Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia III 2013: další únik, nové skici, technické detaily
14.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Že jste u nás už dlouho nic nečetli o připravované třetí generaci Škody Octavia? Tak to napravíme, pár novinek se nám tu zase sešlo.
Tip: Prohlédněte si také první oficiální video s novou Octavií, na kterém je vůz vidět z profilu.
Tip2: Podívejte se na oficiální fotky a specifikace nové Octavie 3.
Předem upozorňujeme, že nemáme nic vysloveně průlomového. Zkrátka jsme za poslední týden získali další záběry, které opět něco odkrývají a pomáhají nám vytvořit si ucelenější obraz o nové Octavii. Samostatně bychom je nepublikovali, ale už se nám jich sešlo dost na to, aby byla škoda se o ně nepodělit.
Proporce a řešení některých detailů Octavie nám před pár týdny pomohl odhalit obrázek jejího palubního systému. Nemá patrně smysl zabývat se tím, jak velkou roli v tom sehrála mladoboleslavská značka, důležitější pro tuto chvíli je, že digitální záběr profilu Octavie nebyl ojedinělý. Důkazem je další takový, který opět pochází z palubního systému vozu a nabízí možnost podívat se na hranatý design světel, masky a ostré linie prakticky kompletní přídě. Jeho kvalita je znovu omezená, o designu ale říká mnohem více než fotky pečlivě maskovaných skutečných aut.
Škoda se k oficiálnímu odhalení Octavie zatím nemá a své netrpělivější příznivce nechá ještě chvíli dusit ve vlastní šťávě, nicméně vám můžeme alespoň ukázat tovární skici, pocházející z jejího vlastního chlívku. Opět se nejedná o nic, co by mohlo vyvolávat větší vzrušení, ale zajímat by vás to mohlo. Leccos o finální podobě některých částí auta tyto obrázky přece jen říkají.
Podobně je to s fotografiemi pořízenými v rámci mediálního představení v Portugalsku, které nám poskytl Leon Poultney ze Sunday Times. Při této příležitoti byla novinka ukrytá pod průhledným závojem a rozsvícená světla něco naznačila o jejich vnitřním uspořádání i základním tvaru.
Abychom dnešní výčet trochu okořenili, máme také několik konkrétních čísel. Octavia III je dlouhá 4 659 mm, široká 1 814 mm a její rozvor měří 2 686 mm, čímž mírně poodstoupí od průměru nižší střední třídy a více se přiblíží třídě střední. Škoda ji ve svých interních dokumentech vede pod kódovým označení A7 a jak už musí vědět snad i „přespolní“, vůz je (jako čtvrtý v pořadí) postaven na nové platformě MQB.
Podobně jako je tomu u Golfu nebo Seatu Leon, ani majitelé Škodovek nemůžou počítat s víceprvkovou zadní nápravou ke každému modelu. U Volkswagenu je hranicí 90 kW, mladoboleslavské zdroje však naznačují, že pro Octavii možná bude posunuta až na 100 kW, čímž by koncern ušetřil další prostředky - lepší zadní osu by dostaly jen ty nejsilnější motorizace.
Sériová kola budou mít 16 palců, za příplatek pak budou sedmnáctky, a i když zdroje toto téma dále nerozebírají, předpokládáme, že se v katalogu příslušenství objeví osmnáctky. Mezi další spoustou nadstandardních prvků Octavia dostane bezklíčové startování spojené s ulehčeným přístupem do kabiny nebo ohromného zavazadelníku o objemu až 590 litrů. Co naopak ohromné nebude je palivová nádrž - ta nabídne (stejně jako ostatní koncernová dílka stojící na platformě MQB) jen 50 litrů objemu. To je dost málo na auto aspirující na posun takřka do střední třídy.
V portfoliu motorizací se kromě jiného objeví nový dvoulitrový diesel o výkonu 150 koní a počítat můžete rovněž s 1,4 TSI se 140 koňmi. Paleta pohonných jednotek obsáhne výkon od 86 do 180 koní, z čeho leze alespoň přibližně dovodit, co všechno se pod kapotou Octavie může objevit. O něco později dorazí sportovní provedení RS. Termín neznáme, místo toho ale víme, že už začátkem příštího roku bude spuštěn prodej verzí s pohonem všech kol a prý nemá chybět ani verze schopná jezdit na CNG.
Tohle je asi hlavní novinka dnešního dne - příď Octavie III tímto přestává být tajemstvím
Škoda je na svých stránkách zatím nezveřejnila, tyto skici jsou však oficiální
Přesnější obrázek o některých detailech může dát také Octavia nafocená pod plachtou
Na internetu se objevilo hodně počítačových vizualizací, jak by mohla mladoboleslavská novinka vypadat. Tato pochází už ze začátku letošního roku, ale jak vidíte, příď trefila skoro přesně
Zdroje: Sunday Times, hesoyam25@deviantart.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 9 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 46 minutami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 2 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 3 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 5 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva