Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně

Nová pohonná jednotka má být navzdory stejnému výkonu pomalejší a žíznivější než čtyřválec 1,2 TSI. Bude ale zřejmě stát citelně menší peníze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně

18.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová pohonná jednotka má být navzdory stejnému výkonu pomalejší a žíznivější než čtyřválec 1,2 TSI. Bude ale zřejmě stát citelně menší peníze.

Tip: Projděte si již kompletní technická data a další informace k budoucnosti Rapidu 1,6 MPI.

Není Škoda Rapid jako Škoda Rapid. Model prodávaný na českém trhu totiž zdaleka není stejným vozem, jaký najdeme v Indii. Přesto se nyní dráhy těchto dvouvaječných dvojčat alespoň částečně protnou. Stane se tak v motorovém prostoru, kam v případě „českého“ Rapidu míří atmosferický motor 1,6 MPI. Jde o pohonnou jednotku o výkonu 105 koní, jež vůz nabízený na trhu indickém pohání již od jeho uvedení v roce 2011 a kterou dobře známe i z jiných, vesměs starších modelů automobilky.

Nic zatím není oficiální, a tak ani není jisté, kdy a zda vůbec se tato „novinka“ objeví v českém ceníku. Podle našich informací se ale i na českém trhu objeví, a to po boku motoru 1,2 TSI, který ve svém nejvýkonnějším naladění nabízí identických 77 kW/105 koní. Zatímco ovšem přeplňovaný čtyřválec díky točivému momentu 175 Nm zvládne sprint na stovku za 10,3 sekundy a rozjede se až na 195 km/h, atmosférická pohonná jednotka bude v akceleraci na stovku o pár desetin sekundy pomalejší a v případě maximální rychlosti o několik km/h pomalejší.

Zajímavé přitom je, že novinka se navzdory vyššímu objemu motoru vyznačuje nižší hmotností (mělo by jít o 20 kg oproti 1 175 kg, které náleží verzi 1,2 TSI). Spotřebu má podle očekávání ovšem vyšší, a to o jeden litr v kombinaci v případě pětistupňového manuálu (6,4 l/100 km). Atmosférickou jedna-šestku ale bude možné spřáhnout také s šestistupňovým automatem, který normovanou spotřebu pošle ještě o litr výš (7,5 l/100 km) a dynamiku pochopitelné dále zhorší.

Naše informace pocházejí z věrohodného zdroje a můžeme se tedy pouze ptát, co vlastně Škodu k zařazení další motorizace podobných parametrů (ruku na srdce - všechny ostatní motory nabízejí téměř totéž) do své nabídky. Pokud nepůjde o motorizaci určenou pouze pro východní trhy jako Ukrajina, pak by logickou odpovědí mohla být cena - starší agregát 1,6 MPI totiž dozajista bude stát méně než novější přeplňovaná pohonná jednotka. Dá se tedy předpokládat, že první cena provedení s výkonem přes 100 koní by tak mohla zamířit blíže směrem k hranici dvou set tisíc korun. V ceníku ale zatím nový stopětikoňový motor nefiguruje.


Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 1 - Skoda Rapid 12 TSI preview2 02Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 2 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 PerexŠkoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 3 - Skoda Rapid 12 TSI preview2 03Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 4 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 01Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 5 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 02Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 6 - Skoda Rapid 12 TSI preview3 03 Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 7 - Skoda Rapid 1,6 MPI 01Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 8 - Skoda Rapid 1,6 MPI 02Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI, zřejmě kvůli nižší ceně - 9 - Skoda Rapid 1,6 MPI 03
Česká Škoda Rapid se má dočkat motoru 1,6 MPI, který již pohání model nabízený v Indii. Nabídne úplné stejný maximální výkon jako verze se silnějším čtyřválcem 1,2 TSI

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.