Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg?

Octavie RS Cup už v akci nevídáme pěkných pár let, teď by se mohly vrátit do boje. Chybět u toho nemá dvoulitrové turbo či 18palcová kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg?

8.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Octavie RS Cup už v akci nevídáme pěkných pár let, teď by se mohly vrátit do boje. Chybět u toho nemá dvoulitrové turbo či 18palcová kola.

Projekt Octavia Cup byl ve své době nadmíru úspěšný, přičemž byl de facto i líhní stávající české a slovenské závodní elity. Za volantem mladoboleslavského liftbacku jsme v letech 1998 až 2010 mohli vídávat Jana Kopeckého, Adama Lacka, Petra Fulína, Štefana Rosinu, Jiřího Janáka nebo Erika Janiše. Jak ale naznačuje výše zmíněné období, značkový pohár je již hezky dlouho minulostí. Nově se ovšem s jeho obnovou začíná připomínat Benet Automotive.

Na první pohled by mohlo jít o mnoho povyku pro nic, nicméně tato firma velmi úzce spolupracuje se samotnou Škodou. Znovuzrození šampionátu by tedy nemuselo být nereálným, zvláště když již existuje i hotový návrh okruhového stoje. Ten přitom vychází ze základní Octavie RS 230, oproti standardu však došlo k nárůstu výkonu, snížení hmotnosti a výměně řady mechanických komponentů.

Naše představení začneme hezky v motorovém prostoru, kde i nadále najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TFSI. Ten v prvé fázi nabízí zcela standardní parametry, tedy 230 koní a 350 Nm. Ve fázi druhé však již výkon poskočí na 260 koní a točivý moment na 380 Nm, ve třetí pak dokonce na 320 koní a 420 Nm. Detaily spojené se samotným nárůstem již firma nespecifikuje, minimálně o jinou řídicí jednotku však půjde.

Veškerý výkon má přenášet automatická převodovka DSG s pádly pod volantem, které bude nápomocen mechanický samosvorný diferenciál. Vpředu pak najdeme vzpěry McPherson, zatímco vzadu pracuje víceprvková náprava. Ve všech rozích pak nechybí ani stavitelné tlumiče Öhlins či 18palcová litá kola Evo Corse obutá do pneumatik Pirelli o rozměru 235/40.

Na přední nápravě došlo k výměně standardních brzd za soupravu AP Racing s 362milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny, vzadu i nadále najdeme základní kotouče o rozměru 272 mm a nechybí ani regulátor brzdového tlaku. Do vykuchaného interiéru se nastěhoval displej AIM PISTA a sedadla Sparco.

Nic bližšího však již zmíněno nebylo, snad kromě hmotnosti 1 120 kg. Ve vrcholné verzi lze tedy počítat s poměrem 286 koní na tunu, který by již mohl být zárukou nemalého tempa. Momentálně však jak samotný vůz, tak i šampionát Octavia Cup zůstává pouze ve fázi snění. Finální verdikt přitom nejspíše závisí na podpoře Škody.


Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 1 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 01Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 2 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 02Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 3 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 03Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 4 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 04Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 5 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 05Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 6 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 06Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 7 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 07Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 8 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 08Škoda Octavia RS Cup 2015: je libo 320 koní na 1 120 kg? - 9 - Skoda Octavia RS Cup 2015 Benet lepsi 09
Škoda Octavia RS Cup rozhodně nevypadá marně, při hmotnosti 1 120 kilogramů totiž může nabídnout až 320 koní

Zdroj: Octavia Cup

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.