Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Scout ActiveDrive: aktivně za obezitou
5.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Němci vytvořili v rámci propagace svých dovedností technologický demonstrátor postavený na základě Octavie Scout. Zázraky ale nenabízí.
Pokud hovoříme o Němcích, máme v tomto případě na mysli koncern Schaeffler Technologies GmbH & Co, který je výrobcem automobilových komponentů prodávaných pod značkou FAG. Nejde tedy o projekt Škody, ale pro nás jistě zajímavý i tak.
Překopaná Octavia Scout si říká ActiveDrive a v podstatě se jedná o podobný elektromobil využitelný maximálně ve městě, jako byla Octavia Green E Line postavená přímo mladoboleslavskou značkou. Vlastně ani to moc ne. Vůz má ještě menší sadu lithio-iontových akumulátorů umístěných v tunelu pro kardan o kapacitě pouze 18 kWh, což je srovnatelné s cirka pěti litry nafty. Udávaný dojezd 100 km je tedy i reálný, ale asi spíše se značnou podporou větru, velmi lehkou pravou nohou a co nejmenším počtem rozjezdů z místa. Ale budiž, o to tady tak úplně nejde.
Celkový výkon vozu činí díky dvojici vodou chlazených synchronních elektromotorů vyvinutých dceřinou společností IDAM 286 koní a 340 newtonmetrů, dovolující vozu akcelerovat na stovku za 8,5 sekundy. Ano, je to trochu moc už vzhledem tomu, že každý z nich obstarává pohon jedné nápravy a na problémy s nedostatkem trakce se vymlouvat nelze.
Stačí se ale podívat na hmotnost. Octavia ActiveDrive váží 1,9 tuny a to je o 70 kg více, než kolik má třeba čtyřkolka Audi A8 3,0 TFSI quattro se srovnatelným výkonem 290 koní a nesrovnatelně lepší dynamikou - stovku zvládne za 6,1 s a maximálka činí 250 km/h. ActiveDrive ji má omezenou na 150 km/h. Kde je ten pokrok?
Schaeffler Technologies tvrdí, že v systému pohonu. Elektromotory jsou integrovány do jednoho celku s elektronicky řízeným diferenciálem obsahujícím planetovou převodovku a ještě jedním ovládacím elektromotorem o výkon 5 kW. Tyto jednotky umí s pomocí centrálního řídicího procesoru zvlášť dávkovat výkon na každé kolo tak, aby výsledný vektor výkonu podporoval stabilitu, jízdní dynamiku a tím také bezpečnost.
Firma vysvětluje, že je v zájmu zlepšení ovladatelnosti automobilu mnohem účinnější velmi přesně dávkovat síly proudící mezi nápravami a zvlášť také mezi pravou a levou stranou, než k tomu používat zásahy brzd či už k omezení prokluzu nebo stabilizaci ve smyku.
S tím se pochopitelně nedá nesouhlasit, na druhou stranu pokud to má být za cenu enormního zvýšení hmotnosti, sériové nasazení této technologie v osobních automobilech zatím pozbývá smysl. Ještě tak v relativně těžkých zemědělských strojích by to asi šlo.





Dvojice jednotek integrujících elektormotor s převodovkou zvyšuje hmotnost Octavie Scout na 1,9 tuny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 2 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 5 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva