Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia IV na nových ilustracích přibližuje budoucí realitu jen zčásti
3.6.2019 | Petr Prokopec
Mladoboleslavská novinka bude větší a bude i působit luxusněji než stávající provedení a zadní světla mají k realitě též blízko. Jinak ale nečekejme druhý Superb, přijde evoluční design Octavie.
Už i vrabci na nejbližší střeše si štěbetají o tom, že Škoda letos odhalí čtvrtou generaci svého klíčového modelu. A při pohledu na stále četnější ilustrace vycházející ze zakamuflovaných prototypů to vypadá, že na premiéru ani nemusíme čekat. Většina z nás totiž dospěla k názoru, že novinka bude vypadat tak trochu jako Superb, pokud by jej mladoboleslavští navrhovali v současné době. Pokud ale do tohoto tábora patříte, čeká vás menší vystřízlivění, neboť automobilka odvedla v rámci utajení novinky opravdu dobrou práci.
Škoda při vývoji maskuje prototypy tak, že připomínají právě vlajkovou lodi značky. My ale od lidí, kteří vůz mohli vidět bez maskování víme, že nová Octavia ve skutečnosti nebude tak radikální, spíše máme čekat stejnou evoluci, jaká je spojena třeba s Volkswagenem Golf. Čelní partie se tedy měnit budou, nicméně jakkoliv se i poté postavíte vedle vozu, budete vždy mít naprosto jasno, o jaký model se jedná. Největší změny se tak dotknou zádi, která pozmění i siluetu vozu.
Od něj tedy neočekávejte podobný styl, jaký vidíte na nových neoficiálních ilustracích, to je zkrátka menší Superb. V případě čelních světel tedy dorazí zúžení i sjednocení pod jeden skleněný panel, nicméně narýsovaný výsledek je poněkud málo „krystalický“. Jinými slovy jen málo připomíná české sklářství, kterým se designové oddělení značky tak rádo ohání. Blíže realitě jsou zadní světla, která přebírající styl třeba nové Škody Scala.
Právě od koncového sloupku směrem dozadu se dočkáme nejvíce změn, boční linie se totiž má protáhnout až k hraně kufru. Tříprostorová silueta tak má zůstat zachována jen z části, neboť nová Octavia bude více vypadat jako to, čím od začátku je - liftbackem nebo fastbackem, nikoliv sedanem. Automobilka pak i v tomto případě pošle k ledu své tradiční logo, které nahradí nápis „Škoda“ mezi lampami. Díky tomu vůz bude působit nejen luxusněji, ale ještě širší, než ve skutečnosti je.
K nárůstu v rámci rozměrů ovšem dojde, nová Octavia totiž musí udělat dostatek prostoru Škodě Scala. Vůči ní pak nabídne i rozmanitější paletu motorů, dvoulitrů bychom se totiž měli dočkat již při zahájení prodeje. Do té doby je ovšem třeba se pořádně obrnit trpělivostí - i když premiéra proběhne ještě letos, do showroomů má Octavia čtvrté generace zamířit až někdy s příchodem letních prázdnin, ovšem těch v roce 2020.


Škoda Octavia čtvrté generace se na nových neoficiálních ilustracích proměnila ve druhý Superb, reálně ale bude hodně podobná současnému provedení
Zdroj: Kolesa.ru
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva