Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda poodhalila pojetí svých dalších novinek, dosáhnout s nimi velkého úspěchu bude těžké
5.12.2022 | Petr Prokopec
Mladoboleslavská automobilka je ve svých krocích poněkud rozpolcená, což je nakonec dobré znamení. Dosud mířila jediným směrem s klapkami na očích, nyní její nový šéf připouští, že ač na jednu kartu sází hodně, úplně všechno to není.
Škoda již delší dobu prohlašuje, že její budoucnost leží v elektrifikaci. To je ovšem směr, který vytyčilo vedení, jenž společně s politiky má hlavy v ideologických oblacích. Oproti tomu takoví dealeři zůstávají stát nohama pevně na zemi a v kontaktu se zákazníky. Zcela zřetelně tak vidí značnou nechuť platit dvojnásobné sumy za poloviční využitelnost. Když proto nedávno vrcholný management značky zavelel k urychlení elektrifikace, řadu lidí ihned jako první věc napadlo, že od roku 2026 si dost možná budou muset hledat práci.
Mladoboleslavská automobilka chce totiž k danému datu představit tři další elektromobily. Zvolna jimi přitom bude nahrazovat své dosavadní spalovací portfolio, načež se kupříkladu můžeme těšit na bateriové SUV, které bude nepřímým nástupcem Škody Fabia. Značka přitom věří, že se jí povede základní cenu udržet pod 600 tisíci korunami. Už jen to dokládá, kterak je vedení odtržené od reality. Zákazníkům obvykle přijde drahý už stávající spalovací hatchback, který lze pořídit od 349 900 Kč.
Nový šéf značky Klaus Zellmer doufá, že cesta k srdcím klientely povede skrze design, který nebude tak expresivní jako u konkurence. „Škoda v případě svého vlastního designového jazyka nikdy nebyla striktní. Jasně se to ukáže ve chvíli, kdy dojde na přeskupení portfolia, zvláště u elektrických modelů,“ uvedl Zellmer. Zároveň dodal, že tyto vozy mají vyjádřit jistou upřímnost a nebudou až přespříliš zaměřené na technologie jako vozy Volkswagenu, jehož prodeje kvůli tomu poněkud trpí.
V rámci digitalizace by Škoda dle Zellmera měla kráčet „konzervativní cestou“. To je jistě dobrá zpráva, stejně jako ona snaha o poněkud střídmější design naznačený konceptem Vision 7S. Dosáhnout s takovým autem velkého úspěchu ale bude přesto těžké, pokud bude ještě podstatně dražší a jeho technická podstata nebude vyvolávat touhu.
Něco takového zjevně koncernu VW, který za elektromobilitu v posledních letech horoval v Evropě snad nejvíce, začíná pomalu docházet. Zvláště když za pár dnů dojde v Německu na redukci velkorysých dotací. Ty navíc během několika málo let zmizí úplně, takže klientela bude muset platit plné ceny. Podle Ferdinanda Dudenhöffera z CARu má jen tento krok poslat prodeje elektrických aut v Německu do roku 2024 na polovinu současných hodnot. Víra v zelenou ideologii tak ve Wolfsburgu začíná slábnout. A nejen tam.
Zellmer totiž uvedl, že Škoda se spalovacích aut nehodlá vzdát. Dle něj prý „zákazníci rozhodnou, jak se trh vyvine“. To je otočka přinejmenším o 180 stupňů a důkaz toho, že ani v Mladé Boleslavi již nejsou tak odhodlaní jako dříve. Něčemu takovému se ale opravdu nelze divit, zvláště ve chvíli, kdy cena benzinu klesá na předválečnou úroveň, zatímco cena elektřiny zjevně již zná pouze jediný směr, a to ten vzhůru. V takovém případě designová a digitální střídmost již vážně nic nezachrání.






Koncept Vision 7S naznačuje designový směr značky. Ta nechce zákazníky až přespříliš zahltit digitálními prvky, jako se to povedlo mateřskému Volkswagenu. O úspěchu nicméně i tak bude rozhodovat hlavně cena. A jelikož ta u elektromobilů dolů opravdu nepůjde, začínají si již i v Mladé Boleslavi otevírat zadní vrátka. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva