Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé ukázala interiér své další novinky, o tlačítka v něm skoro nezavadíte
29.7.2020 | Petr Miler
Ačkoli si česká automobilka po léta zakládala spíše na racionálním než na stylovém přístupu k věcem, i ona očividně kráčí s dobou. A z nového Enyaqu neukázala jen vnitřek.
Česká automobilka minulý týden potvrdila, že 1. září v Praze odhalí klíčový nový model svého druhu, Škodu Enyaq iV. Na jednu stranu sice půjde o další crossover kdesi na hranici SUV, hatchbacku a kombíku, na tu druhou se ale bude jednat o první sériově vyráběný vůz s elektrickým pohonem stojící na nové platformě MEB. Tehdy odhalila jen nicneříkající nákres siluety vozu, dnes přidala víc.
Škoda nás za pomoci skic nás nechala nahlédnou do interiéru a díky záběrům z oficiálního videa, ve kterém vnitřek probírá šéf interiérového designu značky Norbert Weber, můžeme spatřit také skicu exteriéru, která bude zřejmě standardní cestou odhalena až později.
S ohledem na současný datum nečekejte záplavu přesných informací, automobilka si nemůže vystřílet příliš mnoho nábojů tak brzy, pohled dovnitř je ale docela výmluvný. Architektura nikoli nepodobná posledním novinkám značky zaujme hlavně dvěma aspekty - prvním je jakási replikace tvaru čelní masky uprostřed palubní desky, což není náhoda, ale záměr a druhým je jeho „čistota”.
To je vizuálně pozitivní vlastnost, z praktického hlediska to ale nemusí být až taková výhra. Interiér bude zjevně téměř zcela prostý jakýchkoli tlačítek a kdo poznal, co to je třeba dotykové nastavování teploty klimatizace za jízdy, ten si asi dokáže představit, jak příjemný někdy přesun v Enyaqu bude. Automobilka dále upozorňuje na nejen vizuálně, ale i fyzicky minimalistickou konstrukci, která zlepší prostornost interiéru - už tak považované vlastnosti škodovek.
Díky dalším záběrům nevidíme jen vnitřek, ale také části exteriérového designu. Nejsou to bůhvíjak výmluvné pohledy, je z nich ale zjevné, že robustní vzhled přibližující vůz z vizuálně jakémusi „Lamborghini pro chudé” Enyaqu do značné míry zůstane, byť bude pro sériové provedení trochu decentněji a přiblíží se současným Volvům. Patrná je také svítící maska chladiče, jistě nezbytná věc, zvlášť v momentě, kdy auto prakticky žádný takový chladič nepotřebuje...
Dále už jen zopakujme, že Škoda novinku tituluje jako svou novou vlajkovou loď, v čemž se odráží hlavně budoucí cena vozu - elektromobily přes veškeré dotace nejsou a hned tak nebudou levným zbožím a pod 1 milion korun zřejmě Enyaq nebude stát ani bez kol a volantu. Z dalších parametrů známe papírový dojezd 500 km a možnost dobíjení výkonem až 125 kW. Enyaq by měl nabídnout buď 150 nebo 204 koní s pohonem zadních kol, vrcholná čtyřkolka se dvěma elektromotory pak má disponovat 306 koňmi. Další detaily se jistě dozvíme brzy.



Škoda poprvé ukázala vnitřek nového Enyaqu. Jeho design působí „čistě” a minimalisticky, ale za cenu téměř úplné absence ovládacích tlačítek. Foto: Škoda Auto
Při té příležitosti se částečně ukázal i vnější design vozu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch