky stvořili.
Na přiložených snímcích si tak konečně můžete pořádně prohlédnout dosti značně pozměněnou stavbu vozu, která sází na nepřehlédnutelné rozšíření a snížení. Auto se tak dočkalo poměrně výrazně „vytažených” blatníků, do kterých zapadají 19" kola z lehkých slitin a na něž navazují zvýrazněné vnější prahy. Příď se snaží zaujmout novým nárazníkem s karbonovým „lízátkem” a zvláštně řešeným otvorem pro přívod chladícího vzduchu. Nepřehlédněte ani použití xenonových světel (u Rapidu jinak nedostupné) a oddělených zdrojů pro denní svícení.
Podobně záď pak dává na odiv hlavně přepracovaný nárazník s karbonovým difuzorem a dvojici kosodelníkových koncovek výfuků. Za pozornost stojí také decentní, ale znovu těžko přehlédnutelného křidélka na víku kufru, trochu jako rána na oko působí odlišná koncová světla s bílým zvýrazněním „profláklého” písmena C.
Celé toto dílo je zabaleno do lakování červenou metalízou Corrida a šedou Steel, které dohromady vytváří na přechodu jedné v druhou jakýsi rychlý pruh. V interiéru, který si nyní můžeme i prohlédnout, pak najdeme jiný volant nekulatého tvaru, který ale jinak hodně připomíná ten z nové Octavie, sedadla Recaro a aby to širším prahům nebylo líto, jsou uvnitř osazeny párem osvětlených prahových lišt s rudým nápisem Rapid Sport. Když už jsme barev, také vnitřek sází na červenou a šedou, když výraznější barvu najdeme třeba na obložení palubní desky a dveří, bočnicích sportovních sedadel nebo stehování koženého obšití volantu, šedou pak na většině zbylých míst.
Co má tohle auto pod kapotou automobilka nadále odmítá komentovat, můžeme ale s jistotou říci, že tohle auto je plně funkční a dokáže se pohybovat po vlastní ose. Soudě podle prvků, které jsou u Wörthersee k vidění (automatická převodovka, otáčkoměr s rozsahem odpovídajícím benzinovému motoru) pak sázíme na to, že vůz používá techniku Fabie RS, tedy i motor 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním pomocí kompresoru a turbodmychadla, výkonem okolo 180 koní.
Celé dílo je i na pohled zjevně „tuningové” a koncepční, věříme ale tomu, že nezůstane jen zapomenutou studií. Škoda zmiňuje, že vůz „ukazuje potenciál, který se skrývá v Rapidu” a ačkoli si taková slova vysvětlovat lecjak, předpokládáme, že jak, předpokládáme, že jde o jasný krok směrem ke stvoření verze RS. Dnes nejsilnějším Rapidem je verze 1,4 TSI se 120 koňmi, vůz ale jistě může snadno adoptovat techniku některého z výkonnějších sourozenců, třeba právě zmíněné Fabie RS.
To je ale budoucnost, která se reálnou stát může, nebo také nemusí. Rapid Sport je realitou právě teď a sami můžete posoudit, jak moc se povedl.


Škoda Rapid Sport in natura u Wörthersee
Pro úplnost předchozí oficiální skici
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva