Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg?
8.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavie RS Cup už v akci nevídáme pěkných pár let, teď by se mohly vrátit do boje. Chybět u toho nemá dvoulitrové turbo či 18palcová kola.
Projekt Octavia Cup byl ve své době nadmíru úspěšný, přičemž byl de facto i líhní stávající české a slovenské závodní elity. Za volantem mladoboleslavského liftbacku jsme v letech 1998 až 2010 mohli vídávat Jana Kopeckého, Adama Lacka, Petra Fulína, Štefana Rosinu, Jiřího Janáka nebo Erika Janiše. Jak ale naznačuje výše zmíněné období, značkový pohár je již hezky dlouho minulostí. Nově se ovšem s jeho obnovou začíná připomínat Benet Automotive.
Na první pohled by mohlo jít o mnoho povyku pro nic, nicméně tato firma velmi úzce spolupracuje se samotnou Škodou. Znovuzrození šampionátu by tedy nemuselo být nereálným, zvláště když již existuje i hotový návrh okruhového stoje. Ten přitom vychází ze základní Octavie RS 230, oproti standardu však došlo k nárůstu výkonu, snížení hmotnosti a výměně řady mechanických komponentů.
Naše představení začneme hezky v motorovém prostoru, kde i nadále najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TFSI. Ten v prvé fázi nabízí zcela standardní parametry, tedy 230 koní a 350 Nm. Ve fázi druhé však již výkon poskočí na 260 koní a točivý moment na 380 Nm, ve třetí pak dokonce na 320 koní a 420 Nm. Detaily spojené se samotným nárůstem již firma nespecifikuje, minimálně o jinou řídicí jednotku však půjde.
Veškerý výkon má přenášet automatická převodovka DSG s pádly pod volantem, které bude nápomocen mechanický samosvorný diferenciál. Vpředu pak najdeme vzpěry McPherson, zatímco vzadu pracuje víceprvková náprava. Ve všech rozích pak nechybí ani stavitelné tlumiče Öhlins či 18palcová litá kola Evo Corse obutá do pneumatik Pirelli o rozměru 235/40.
Na přední nápravě došlo k výměně standardních brzd za soupravu AP Racing s 362milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny, vzadu i nadále najdeme základní kotouče o rozměru 272 mm a nechybí ani regulátor brzdového tlaku. Do vykuchaného interiéru se nastěhoval displej AIM PISTA a sedadla Sparco.
Nic bližšího však již zmíněno nebylo, snad kromě hmotnosti 1 120 kg. Ve vrcholné verzi lze tedy počítat s poměrem 286 koní na tunu, který by již mohl být zárukou nemalého tempa. Momentálně však jak samotný vůz, tak i šampionát Octavia Cup zůstává pouze ve fázi snění. Finální verdikt přitom nejspíše závisí na podpoře Škody.









Škoda Octavia RS Cup rozhodně nevypadá marně, při hmotnosti 1 120 kilogramů totiž může nabídnout až 320 koní
Zdroj: Octavia Cup
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch