Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poprvé pořádně ukázala nástupce Rapidu. Už teď víme, kdy dorazí do výroby
1.10.2018 | Petr Prokopec
Odmyslete si agresivní nárazníky, přihoďte běžné kliky dveří a máte tu nový produkční hatchback z Mladé Boleslavi, který chce potrápit i VW Golf.
Pár hodin před pařížskou premiérou na nás nevykouklo jen nové BMW řady 3, ale také Škoda Vision RS. Zatímco v případě mnichovského sedanu šlo o neoficiální událost, tisková zpráva z Mladé Boleslavi, stejně jako nové snímky, již zamířily do světa s požehnáním samotné automobilky. Zatím jde sice jen o koncept, nicméně sériové provedení nástupce modelu Rapid dorazí krátce po něm, a sice již 6. prosince.
Co můžeme očekávat? Pokud si odmyslíte odvážně stylizované nárazníky či střešní spoiler, stejně jako odvážná litá kola a zároveň přihodíte sériové kliky dveří a zpětná zrcátka, pak víceméně uvidíte nástupce Rapidu v produkční podobě, jehož prodej odstartuje na počátku příštího roku. Nakonec, špionážní fotky ho v sériové podobě zachytily již dříve. Vůz se však zpočátku bude prezentovat pouze standardním spalovacím ústrojím, na sportovní plug-in hybrid bude třeba vyčkat.
Jak jsme naznačili již před pár dny, pohonná jednotka zatím nedokáže zaujmout ničím jiným než nereálnou spotřebou. Ta byla vypočítána na pouhých 1,4 l/100 km, na čemž má velkou zásluhu skutečnost, že Vision RS zvládne na jedno nabití až 70 kilometrů čistě na elektřinu. Jde navíc o údaj zkreslený už historickou metodikou NEDC, realita tedy dozajista bude nižší. A v případě žíznivosti pro změnu vyšší.
Kombinace jedna-pětky a elektromotoru přitom produkuje 245 koní, tedy stejně jako dvoulitr pod kapotou Škody Octavia RS245. Pokud ovšem díky elektromotoru očekáváte působivé zrychlení již od nulových otáček, pak vás čeká pořádně ledová sprcha. Vision RS zvládá stovku za 7,1 sekundy, tedy o pár desetin pomaleji než jeho příbuzný, který ale bohužel byl kvůli nové homologaci z nabídky stažen. RS245 se kromě toho pyšnilo i daleko vyšší maximálkou než koncept, jehož rozlet bude omezen kousek za hranicí 200 km/h. To není ohromující dynamika.
Dle Škody je ovšem podstatné hlavně to, že nyní bude produkční Vision RS plnohodnotnou konkurencí pro Volkswagen Golf. Proto současné provedení přesahuje délkou 4 356 milimetrů o 50 mm, v zavazadelníku pak nabídne 440 litrů (+25 l). Na hybridní ústrojí si produkční vůz navíc bude muset ještě nějakou chvíli vyčkat, zpočátku do prodeje zamíří s benzinovými motory 1,0 TSI a 1,5 TSI Evo. Očekává se také diesel, velmi pravděpodobně v dvoulitrovém provedení.
Škoda v případě konceptu nezůstala ekologická jen v rámci hnacího ústrojí. Kupříkladu karbon, ze kterého jsou vyrobeny doplňky exteriéru, je vyroben z recyklovaného polyesteru. Zářivě bílý třívrstvý lak pak dostal organické složky, aby odrážel teplo a snižoval tak teplotu v kabině. Ta se navíc pyšní volantem potaženým materiálem Sensotec, což je veganské umělé vlákno.
Na všechny tyto prvky lze samozřejmě u sériového modelu zapomenout. Jeho cena však vůči dosluhujícímu provedení má přesto narůst, a to zhruba na 380 tisíc korun. Vůz se tak více přiblíží Škodě Octavia, což je ale vlastně i záměr - automobilka už pracuje na její čtvrté generaci, která má taktéž narůst na rozměrech i ceně. Nástupce modelu Rapid tak bude mít dost prostoru pro oslovení davů.
Škoda Vision RS se již ukázala přímo naživo v Paříži...
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva