Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila facelift modelů Octavia Scout a RS
21.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka představuje novou tvář modelů Octavia RS a Scout. Oba vozy nabídnou kromě designových změn také technologické novinky, mezi něž patří např. senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světelné techniky.
Po faceliftu základní Octavie představeném na konci loňského roku se omlazení dočkaly i sportovně laděná verze RS a Octavia Scout. Ta první dostala nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a výrazněkšími světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s funkcí natáčení do zatáčky. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne mlhová světla s funkcí přisvětlováním zatáček a do nabídky doplňkové výbavy RS přibyla i LED světla pro denní svícení. Atraktivnější tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a litá kola Neptune velikosti 18 palců. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u zážehové a 15 kg u vznětové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se nejvyšší rychlost a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení.
Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Zážehový motor o objemu 2,0 l TSI s výkonem 147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI CR s výkonem 125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny se šestistupňovým manuálem či dvouspojkovou DSG převodovkou.
Omlazená silueta vozu Octavia Scout dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Plastové ochranné prvky karoserie doplňuje nová metalická barva Rosso Brunello.
Omlazená novinka nabídne i jistou prostupnost terénem, 179 mm světlé výšky a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. O dostatek výkonu se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: zážehový motor o objemu 1,8 l TSI s výkonem 118 kW (EU 5) a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI PD DPF s výkonem 103 kW (EU 4).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva