Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid 2014 oficiálně: kromě xenonů i s novým rádiem a volantem
4.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Škoda uvolnila zbývající informace k novému modelovému roku Rapidu. Čekejte jen drobnosti.
Doplněno 12:00: Automobilka podle očekávání znovu rozjela i webový konfigurátor modelu, kde si xenony a další novinky již můžete „zaškrnout”. Díky tomu přidáváme další obrázky celého vozu s xenony i pár pohledů do interiéru s tříramenným volantem, auto podle svého gusta si ale jistě nejlépe poskládáte sami...
O modernizaci Škody Rapid pro rok 2014 již byla řeč několikrát. Zmínili jsme se o něm v rámci modernizace jeho španělského dvojčete, Seatu Toledo, stejně jako jsme celý článek věnovali novému ceníku. A včera jsme díky jednomu z našich čtenářů mohli konečně pohlédnout i na to, jak vypadají nové xenonové světlomety s nízkoenergetickými výbojkami s výkonem do dvou tisíc lumenů. Bylo tedy již nasnadě, aby samotná automobilka přišla s tiskovou zprávou, která nám modernizaci Rapidu představí pěkně oficiálně.
Začít samozřejmě můžeme již zmíněnými světly, která patří mezi jednodušší a levnější systémy, než jsou ty užívané na vozech vyšších tříd. Proto prý nepotřebují automatickou regulaci sklonu a ostřikovače, přestože ovšem dokážou nabídnout srovnatelnou intenzitu osvětlení. To se sice krásně čte, hůře se tomu ale věří - světelný kužel nabídne Škoda Rapid dozajista odlišný než třeba takové Audi A6 a je otázkou, jak jej budou vnímat lidské oči. To si budeme muset ověřit praxí.
Světla ale ponechme světly a přejděme k dalším prvkům modernizace. Motor 1,6 TDI o výkonu 90 koní jsme již zmiňovali v předchozích článcích, a proto jen připomeneme jeho 66 kW/90 koní, které v kombinaci s paketem Green tec přispívají ke snížení spotřeby na průměrných 3,9 l/100 km. Spojit přitom tento agregát můžete se standardním manuálem i příplatkovým DSG.
Tím venkovní a mechanické změny končí, přesunout se tak můžeme do interiéru. Zde najdeme selekci nových tříramenných volantů, která se prý pyšní lepšími materiály i vyšší funkčností. Připraveny jsou také nové potahy sedadel či nové ozdobné lišty ve čtyřech designových variantách, rádio Swing pak dostane modernější panel a rádio Blues nabídne ovládací prvky zdobené chromem.
Pro výbavy Active a Ambition se pak změní i přístrojová deska a obložení dveří, jež přejdou k šedému odstínu. Toť ale opravdu naprosto vše. Dalo by se tedy říci, že aktuální medializace inovací Škody Rapid je tak trochu povykem pro nic, jenže žijeme v ČR, kde je jakákoliv aktivita mladoboleslavské značky pod přísným drobnohledem. A to i taková, kterou bychom u jiné automobilky odbyli jedním krátkým článkem o příchodu nového modelového roku. Pokud byste jej chtěli pitvat dále už zmiňovaný rozbor nového ceníku je vám stále k dispozici.




Konfigurátor nám ukázal pomalu víc než oficiální fotky
Modernizace Škody Rapid pro modelový rok 2014 opravdu není nikterak světoborná, a tak se ani škodovka s fotografiemi příliš nerozšoupla. Kromě xenonů a slabšího turbodieselu dostanete jen jiný volant, rádio a trochu odlišný dekor interiéru. Ani to všechno ale na snímcích vidět není...
Kromě výše zmíněného se Rapid další změny nedočká, u všech původních motorizací lze tak nově očekávat stejný jízdní projev jako dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko před 31 minutami - řidičBOB
- Onboard videa před 5 hodinami - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno před 5 hodinami - pavproch
- VZKAZY před 6 hodinami - pavproch
- Táhneme na Brusel před 7 hodinami - pavproch
- Fiat a vše kolem nich včera - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? včera - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch