Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu

Od SUV tak nějak očekáváte, že si poradí i s nezpevněným povrchem a Kodiaq to zvládá. Přesto Škoda měla pocit, že na tomto poli lze přidat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu

26.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Od SUV tak nějak očekáváte, že si poradí i s nezpevněným povrchem a Kodiaq to zvládá. Přesto Škoda měla pocit, že na tomto poli lze přidat.

Škoda není z těch automobilek, které by neváhaly nabídnout „SUV na oko”, tedy jen vůz, který navzdory větším vnějším rozměrům a zvýšenému podvozku nenabídne ani větší vnitřní prostor, ani lepší prostupnost terénem. Už v minulosti prohlásila, že má-li expandovat na poli automobilů této třídy, musí vždy přinášet i nějakou jinou výhodu než robustnější vzhled či lepší nastupování - musí být prostornější a zvládat i jízdu alespoň trochu náročnějším terénem.

Jak Yeti, tak nedávno Kodiaq prokázaly, že jsou šité přesně podle tohoto receptu, tedy nabízí alespoň nějakou racionální argumentaci pro volbu tohoto vozu i těm, kteří SUV automaticky neholdují. Terénní schopnosti obou strojů jsou na poměry dnešních SUV nadprůměrné, přesto Škoda už dříve avizovala, že novější z obou modelů nabídne také ve verzi Scout. A dnes vyrukovala právě s ní.

Nečekejte dramatické změny, „vyskautování” Kodiaqu představuje jen drobný posun v repertoáru vlastností směrem k pohybu také mimo silnici a stylu s tím souvisejícím. To druhé je možná důležitější, přesto jsou i na tomto poli změny decentní - Kodiaq Scout je vybaven stříbrnými ochrannými prvky na spodních stranách obou nárazníků, více zatmavenými skly od sloupku B dozadu a stříbrný rámeček masky chladiče, což je zbarvení dodané i vnějším zpětným zrcátkům, rámečkům kolem bočních oken a střešním ližinám.

Další specifika jsou spíše výbavová - jsou tu standardně devatenáctipalcová kol navržená právé pro Kodiaq Scout (i když vypadají povědomě, jiné modely používají podobná) či LED-světlomety. A také se najde pár zvláštních drobností, zejména plaketa s označením modelu na předních blatnících a prý i na víku kufru - na fotkách ji ale nevidíme. Totéž najdeme i na odkládací schránce před sedadlem spolujezdce, také tady ale musíme věřit popisu škodovky, do interiéru nás zatím nepustila vůbec.

V tomto směru můžeme dodat i další informace z tiskové zprávy, která dále hovoří o docela bohaté standardní výbavě. Ta vychází z výbavového stupně Ambition a skýtá mj. funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, paket pro špatné cesty s ochranou motoru, parkovací senzory vpředu i vzadu, volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), nechybí multifunkční volant, ambientní LED-osvětlení v deseti odstínech, infotainment Bolero s osmi reproduktory, sedadla, potažená alcantarou či nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčový start a zadní parkovací kamera.

Pokud jde o technická specifika, nabídne Kodiaq Scout podle očekávání pouze pohon 4x4, čímž se jistě ideálně odliší od výchozího provedení dodávaného také ve verzi 4x2. Dostupné motorizace jsou i se základními technickými daty následující.

Dostupné verze a základní technická data Škody Kodiaq Scout

Verze 1,4 TSI - 110 kW (150 k) 4×4
maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s
kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km

Verze 2,0 TSI - 132 kW (180 k) 4×4
maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s
kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km

Verze 2,0 TDI - 110 kW (150 k) 4×4
maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s
kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km

Verze 2,0 TDI - 140 kW (190 k) 4×4
maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s
kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km

Zde tedy nic nového pod sluncem, jde pouze o vybrané verze aktuálně dostupného Kodiaqu bez skautského kroje. Krom preference variant s pohonem 4x4 ale vůz dostal také úpravy podvozku směřující k terénní prostupnosti, díky čemuž nabízí světlou výšku 194 mm, přechodový úhel činí 19,7 stupně a přední resp. zadní nájezdový úhel 22,0, resp. 23,1 stupně. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty s ochranou spodku už jsme zmiňovali, terénní schopnosti pak mohou umocnit i na přání dodávané adaptivní tlumiče DCC, říká automobilka.

To je vše, co vám v tuto chvíli můžeme říci, více prozradí přiložené fotky. Vůz si v této verzi odbude premiéru začátkem března na autosalonu v Ženevě, tou dobou bychom měli znát i ceny. Počítejte ale s tím, že toto bude jedna z nejdražších škodovek v nabídce, to je už z prvních informací zřejmé.

První oficiální fotografie Škody Kodiaq Scout


Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 1 - Skoda Kodiaq Scout prvni 01Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 2 - Skoda Kodiaq Scout prvni 02Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 3 - Skoda Kodiaq Scout prvni 03Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 4 - Skoda Kodiaq Scout prvni 04Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 5 - Skoda Kodiaq Scout prvni 05Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 6 - Skoda Kodiaq Scout prvni 06Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 7 - Skoda Kodiaq Scout prvni 07Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 8 - Skoda Kodiaq Scout prvni 08Škoda odhalila Kodiaq ve verzi Scout. Medvěd je teď ještě víc do terénu - 9 - Skoda Kodiaq Scout prvni 09

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.