Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda odhalila ceny nových modelů i úplné novinky ve výbavách
24.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia G-Tec i LaK, Yeti a Citigo Monte Carlo mají své ceny, nabídka výbavy byla rozšířená o zadní kameru nebo nové sportovní volanty.
Krátce před zahájením ženevského autosalonu nás mladoboleslavská automobilka zavalila celou smrští tiskových zpráv, jež informovaly o příchodech nových modelů. Toto portfolio nyní dorazilo do prodeje, díky čemuž máme k dispozici české ceny. Mimo to pak Škoda lehce upravila výbavu či příslušenství pro vozy Octavia, Rapid a Rapid Spaceback, pročež dnešní článek bude trochu obsáhlejší.
=== Škoda Octavia G-Tec===
Začít můžeme první sériovou Škodou Octavia, která kromě benzinu zvládá spalovat i zemní plyn. Její celkový dojezd tak narostl na 1 330 kilometrů (z toho 410 km čistě na benzin), přičemž motor 1,4 TSI o výkonu 81 kW/110 koní v průměru spotřebovává 3,5 kg zemního plynu na 100 km. Emise CO2 tak klesly na 97 g/km, a to jak u liftbacku, tak u kombíku. Pokud vás tyto vlastnosti zaujal, pak můžete vybírat ze tří úrovní výbavy (Active, Ambition, Elegance).
Na prvním stupni vás čeká rádio Blues, elektrické ovládání oken vpředu, kontrola tlaku v pneu, 15palcová ocelová kola nebo škrabka na led ve víčku palivové nádrže. Cena přitom činí 433 900 Kč v případě liftbacku, kombík je o 33 tisíc korun dražší. Od 489 900 Kč, respektive od 527 900 Kč pak máte k dispozici úroveň Ambition, se kterou přichází třeba přední mlhovky, tónovaná skla nebo klimatizace.
Za vrcholné provedení Elegance pak dáte 539 900 Kč nebo 577 900 Kč, přičemž výbava v tu chvíli zahrnuje 16palcová litá kola, zadní LEDky, malý kožený paket, dvouzónovou klimatizaci nebo rádio Swing. Mimo to je ovšem k mání také celá řada prvků příplatkové výbavy, kterou najdete v oficiálním ceníku (PDF, 645 kB) na webových stránkách značky.
Škoda Octavia Laurin & Klement
Druhá novinka značky představuje nejvyšší úroveň výbavy, přičemž k dispozici je ve čtyřech verzích v případě liftbacku, zatímco kombík máte v nabídce v šesti provedeních. Po stránce technické se přitom vždy jedná buď o benzinový motor 1,8 TSI o výkonu 132 kW/180 koní nebo diesel 2,0 TDI naladěný na 110 kW/150 koní, s nimiž můžete kombinovat šestistupňový manuál či automat. V případě kombíku lze pak sáhnout i po pohonu všech kol.
Po stránce výbavové jsou přitom standardem 18palcová litá kola, bi-xenony, Chrompaket, interiér v provedení kůže/Alcantara, vyhřívání předních i zadních sedadel, adaptivní tempomat či audio systém Canton s osmi reproduktory. Ceny pak u liftbacku startují na částce 644 900 Kč za benzinový motor spřažený s manuálem, automat pak vychází na dalších 50 tisíc korun. Stejný cenový rozdíl pak platí také u dieselového provedení, které je k dispozici od 672 900 Kč.
V případě kombíku pak ceny začínají částkami 674 900 Kč, respektive 702 900 Kč, výše zmíněná přirážka 50 tisíc korun za automat platí i nyní. Zvolit ovšem můžete i provedení s pohonem 4x4, kdy liftback kupodivu cenově převyšuje kombík (777 900 Kč versus 757 900 Kč). Bližší detaily pak opětovně najdete v oficiálním ceníku (PDF, 645 kB).
Škoda Yeti Monte Carlo
Od nejlépe prodávané Škodovky současnosti se můžeme přesunout k modelu Yeti, který je nově k mání ve výbavě Monte Carlo. Ta zaujme především černě lakovanými doplňky, mezi něž patří i 17palcová litá kola nebo přední spoiler a střešní nosič. Nechybí ovšem ani zadní difuzor, tónovaná okna, sportovní sedadla, pedály z ušlechtilé oceli či dekorační lišty.
Po stránce motorické přitom můžete sáhnout po dvou benzinových (1,4 TSI 90 kW/122 koní, 1,8 TSI 112 kW/152 koní) a dvou dieselových agregátech (2,0 TDI 81 kW/110 koní, 2,0 TDI 103 kW/140 koní). Na výběr je pak i automatická nebo manuální převodovka, stejně jako můžete sáhnout rovněž po systému 4x4. Pokaždé však musí jít o městské provedení Škody Yeti, verze Outdoor není ve výbavě Monte Carlo nabízena.
Ceny pak startují na částce 499 900 Kč za model Yeti 1,4 TSI, slabší diesel je o 32 tisíc korun dražší. Vrcholné provedení 1,8 TSI 4x4 s automatem je pak k mání od 690 900 Kč, dvoulitrový turbodiesel s pohonem všech kol pak cenu navyšuje na 701 900 Kč. Pro další detaily si pak stáhněte oficiální ceník (PDF, 635 kB) na stránkách Škoda Auto.
Škoda Citigo Monte Carlo
Dalším „pánem na holení“ je Škoda Citigo, která se rovněž pyšní výbavou Monte Carlo. Ta jí nadělila sportovní podvozek snížený o 15 milimetrů, černě lakovaný přední a zadní spoiler, tříramenný sportovní volant nebo unikátní potahy sedadel. Mladoboleslavský prcek je přitom k mání ve tří- nebo pětidveřovém provedení, volit můžete i mezi automatem a manuálem. Po stránce motorické ovšem nabídka zahrnuje jen litrový motor MPI o výkonu 55 kW/75 koní.
Ceny pak startují na částce 256 900 Kč za třídvířko s manuálem, pětidveřová karoserie je o 10 tisíc korun dražší. Za provedení s automatem pak dáte 269 400 Kč, Citigo s dvěma páry bočních dveří pak opětovně podražilo o 10 000 Kč. Detaily o výbavě přitom znovu najdete v oficiálním ceníku (PDF, 564 kB). Doplnit pak ještě můžeme, že od září bude možné Škodu Citigo objednat s novým audio systémem se šesti reproduktory a subwooferem. Kromě toho ve verzi Ambition najdete držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče.
Novinky pro modelový rok 2014
Mimo výše zmíněné ovšem Škoda představila také další novinky, které se týkají modelového roku 2014. Pro Octavii si tak od září budete moci pořídit zpětnou kameru, sportovní volanty či 16palcová litá kola pro verzi GreenLine jsou však k mání již nyní. Stejně tak je možné sáhnout i po modelu Fresh, který lze objednat v obou karosářských provedeních a s motory 1,2 TSI 77 kW/105 koní nebo 1,6 TDI 77 kW/105 koní. Liftback přitom startuje na 415 000 Kč, kombík je o 30 tisíc dražší.
Obměnou ovšem prošla i modelová řada Rapid, která v příplatkové výbavě nyní nabízí dešťový a světelný senzor. Paletu laků pak rozšířila bílá Laser a hnědá Topaz, zatímco v rámci výbavy StylePlus dostáváte tříramenné sportovní volanty potažené perforovanou kůží a dekorované stříbrnou lištou. Nově je pak tato úroveň ještě obohacená o černě lakované kryty vnějších zpětných zrcátek, černě zbarvené mlhovky a zatmavená zadní světla. V průběhu roku navíc ještě můžeme očekávat příchod verze Monte Carlo, tím ale naše hlášení z Mladé Boleslavi končíme.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 37 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch