Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí

Rapid s motorem 1,6 MPI skutečně existuje, v České republice se jej ale spíše nedočkáme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí

19.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rapid s motorem 1,6 MPI skutečně existuje, v České republice se jej ale spíše nedočkáme.

Včera jsme vás informovali o tom, že Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI s prakticky totožnými parametry, které nabízí verze 1,2 TSI. Vzhledem k tomu, že právě motory 1,6 menší přeplňovaný agregát kdysi nahrazoval, nedával tento krok příliš velký smysl, zvláště když auto má ve výsledku horší dynamiku a vyšší spotřebu. Právě druhý aspekt by navíc nutně vedl k jeho zdražení, neboť normovaná spotřeba překračuje svým ekvivalentem emisí CO2 hranici 130 g/km. A to by znamenalo zatížení vozu jistými, byť v tuto chvíli relativně malými (pár set Eur) pokutami za „nadlimitní emise” odváděné do evropské kasy.

Spekulovali jsme o dvou možnostech, proč se škodovka k takovému kroku mohla odhodlat. Podle našich včerejších informací měl být tento agregát k mání i u nás, což by ukazovalo na snahu dostat se s cenou výkonnější motorizace níže (nejde jen motor, ale i o převodovku, která o kvalt méně), popř. si získat konzervativnější klientelu, která se malých přeplňovaných jednotek bojí - ať už jsou to předsudky, nebo ne, v některých lidech nevzbuzuje objem 1,2 litru důvěru ať už z hlediska projevu, nebo pak zejména životnosti. Úplně jinou možností pak bylo, že motorizace navzdory zmíněnému nebude určena pro EU a bodovat bude chtít jen na východnějších trzích, které si nevysloužily indickou verzi Rapidu s tímtéž motorem.

Oficiální zpráva stále chybí, nyní vám ale můžeme říci, že Rapid 1,6 MPI je skutečně skutečný. Získali jsme kompletní přehled technických dat všech motorizací vozu, kde je jasně zmíněn. O jeho autenticitě nemáme větších pochyb, navíc je v češtině a motor MPI je skutečně uveden hned po boku varianty 1,2 TSI 105. To by vážně ukazovalo na budoucí prodej v ČR, navíc bok po boku stejně výkonné jedna-dvojky, přesto to vypadá, že o nabídku pro Českou republiku spíše nepůjde.

Po prostudování kompletních dat můžeme říci, že navzdory obchodnímu označení MPI jde o 16ventilovou verzi motoru, která byla k mání v Octavii nebo ve Fabiích cca do sklonku minulé dekády, čemuž ostatně nasvědčoval i výkon. Ke včerejším datům můžeme přidat i přesné dynamické specifikace - s manuálním pětikvaltem vůz zrychlí na stovku za 10,6 sekundy a rozjede se až na 196 km/h, s automatem (Tiptronic) si dá stovku za 11,9 s a jede nejvýše 192 km/h. Další data najdete v přiložených tabulkách, kde si můžete projít i možnosti verze 1,6 TDI s výkonem 66 kW (90 koní), která je novinkou dalšího modelového roku. Samotná data ale úplně nová nejsou, mohli jsme je vidět už dříve.

Co nás tedy za této situace vede k tomu, že motor nebude k mání u nás? Podívejte se hned na osmý řádek, kde je jakožto plněná exhalační norma uváděna Euro 4. S tou bylo možné uvádět nové vozy do prodeje ve státech Evropské unie nejvýše do roku 2009 a pokud nejde o chybu (jakože to na ni nevypadá), bude se jednat o verzi určenou jen pro jiné trhy. Je samozřejmě otázkou, proč tedy figuruje v tomto přehledu technických dat, navíc v češtině, odpověď ale může být velmi prostá - Škoda je česká firma a někdo si prostě dal data všech motorizací do jedné tabulky. Pokusíme se ale zjistit více...


Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 1 - Skoda Rapid 1 6 MPI technicka data 01Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 2 - Skoda Rapid 1 6 MPI technicka data 02Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 3 - Skoda Rapid 1 6 MPI technicka data 03Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 4 - Skoda Rapid 1 6 MPI technicka data 04Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 5 - Skoda Rapid 1 6 MPI technicka data 05Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 6 - Skoda Rapid 1 6 MPI technicka data 06
Úplná technická data Rapidu 1,6 MPI jsou sice v češtině a vedena spolu s verzí 1,2 TSI, přesto zřejmě pro nás trh relevantní nebudou

Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 7 - Skoda Rapid 2014 oficialni prvni 01Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 8 - Skoda Rapid 2014 oficialni prvni 02Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 9 - Skoda Rapid 2014 oficialni prvni 04Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 10 - Skoda Rapid 2014 konfigurator 02Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 11 - Skoda Rapid 2014 oficialni prvni 06Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 12 - Skoda Rapid 2014 oficialni prvni 09

Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 13 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 01Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 14 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 02Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 15 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 03Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 16 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 04Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 17 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 05Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 18 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 06Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 19 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 07Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 20 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 08Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 21 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 09Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 22 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 10Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 23 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 11Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 24 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 12Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 25 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 13Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 26 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 14Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 27 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 15Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 28 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 16Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 29 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 17Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 30 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 18Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 31 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 19Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 32 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 20Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 33 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 21Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí - 34 - Skoda Rapid 2012 oficialni nove dalsi 22
V tuto chvíli se zdá být spíše nepravděpodobné, že by si Škoda Rapid pro další modelový rok vysloužila krom xenonů a jiného interiéru také další motor, alespoň u nás

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.