Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia Scout 2014: nový skaut odhalen, s o 33 mm větší světlou výškou
11.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace českého všeuměla dostala také ochranné plastové lemy, pohon 4x4 a tři motory.
Mladoboleslavská automobilka o sobě naposledy dala vědět studií Vision C, tedy prozatím pouze její ilustrací, neboť reálný model uvidíme až na autosalonu v Ženevě, nebo možná chvíli před ním. Jen vizí budoucnosti ovšem stánek značky živ nebude, očekávat totiž můžeme také mnohem současnější model. Jde o Škodu Octavia III Scout, která stejně jako v předchozí generaci přichází vyzbrojena pohonem všech kol, plastovými lemy karoserie a zvětšenou světlou výškou.
Naše představení můžeme začít designem, který pochopitelně staví na základech Octavie Combi 4x4. Scout však oproti ní dostal tradiční plastové lemy karoserie a boční ochranné lišty v černé barvě. Vpředu i vzadu pak najdeme stříbrně lakované nástavce nárazníky, přičemž ve stejné barvě jsou vyvedeny i kryty zpětných zrcátek (a samozřejmě také střešní ližiny, těmi však může být vybavena i standardní Octavia). Paket pak uzavírají unikátní 17palcová kola a nové mlhovky. Specifik je tak docela dost a díky své hranatosti dodávají vozu trochu jinou tvář, než na kterou jsme dnes z pravidelných kontaktů s novou Octavií na českých silnicích zvyklí.
V kabině se novinka Škody pyšní kůží potaženým multifunkčním volantem, přičemž nechybí dekorativní prvky vyhrazené pouze tomuto modelu. Jinak ovšem interiér plně odpovídá standardu, za dalšími změnami tak musíme k podvozku. Ten byl přizvednut o 33 milimetrů, díky čemuž celková světlá výška činí 172 mm. Pohon všech kol je ovšem již také standardním systémem využívajícím mezinápravovou spojku Haldex páté generace.
S ohledem na tuto technologii by neměla překvapit omezená paleta motorů, jež ale nabídku standardní „čtyřkolky“ překvapivě kopíruje jen částečně. K dispozici je tak jeden benzinový agregát 1,8 TSI, který v běžné Octavii Combi 4x4 produkuje 180 koní (132 kW). Standardně je přitom spojen s automatem, jak na tom budou dva diesely, zatím nevíme. Z nabídky pro Scout totiž vypadl slabší 1,6 TDI se 77 kW (105 koní) a k dispozici bude mít dva dvoulitry - první, známý ze standardní verze 4x4, ze svého objemu doluje 110 kW (150 koní), druhý, který byl dosud k dispozici pouze pro naftovou Octavii RS, má k dispozici 135 kW (184 koní).
Jízdní dynamika je momentálně neznámou, stejně jako spotřeba, dá se však předpokládat, že pozměněná aerodynamika obojí ovlivní ve srovnání se standardní čtyřkolkou jen mírně, v případě silnější naftové verze ve srovnání s RS TDI zřejmě více. V případě maximální hmotnosti přípojného vozidla se nic nemění - u benzinového modelu činí 1 800 kg, u dieselů šplhá na dvě tuny.
Otázkou je pak cena, v případě předchozí generace ovšem Scout převyšoval základní Škodu Octavia Combi 4x4 o nějakých dvacet tisíc korun. Dá se přitom počítat, že obdobnou politiku značka zvolí i nyní, díky čemuž by slabší dieselové provedení mohlo startovat pod 600 000 Kč. Na úplný ceník si ale ještě budeme muset počkat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
První oficiální fotky zatím nejnovější sériové škodovky odhalují o něco více odlišností od standardní verze, než jsme očekávali
Dřívější ilustrace vozu přímo od automobilky naznačovaly specifika nového Scoutu vcelku zřetelně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva