Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala novou generaci Octavie pro šetřílky, ujede i 500 km bez benzinu či nafty
27.6.2020 | Petr Miler
Nabízet levnější či ekologičtější alternativy k obvyklým způsobům pohonu aut lze bez i elektřiny. I nová Octavia tedy navzdory dřívějším obavám opět přichází v plynové verzi.
Volkswagen říká, že jde „all-in” do elektromobilů, a to nefandí nejen možnosti přežití benzinových a naftových aut, ale i těm poháněným stlačeným zemním plynem. Už dříve se tedy hovořilo o jejich konci, navzdory současné oddanosti automobilek „elektrické myšlence” se to ale v tuto chvíli neděje. Škoda totiž ukázala novou generaci Octavie G-Tec, která, jak jistě tušíte, používá ke svému pohonu primárně onen stlačený plyn, tedy CNG. Na rozdíl od LPG sice nejde o tak levnou alternativu, pořád je ale možné hovořit o variantě po šetřílky, třebaže ve srovnání s diesely bude muset o přízeň klientů tvrdě bojovat.
Co tedy může nabídnout? V zásadě tu jde opravdu „pouze” o pohon, který sází na známý motor 1,5 TSI v tomto případě naladěný na výkon maximálně 96 kW alias 130 koní. S ním dokáže jezdit se spotřebou 3,4 až 3,6 kg plynu na 100 km nebo 4,6 l benzinu na stejnou vzdálenost. Auto je tedy znovu jakýsi neobvyklý hybrid, to jistě pro případ, že stanice se CNG nebude nikde v dohledu.
Abychom si udělali jasno v tom, co zmíněná spotřeba plynu znamená, dodejme, že auto pracuje s nádrží na 17,33 kg plynu, takže na jedno... doplynování dokáže ujet až 500 km dle normy WLTP. Na benzin pak umí ujet dalších skoro 200 km, což vozu dává teoretický dojezd okolo 700 km. Žádný zázrak, dotankování je ale podobně jako u benzinových a dieselových aut otázkou chvíle.
Dodejme, že vůz mezi pohonem na benzin a plyn přepíná automaticky podle potřeby a startuje na benzin jen ve chvíli, kdy venkovní teplota klesne pod -10°C, v našich podmínkách tedy skoro nikdy. Leda snad až vyřešíme „globální oteplování”, pardon „globální změnu klimatu” všemi těmito alternativními pohony...
To berte jako pokus o humor, z faktů už jen dodejme, že přes přítomnost dalších nádrží v zádi Octavia IV G-Tec dále nabízí až 455 litrů zavazadlového prostoru jako liftback a 495 jako kombi. České ceny zatím neznáme, do prodeje by se ale vůz měl dostat ještě letos na podzim.
I nová Škoda Octavia je nakonec k dispozici v plynové verzi G-Tec. Zda uvidíme v budoucnu v nabídce i nějakou další, ukáže teprve čas. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel