Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS pro Bonneville: 600 koní a maximálka 320 km/h
9.6.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda se rozhodla oslavit desetileté výročí písmen RS opravdu velkoryse. Připravila upravenou Octavii RS schopnou pokořit rychlost 300 km/h.
Tip: Přečtěte si, jak si takto upravená „oktávka” vedla na samotném týdnu rychlosti.
Česká automobilka v posledních týdnech nepřestává překvapovat. Teprve minulý týden se na setkání GTI u Wörthersee vytasila s kabrioletem Fabia RS 2000 spojujícím techniku soutěžní Fabie S2000 se stylovým čtyřdvéřovým kabrioletem. Už toto dílo bylo možné považovat za poněkud extrémní, není to ale nic proti tomu, co Škoda ukázala dnes - Octavii, která má být s to uhánět rychlostí přes 300 km/h.
Ani tentokrát pochopitelně nejde o produkční model, na rozdíl od Fabie RS 2000 se ale jedná o vůz zaměřený na to, aby udělal dojem především svými schopnostmi, nikoli jen vzhledem. Připraven byl při příležitosti desetiletého jubilea od uvedení prvního vozu s písmeny RS v názvu na trh a ukáže se na slavném Týdnu rychlosti konaném tradičně v místech vyschlého solného jezera v americkém Bonneville. Cílem Škody není překonat metu „pouze” 300 km/h, ale dokonce 200 mil v hodině, tedy přibližně 322 km/h. To se dosud zdaleka nepodařilo žádnému, třebaže podobně „jednorázovému” výtvoru škodovky v celé její historii.
Přípravu tohoto speciálu dostalo na starosti britské zastoupení škodovky, které jej postavilo ve spolupráci s úpravcem Revo technik. Vůz skutečně vychází ze sériově vyráběné Octavie RS a pro dosažení tak vysokých rychlostní vlastně není až tak zásadně upraven. Na první pohled je zjevné, že vůz byl výrazně poslán k zemi - podvozek je snížen o plných 78 mm blíže k zemi a je vyztužen pomocným rámem. O pohon se stará stejný dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI jako v sériovém modelu, pro lámání rychlostních rekordů byl ale významně upraven. Automobilka nicméne zmiňuje jen to, že standardní turbodmychadlo bylo nahrazeno větší jednotkou od firmy Garret, který se stará o plnící tlak až 1,93 baru (28 PSI), jako palivo slouží vysokooktanový mix benzinu a methanolu a motor dále disponuje výkonnějším mezichladičem stlačeného vzduchu. Výsledkem je výkon až 600 koní dosahovaný v neznámých otáčkách a točivý moment nejvýše 450 Nm posazený do rozmezí 6 000 a 7 700 ot./min.
Možná zajímavější jsou ale další úpravy, který vůz postihly. Vůz dostal převodovku z Octavie GreenLine, o jejíž „délce” se říká, že je vhodná leda pro Chevrolet Corvette. Jak vidno, není to úplně nemístné tvrzení, teprve s 600 koňmi výkonu dosáhla svého optimálního využití... Z modelu GreenLine prý pochází i přední brzdy a 15\" ocelová kola, které se mají chlubit nižším aerodynamickým odporem. Z přiložených obrázků se ovšem zdá, že vůz dostane kola poněkud větší, navíc se specifičtější aerodynamickou úpravou.
Mezi další specifika patří bezpečnostní rám, hasící systém nebo brzdný „padák”. Všechny uvolněné specifikace této speciální „oktávky” najdete v přiložené tabulce, která data staví vedle specifikace sériového modelu.
Takto upravená Octavia RS bude v Bonneville soutěžit ve třídě dvoulitrových produkčních aut. Na místě je k dispozici téměř patnáctikilometrová rovinka, na níž je každému ze zúčastněných vozů změřen čas na letmé míli v prostředku tohoto úseku. Zda se Škodě podaří rychlost dvou set mil v hodině překonat uvidíme již téměř za měsíc, letošní ročník tzv. Bonneville Speed Week se koná mezi 13. a 20. srpnem.


Extrémní Škoda Octavia RS pro týden rychlosti v Bonneville zatím takto
Podrobné technické parametry Škody Octavia RS pro Bonneville Speed Week
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
22.1.2025Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva