Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Rapid 1,6 MPI: máme kompletní technická data, pro ČR být nemusí
19.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rapid s motorem 1,6 MPI skutečně existuje, v České republice se jej ale spíše nedočkáme.
Včera jsme vás informovali o tom, že Škoda Rapid dostane i motor 1,6 MPI s prakticky totožnými parametry, které nabízí verze 1,2 TSI. Vzhledem k tomu, že právě motory 1,6 menší přeplňovaný agregát kdysi nahrazoval, nedával tento krok příliš velký smysl, zvláště když auto má ve výsledku horší dynamiku a vyšší spotřebu. Právě druhý aspekt by navíc nutně vedl k jeho zdražení, neboť normovaná spotřeba překračuje svým ekvivalentem emisí CO2 hranici 130 g/km. A to by znamenalo zatížení vozu jistými, byť v tuto chvíli relativně malými (pár set Eur) pokutami za „nadlimitní emise” odváděné do evropské kasy.
Spekulovali jsme o dvou možnostech, proč se škodovka k takovému kroku mohla odhodlat. Podle našich včerejších informací měl být tento agregát k mání i u nás, což by ukazovalo na snahu dostat se s cenou výkonnější motorizace níže (nejde jen motor, ale i o převodovku, která o kvalt méně), popř. si získat konzervativnější klientelu, která se malých přeplňovaných jednotek bojí - ať už jsou to předsudky, nebo ne, v některých lidech nevzbuzuje objem 1,2 litru důvěru ať už z hlediska projevu, nebo pak zejména životnosti. Úplně jinou možností pak bylo, že motorizace navzdory zmíněnému nebude určena pro EU a bodovat bude chtít jen na východnějších trzích, které si nevysloužily indickou verzi Rapidu s tímtéž motorem.
Oficiální zpráva stále chybí, nyní vám ale můžeme říci, že Rapid 1,6 MPI je skutečně skutečný. Získali jsme kompletní přehled technických dat všech motorizací vozu, kde je jasně zmíněn. O jeho autenticitě nemáme větších pochyb, navíc je v češtině a motor MPI je skutečně uveden hned po boku varianty 1,2 TSI 105. To by vážně ukazovalo na budoucí prodej v ČR, navíc bok po boku stejně výkonné jedna-dvojky, přesto to vypadá, že o nabídku pro Českou republiku spíše nepůjde.
Po prostudování kompletních dat můžeme říci, že navzdory obchodnímu označení MPI jde o 16ventilovou verzi motoru, která byla k mání v Octavii nebo ve Fabiích cca do sklonku minulé dekády, čemuž ostatně nasvědčoval i výkon. Ke včerejším datům můžeme přidat i přesné dynamické specifikace - s manuálním pětikvaltem vůz zrychlí na stovku za 10,6 sekundy a rozjede se až na 196 km/h, s automatem (Tiptronic) si dá stovku za 11,9 s a jede nejvýše 192 km/h. Další data najdete v přiložených tabulkách, kde si můžete projít i možnosti verze 1,6 TDI s výkonem 66 kW (90 koní), která je novinkou dalšího modelového roku. Samotná data ale úplně nová nejsou, mohli jsme je vidět už dříve.
Co nás tedy za této situace vede k tomu, že motor nebude k mání u nás? Podívejte se hned na osmý řádek, kde je jakožto plněná exhalační norma uváděna Euro 4. S tou bylo možné uvádět nové vozy do prodeje ve státech Evropské unie nejvýše do roku 2009 a pokud nejde o chybu (jakože to na ni nevypadá), bude se jednat o verzi určenou jen pro jiné trhy. Je samozřejmě otázkou, proč tedy figuruje v tomto přehledu technických dat, navíc v češtině, odpověď ale může být velmi prostá - Škoda je česká firma a někdo si prostě dal data všech motorizací do jedné tabulky. Pokusíme se ale zjistit více...
Úplná technická data Rapidu 1,6 MPI jsou sice v češtině a vedena spolu s verzí 1,2 TSI, přesto zřejmě pro nás trh relevantní nebudou
V tuto chvíli se zdá být spíše nepravděpodobné, že by si Škoda Rapid pro další modelový rok vysloužila krom xenonů a jiného interiéru také další motor, alespoň u nás
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie