Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila další nové SUV, stylem a praktičností chce oslovit hlavně mladé
4.11.2019 | Petr Prokopec
Představení tohoto modelu naznačuje, co by asi dělala Škoda v Evropě, kdyby ji tu nelimitovaly výrobní kapacity. Bohužel limitují, a tak je její už druhé SUV-kupé Kamiq GT určeno jen pro Čínu.
Co se ještě minulý týden nezdálo být příliš pravděpodobné, bylo nyní potvrzeno oficiální cestou. Škoda totiž představila nový model Kamiq GT, který je stejně jako větší Kodiaq GT určen pouze pro čínský trh. Důvodem není, že by Škoda nepředpokládala, že by o tyto modely byl v Evropě zájem, nemá tu kde vyrábět ani dost aut ze své současné nabídky, a tak zkrátka další nepřidává.
Máme co Číňanům závidět? To posuďte sami, novinka na každý pád není jen zmenšeninou stylového Kodiaqu. Zatímco ten dostal se dočkal větší porce stylu i za pomoci snížení střešní linie, u novinky šla mladoboleslavská automobilka proti proudu. Výška vozu totiž narostla z 1 593 milimetrů na 1 606 mm. Jakkoliv tak GT působí dynamičtěji než základní Kamiq, vůči němu nabídne i větší praktičnost.
Jak jsme již zmínili minulý týden, novinka se neproměnila pouze v rámci výšky, o 19 milimetrů narostla také délka, a to na 4 409 mm. Šířka 1 781 mm a rozvor 2 610 mm však již zůstávají zachovány. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby nové provedení začalo to starší v případě prodejů překonávat. Vše samozřejmě bude záviset na ceně, tu však Škoda zatím nezveřejnila, neboť prodej odstartuje až 22. listopadu. Technická data však již známa jsou a také ta hrají ve prospěch verze GT.
Zatímco základní Kamiq je k dispozici pouze s 1,5litrovým atmosférickým čtyřválcem naladěným na 110 koní a 145 Nm točivého momentu, jenž přenáší na přední kola automatická převodovka, stylová varianta dle očekávání dostala ještě druhou pohonnou jednotku, a sice přeplňovanou jedna-dvojku TSI. Tento motor přitom produkuje sice jen nepatrně vyšší výkon 115 koní, ovšem zároveň přihazuje také 200 Nm. Očekávat se tedy dá lepší jízdní dynamika, ta však zatím upřesněna rovněž nebyla.
Ve prospěch turba však hovoří alespoň spotřeba, která byla vyčíslena na 5,8 l/100 km, zatímco u atmosféry je třeba počítat s dvěma deci paliva navíc. Jak tomu bude v reálu, ale samozřejmě záleží na vaší pravé noze. Nicméně už jen skutečnost, že GT je k mání se dvěma motory, zatímco základní Kamiq pouze s jedním, by již se zájmem publika mohla zamávat.
Novinka se kromě nového motoru dočkala také odlišných světel vpředu i vzadu, inovované masky chladiče či 17palcových litých kol v dvoubarevném designu a stříbrných střešních ližin zahrnutých již do standardní výbavy. Kromě toho tu máme také odlišný zadní nárazník s atrapou difuzoru, který dostal další prvek jdoucí proti proudu - pryč jsou totiž falešné koncovky výfuku, které budí spíše kritiku než obdiv.
Uvnitř je již novinek daleko méně, hovořit se dá v podstatě pouze o příchodu nových předních sedadel, které se chlubí výraznějším bočním vedením i specifickým čalouněním a vyšitými logy GT. Ve zbytku jde ale pouze o grafické detaily, jako jsou specifické polepy či dekory. Architektura kabiny ale zůstala zachována, stejně jako se změn nedočkal ani volant či výdechy klimatizace. K mání je však nově velká panoramatická střecha.
Tím jsme se dostali na konec informačního pramene, pročež jen dodáme, že Škoda hodlá s novinkou oslovit zejména mladou klientelu. Tomu ostatně přizpůsobila i reklamní kampaň, stejně jako některé doplňky. Mezi nimi se totiž nachází i nový zlatý lak, který lze spárovat s konstrastně lakovanou střechou. Vůz tak působí ještě stylověji, jakkoliv jeho největším benefitem oproti základní verzi je ono navýšení praktičnosti.
Škoda oficiálně představila nový Kamiq GT, chce ideálně mísit styl s praktičností
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 8 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 11 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie