Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila pohon svých dalších aut. A potvrdila, že nástupce Rapidu nebude tak šik
27.9.2018 | Petr Prokopec
Půjde jistě hlavně o modely RS, které se mohou těšit na pohon pracující s výkonem až 245 koní. Akcelerace ani maximální rychlost na takový výkon ohromující nejsou, spotřeba alespoň na papíře ano.
Nabídka Škody Octavia je sice znovu patřičně květnatá, provedení RS v ní ovšem nadále nenajdete. Než jej musela škodovka vyřadit, byla vrcholem jeho nabídky varianta s 245 koňmi a 370 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku zvládala za 6,6 sekundy a maximálku měla 250 km/h. Ne nadarmo se tedy mohla pyšnit titulem „Nejrychlejší Octavia všech dob“. Nutnost nové homologace však toto provedení dostala ze hry.
Dá se tedy předpokládat, že RS se nakonec do nabídky vrátí, nová generace přece jen není zrovna za rohem. Nicméně Škoda evidentně již pomýšlí spíše na vzdálenější než tu nejbližší budoucnost. Proto zveřejnila další obrázky a informace týkající se konceptu Vision RS, který se představí naživo za pár dní v Paříži a svými tvary bude bezesporu ukazovat nástupce modelu Rapid.
Design exteriéru automobilka popisuje jako emotivní, nejsme si ale jisti, jaké emoce u vás vzbudí. Jakkoli prvotní ilustrace naznačovaly opravdu atraktivní auto, z těch nových je patrné, že vůz bude vypadat přesně tak, jak byl zachycen bez maskování zřejmě v továrně automobilky. A třebaže nevíme, o jakou specifikaci se jedná, bůhvíjak atraktivní vůz to není.
Pohled na design je ovšem subjektivní záležitostí, a tak si názor na něj udělejte sami. My se raději přesuneme pod kapotu, přičemž navážeme na v úvodu zmiňovanou Škodu Octavia RS245. Koncept dostal do vínku přesně tentýž maximální výkon, za jeho produkcí nicméně již nestojí přeplňovaný benzinový dvoulitr. Na jeho místě je kombinace čtyřválce 1,5 TSI Evo a elektromotoru - první dává 150 a druhý 102 koní.
Jak je patrné, výkonové špičky obou agregátů se nepotkávají, vrchol soustavy zůstává na oněch 245 koních. S nimi je ovšem Vision RS vůči Octavii RS pomalý, na sprint na stovku potřebuje 7,1 sekundy, tedy o pět desetin více. Nejvyšší rychlost pro změnu klesla na pouhých 209 km/h, dynamicky tedy novinka nemá zrovna šanci příliš ohromit a po vyčerpání elektřiny jistě nezrychlí.
Není samozřejmě jisté, v jaké míře a v jakém naladění toto ústrojí dorazí do série. Nicméně Škoda příchod plug-in hybridní soustavy již nějaký ten pátek zmiňuje, u příštích modelů RS ji tedy čekat můžeme stoprocentně. Škoda se při prezentaci nového ústrojí ohání hlavně efektivitou a nízkou spotřebou, prozatímní data ale s budoucí realitou nemají nic společného. Udávaný průměr 33 gramů CO2 na kilometr, který odpovídá spotřebě 1,4 l/100 km, byl totiž vypočítán na základě cyklu NEDC. Maximální možnou měrou tak byl zohledněn dojezd 70 km čistě na elektřinu a oněch 1,4 litru tedy vůz spotřebuje během posledních 30 km. To by naznačovalo průměrnou spotřebu necelých 4,7 litru benzinu na 100 km, což už zní reálněji, tedy alespoň z pohledu měřících cyklů.
Onen „bezemisní“ dojezd je na druhou stranu velmi slušný a Škoda jej dosahuje s lithium-iontovými bateriemi o nemalé (na hybrid) kapacitě 13 kWh. Dobít je bude možné již za 2,5 hodiny, v tomto ohledu tedy plug-in hybridní ústrojí kritiku rozhodně nevzbuzuje. Uvidíme ale, jak bude použitelné v praxi, neboť po vyčerpání energie tu zbude Škoda RS se 150 koňmi, což není dvakrát impozantní.






Škoda kromě technických informací vyrukovala i s dalšími ilustracemi konceptu Vision RS, tedy studie nástupce Rapidu. Nahlédnout můžeme i do kabiny
Nové a konkrétnější ilustrace také potvrzují, že vůz, který v nabídce zaskočí za Rapid, nebude vypadat o mnoho lépe než nedávno bez maskování nafocený prototyp
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle