Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila facelift modelů Octavia Scout a RS
21.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka představuje novou tvář modelů Octavia RS a Scout. Oba vozy nabídnou kromě designových změn také technologické novinky, mezi něž patří např. senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světelné techniky.
Po faceliftu základní Octavie představeném na konci loňského roku se omlazení dočkaly i sportovně laděná verze RS a Octavia Scout. Ta první dostala nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a výrazněkšími světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s funkcí natáčení do zatáčky. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne mlhová světla s funkcí přisvětlováním zatáček a do nabídky doplňkové výbavy RS přibyla i LED světla pro denní svícení. Atraktivnější tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a litá kola Neptune velikosti 18 palců. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u zážehové a 15 kg u vznětové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se nejvyšší rychlost a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení.
Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Zážehový motor o objemu 2,0 l TSI s výkonem 147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI CR s výkonem 125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny se šestistupňovým manuálem či dvouspojkovou DSG převodovkou.
Omlazená silueta vozu Octavia Scout dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Plastové ochranné prvky karoserie doplňuje nová metalická barva Rosso Brunello.
Omlazená novinka nabídne i jistou prostupnost terénem, 179 mm světlé výšky a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. O dostatek výkonu se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: zážehový motor o objemu 1,8 l TSI s výkonem 118 kW (EU 5) a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI PD DPF s výkonem 103 kW (EU 4).


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
