Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalí letos v září další nový model, z jeho vzhledu nám prý spadne čelist
1.4.2022 | Petr Prokopec
Škoda má v tuto chvíli problémy hlavně se schopností dodat auta, která po ní lidé chtějí, to ji ale nezastavuje ve snahách přivádět na trh další modely. Do konce této dekády dorazí hned tři a první z nich se ukáže ještě letos, byť zatím jen jako koncept.
Minulý týden Škoda zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok. Jakkoli se díky stále vyšším cenám mohla pochlubit nárůstem tržeb i zisku, zároveň přiznala kolaps na čínském trhu. Kromě toho se v plné nahotě ukázala i důležitost toho ruského, což znamená, že problémy může značka z Mladé Boleslavi logicky očekávat také letos. Nejde přitom jen o zastavení dovozu či tamní výroby, v důsledku nefungujících dodávek náhradních totiž ruská policie začala zakazovat používání zahraničních vozidel. Řadu z nich přitom dodala i Škoda, která je rovněž servisovala a příjmy z této činnosti si nyní může též škrtnout.
Šéf značky Thomas Schäfer se nicméně i tak snaží budoucnost vidět optimisticky, a to nikoli jen proto, že Škodu letos v létě opustí. Důvodem je hlavně nový designový jazyk Modern Solid, ze kterého „našim konkurentům i zákazníkům spadne čelist, jakmile jej uvidí“. Automobilka jej hodlá představit letos v září, což poněkud nekoresponduje s pařížským autosalonem. Ten se vrací po čtyřleté odmlce, zahájen však bude až 17. října. Škoda tedy evidentně počítá s online premiérou, která lépe zapadá do dnešní doby.
Jak se přitom zdá, první vlaštovkou vyvedenou v novém stylu bude koncept elektrického SUV, který automobilka částečně odhalila. Patrná nicméně byla pouze jeho zaslepená čelní maska, výhled na zbytek vozu hatilo mléčné sklo. Britové se nicméně i na těchto základech rozhodli vystavět neoficiální ilustraci. Abychom však pravdu řekli, čelist nám z ní nepadá. De facto zde totiž máme pouhou evoluci současného designového jazyka, která staví na větším množství ostřejších linek, to je ale vše.
Je samozřejmě možné, že realita bude, zvlášť když Britové přišli hned i s podobou produkční verze chystaného konceptu. Nicméně i tak se zdá, že navzdory odvážným prohlášením bude lepší veškerá očekávání mírnit. Elektrické SUV by přitom mělo na délku měřit 4,5 metru, bude tedy sice kratší než Enyaq, ovšem delší než Volkswagen ID.3. Zřejmě tak půjde o levnějšího sourozence Audi Q4 e-tron.
Schäfer již potvrdil, že do konce dekády Škoda představí tři další nové modely z řad elektromobilů. Nejmenší z nich, tedy nástupce modelu Citigo, nicméně nedorazí dříve než v letech 2025 či 2026. Všechny tyto novinky pochopitelně již dostanou do vínku onen nový designový jazyk, se kterým se počítá i u spalovacích aut. Jak nicméně šéf automobilky dodal, ve druhé půlce dekády již Škoda bude bateriový pohon tlačit daleko více než nyní. Jelikož je ale budoucnost nejasná, ponechává si raději otevřená zadní vrátka.
Z toho důvodu rovněž není jasné, zda Kodiaq druhé generace, který se objeví v roce 2024, dorazí s s kombinací elektromotoru a spalovací jednotky. „Příliš nám nepomáhá vědomí, že Evropská unie již do budoucna s podporou plug-in hybridů nepočítá. Šlo by přitom o enormní navýšení nákladů u vozu, pro který nebude existovat trh. Technologie v rámci koncernu jsou přitom k dispozici, stejně jako platforma. Naštěstí jsme Kodiaq loni faceliftovali, takže máme dost času se rozhodnout, jak tomu bude u novinky.“
Tato slova přitom jen vykreslují problémy, kterým výrobci aut díky chaotickým rozhodnutím Bruselu, jenž nejsou postavena na reálných možnostech, nýbrž na pouhé ideologii, musí čelit. Zrovna v době, kdy není jisté, co bude zítra, natož za rok či za deset let, by tak jisté uvolnění otěží ze strany EU více než pomohlo. Zatím jsme ale byli jen svědky opaku - jakékoli problémy, které realizaci rozmařilých plánů EU komplikovaly, vedly jen k jejich urychlení.
Další novinka Škody má navázat na stávající model Enyaq, zde ve verzi SportLine. Foto: Škoda Auto
Chystaný vůz se zatím ukázal jen za mléčným sklem. Patrná je zaslepená čelní maska typická pro elektromobily a ostřejší linie. Nezdá se, že by nám z něj měla padat čelist, jak říká šéf automobilky, ale nechme se překvapit. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Klání zatracovaného spalovacího BMW s protežovaným elektrickým bratrem naprosto ovládla klasika, stačilo přidat jedinou zatáčku
před 6 hodinami - Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
včera - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
19.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position si vyjel Pecco Bagnaia 11:50
- Superpole vyhrál Bulega před Iannonem a Petruccim 11:18
- Königa čeká závěrečný víkend v šampionátu IDM včera 21:22
- Pecco Bagnaia v novém rekordu včera 20:38
- Na čele je Alex Lowes s Kawasaki včera 19:00
Nejčtenější články
- Spalovací Fiat 500 po 17 letech potichu skončil. První novodobá generace odešla na věčnost i s verzí od Abarthu
23.8.2024 - Volvo XC90 ani po 10 letech nekončí, zamýšleného elektrického nástupce dál dohání šetření na nesmyslech
23.8.2024 - Japonský propadák, kterým měl konkurovat BMW, končí. Nefungoval v Evropě, nevyšlo to ani nikde jinde
23.8.2024 - Šéf McLarenu říká, že jeho auta jsou s průměrnou cenou přes 7 milionů Kč moc levná, tomu se říká jiný svět
23.8.2024 - Ironie osudu: Největší pokuty od EU za nadlimitní emise CO2 hrozí VW a Fordu, donedávna největším „elektrohujerům” vůbec
23.8.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva