Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ořezala nabídku Octavie, zmizely hlavně verze s manuální převodovkou
30.7.2019 | Petr Prokopec
Široká nabídka verzí Škody Octavia se v posledních letech stále zmenšuje a nyní utrpěla další rány. Z nabídky zmizely mimo jiné ostré deriváty s manuálními převodovkami.
Žili jsme si nad poměry a nyní evidentně přichází doba, abychom za zase vrátili nohama na pevnou zem. Automobilky v posledních letech vyplňovaly jakýkoliv prostor na trhu, a tak jsme se dočkali vozů, o nichž jsme ani neměli tušení, že po nich vůbec kdo touží. V momentě, kdy skoro nekonečné množství variant nebylo problém homologovat, se to výrobcům vyplatilo, jenže časy se změnily. Příchod dalších homologací a stále přísnějších regulací normované spotřeby resp. emisí CO2 dělá z podobného stylu působení na trhu drahý špás, zvláště když prodeje míří po letech růstu dolů.
Počítat tedy můžeme se situací, před kterou již hezky dlouho varujeme a která se pozvolna začíná stávat realitou. Řídnout začínají nabídky rozličných výrobců, přičemž jako první z nich mizí ty nejzajímavější modely. BMW kupříkladu pustí k vodě kupé a kabriolet řady 8, stejně jako roadster Z4. Tedy v obou případech zajímavá auta, která navíc přišla na trh teprve před pár měsíci. Podobnou čistku chystá Mercedes, který se po 10 letech v zisku propadl do v poměrně výrazné ztráty.
Z nabídky ovšem nemusí mizet celé modely, někdy jde jen o vybrané verze. V tomto ohledu se můžeme přesunout ke Škodě, která v tichosti upravila svou nabídku. Žádnou tiskovou zprávu k tomu nevydala, o poměrně zásadní změně se tak dozvídáme až díky pozornému čtenáři. Ten nás upozornil na skutečnost, že Octavia RS je aktuálně k dispozici pouze s automatem. Daný stav je platný pro liftback i kombík, stejně tak není možné spárovat s manuálem rovněž provedení Scout. Verze RS TDI je pak k dispozici už jen s pohonem 4x4 a pochopitelně znovu jen s automatem, neboť čtyřkolka s manuálem v nabídce nikdy nebyla.
Jelikož oficiální prameny mlčí, můžeme pouze spekulovat, proč se tak stalo. Důvod nejspíše můžeme hledat ve zmíněné homologaci, která pro automobilky bude od září časově ještě náročnější než dosud, v kombinaci s tím, že Octavia je na konci svého životního cyklu. A tak si automobilka usnadňuje práci a nabízí jen to, co se lépe prodá. Roli navíc mohou hrát i emise CO2 - když se totiž loni Octavia RS do nabídky vrátila, manuál produkoval až 154 gramů na kilometr, zatímco automat jen 142 g/km.
Zachování pouze dvojice pedálů je tak pro Škodu výhodnější. Další otázkou přitom je, zda se jedná o stav dočasný či permanentní. Reálná by mohla být i možnost číslo dvě, alespoň v případě třetí generace Octavia - trojice pedálů by pak mohla být spojena alespoň s novou generací. Ta se v základních variantách ukáže ještě letos ve Frankfurtu, na RS si pak budeme muset počkat do příštího či přespříštího roku.
Dodat pak už jen můžeme další změny, jenž souvisí s oficiálním ceníkem (PDF, 1,6 MB), který můžete stáhnout z webu automobilky. Oproti podzimu loňského roku je totiž možné pořídit s dieselem a pohonem všech kol i liftback, a to za 866 900 Kč. V případě kombíku pro změnu můžete sáhnout po provedení Scout, které je nově k dispozici také s benzinovým dvoulitrem naladěným na 190 koní. Na manuál ovšem musíte nadále zapomenout, a to bez ohledu na fakt, zda jde o RS či o Scout.
Díky za tip, Eduarde!
Škoda Octavia RS je k mání již jen s automatem...
...což neplatí jen o liftbacku, ale také o kombíku...
Zdroj: Ceníky Škoda Auto
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 2 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 3 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 5 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 6 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova