Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala své nové nejstylovější SUV, překvapivě boduje tam, kde mělo strádat
6.9.2021 | Petr Prokopec
Bude pekelně drahé a jeho využitelnost z hlediska běžných provozních potřeb bude nevyhnutelně omezená, uvnitř to ale bude škodovka, jak se patří. Je delší i vyšší než výchozí model.
Pro Škodu se elektromobilita stává vším, ostatně v tomto ohledu mladoboleslavská automobilka plně následuje mateřský koncern VW. Prozatím má nicméně k dispozici pouze SUV Enyaq, což na velkou ofenzivu nevypadá. Značka pak sice dodává, že tento model měl dobrý start, neboť na kontě má zhruba 70 tisíc objednávek, ovšem to je pouze jedna strana mince. Tou druhou jsou dodávky, které již až tak přesvědčivé nejsou. Rok od zahájení prodeje si totiž zákazníci převzali jen polovinu zarezervovaných aut, což odpovídá čtyřměsíčním registracím Škody Karoq.
Ještě letos se nicméně Enyaq dočká posily, na trh totiž míří Enyaq Coupe. Tedy stylová varianta teprve vycházející z konceptu Vision iV, který byl svého času popisován jako Lamborghini pro chudé. Oproti výchozímu provedení se změnil trochu jinak, než by člověk automaticky očekával. Vůz není nižší, naopak je se 1 617 mm výšky dokonce o milimetr vyšší než její konzervativněji střižený sourozenec a liší se hlavně linií střechy. Se 4 653 mm je pak rovněž o 4 mm delší, šířka a rozvor zůstávají nezměněné.
Překvapení se pak nekoná ani po otevření dveří, základní architektura interiéru byla převzata z již prodávaného modelu. Škoda se nicméně pokusila zbavit stylovou verzi klasického neduhu, jenž je s kupátky spojen. Na nedostatek místa pro hlavu si tedy stěžovat prý nebudeme, vepředu je ho dokonce více než u základu. Jak se tedy zdá, s oním milimetrovým zvednutím střešní linie koresponduje jak její zaoblení, tak evidentně i usazení sedadel o trochu níže.
Škoda pak navíc kabinu upřednostnila před zavazadelníkem, ten tak pobere 570 litrů místo 585. Stále se nicméně jedná o dostačující kapacitu, jen je třeba pamatovat na skutečnost, že vyšší zátěž redukuje dojezd. Ten byl u baterií s kapacitou 82 kWh vyčíslen až na 535 kilometrů, tedy za předpokladu, že zvolíte zadokolku s jedním agregátem naladěným na 204 koní. K dispozici nicméně bude také Enyaq Coupé iV 80x, jehož dvě jednotky produkují 265 koní.
Škoda kromě toho zmiňuje ještě základní variantu, která dostala baterie o kapacitě 62 kWh a elektromotor naladěný na 180 koní. V tiskové zprávě ale kupodivu nepadla ani zmínka o verzi užívající ještě menší 55kilowatthodinový paket, stejně jako automobilka nemluví ani o vrcholném provedení RS. V případě prvního modelu je to vcelku pochopitelné, koneckonců se stylovou karoserií výrobci běžně základní techniku a motory povětšinou nepárují.
Otázkou je nicméně ono RS. Automobilka o něm totiž v případě základní Škody Enyaq mluvila poměrně hodně, zatím však takové provedení nebylo ani představeno. A jelikož svět trápí nedostatek čipů, kterých elektromobily potřebují více než spalovací motory, a stejně tak jsou problémy i s bateriemi, je možné, že značka tuto verzi dočasně upozadila. Koneckonců s ohledem na očekávanou vysokou cenou o bestseller jistě nepůjde.
Lze už jen dodat, že Enyaq Coupe dorazí za prvními zákazníky až na počátku příštího roku, a to mimo jiné se skleněnou panoramatickou střechou či 13palcovou obrazovkou multimédií již v základu. Kupci přitom budou moci volit z několika výbavových stupňů, z nichž Lodge sází na „udržitelné” materiály. Potahy jeho sedadel jsou tak ze 40 % z panenské vlny a ze 60 % z polyesteru vyrobeného z 318 recyklovaných PET lahví. To bude jistě neobvyklé posezení...
Enyaq Coupe se zatím představil s ochrannou kamufláží. Ta ovšem do konce roku zmizí, na počátku toho příštího pak stylové elektrické SUV zamíří za prvními zákazníky. Foto: Škoda Auto
Auto by mělo mít vizuálně nejblíže ke Škodě Vision iV, kterou zahranićní tisk rád tituloval jako Lamborghini pro chudé. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva