Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala nový Kodiaq bez maskování, pochopit jeho design chce ale dost představivosti
7.6.2023 | Petr Prokopec
Premiéra druhé generace až sedmimístného SUV je stále blíž. Auto už se dokonce vyrábí, byť zatím jen v předsériové podobě. Právě z tohoto procesu můžeme vidět záběry, které jsou stále poněkud méně výmluvné, než bychom si přáli.
Škoda letos na podzim plánuje odhalit druhou generaci SUV Kodiaq. To ovšem znamená, že následující měsíce budou z jistého úhlu pohledu velmi dlouhé. Mladoboleslavská automobilka je totiž mistrem v natahování oficiálních odhalení. Stačí si jen vzpomenout na minulá léta, kdy jsme se při odhalování té či oné novinky dočkali jeden týden detailního pohledu na kliku dveří, zatímco ten následující značka ukázala světlo. A když pak ten další došlo na drobný pohled do kabiny, většina lidí již ztratila trpělivost a jakékoli další nové dílčí odhalení ignorovala.
Bude tomu i tentokrát? Zatím si tím nejsme jisti, vše tomu ale nasvědčuje, neboť Škoda celý marketingový maraton odstartovala se značným předstihem. Tentokrát na to ale jde trochu víc od lesa. Karoserii chystané novinky totiž ukázala zcela bez maskování. Má to nicméně jeden háček - chybí na ní dost dílů, a tak chce hodně představivosti, abyste získali ideu, jak bude Kodiaq druhé generace skutečně vypadat. Vidíme tedy skelet vozu ověnčený některými panely, jako jsou dveře, blatníky, kapota motoru či střecha a víko zavazadelníku.
Jde o vskutku zajímavý a zatím nikoli nudný krok, tohle dráždí fantazii. Naši pozornost i proto značka ještě neztratila, zvláště když dané snímky doprovodila cennými informacemi. Na mysli tím ale pochopitelně nemáme příchod plug-in hybridního ústrojí, který Kodiaq vyfasuje vůbec poprvé. Řeč je spíše o továrně v Kvasinách. Automobilka totiž do přestavby montážní linky investovala nemalých 12 milionů Eur (cca 283,2 mil. Kč). Mimo to již odstartovala výrobu předsériových exemplářů, na zahájení sériové produkce však dojde až příští rok.
Ona modernizace linky přitom spočívá v integraci moderních technologií v oblasti manipulátorů, montáže podvozků, dopravníků či v úpravách robotů pro nanášení lepidel na zasklení. Díky tomu bude po náběhu plné výroby značka produkovat 410 kusů denně. A protože zároveň dojde k přesunu montáže Škody Superb do Bratislavy, uvolní se v továrně nemalé kapacity. Díky tomu by každoročně mělo vzniknout o 150 tisíc kusů modelů Kodiaq a Karoq více, než tomu bylo dosud.
Otázkou pochopitelně je, zda takové navýšení kapacit bylo skutečně nutné. Od premiéry v roce 2016 totiž značka vyrobila přes 800 tisíc kusů Kodiaqu. Za poslední dvě léta nicméně globální prodeje ani jednou nepřekročily metu 100 tisíc aut. Dáno to bylo nejen nedostatkem komponentů, ale také nižším zájmem zapříčiněným cenou - dnes totiž nejlevnější Kodiaq stojí 1 069 900 Kč, navíc pouhou jedna-pětkou TSI pod kapotou a předním pohonem.
Druhá generace může být snadno ještě dražší. Po opadnutí první vlny nedočkavců by tak Kodiaq mohl zákazníků oslovovat ještě méně, třeba mu jistě pomůže, že spolu se zmiňovanou Škodou Superb bude posledním modelem značky, u kterého půjde koupit i čistě spalovací pohon. Či spíše ten mild-hybridní, bez jisté formy elektrifikace už nepřichází do prodeje téměř žádné nové auto.
Kodiaq druhé generace se ukázal ve své vlastní karoserii bez maskování, i tak ovšem budete potřebovat velkou fantazii, abyste získali představu o jeho designovém pojetí. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie