Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia G-TEC jezdí i na CNG s 1,4 TSI, ujede až 1 330 km
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Octavia přijede do Ženevy s motorem 1,4 TSI o výkonu 110 koní, který zvládne kromě benzinu hltat stlačený zemní plyn. Zaujme dojezdem na obě nádrže.
Nová Octavia bude stejně jako malé Citigo k dispozici i s pohonem na zemní plyn (CNG) a poprvé ji údajně spatříme už za několik málo dnů v Ženevě. Novinka s pojmenováním G-TEC se představí nejen v tradiční karoserii liftbacku, ale také v provedení Combi. Tento tah má být další důležitou součástí strategie trvale udržitelného rozvoje Škodovky. V současné době česká automobilka vyrábí 97 modelů s hodnotami emisí pod 120 g CO2/km, z toho 17 vozů s emisemi pod 100 g CO2/km (novinka je jedním z nich).
Octavia G-TEC je vybavena přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 koní). Oturbená čtrnáctistovka je konstruovaná pro spalování benzinu, popere se ale také s přídělem zemního plynu. Paket G-TEC navíc zahrnuje technické prvky, jako je systém start-stop, chybět nemůže ani rekuperace brzdné energie. Octavia třetí generace ve verzi G-TEC splní díky těmto systémům emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Bude se v podstatě jednat jen o další zelenou variantu, které by mohli holdovat ti, kterým není shodně výkonný turbodieselový GreenLine příliš po chuti.
Dojezd G-TECu dosahuje při provozu čistě na CNG teoretické hodnoty 410 kilometrů na jedno natankování. Údávaná spotřeba zemního plynu činí 5,4 metru krychlového na 100 km, což je ekvivalentem 3,5 kilogramu tohoto paliva. Z toho nám vychází, že nádrž na plyn bude mít objem zhruba 22 litrů. V tomto režimu se emisemi CO2 dostává na hodnotu 97 gramů na ujetý kilometr.
Při provozu čistě na benzin má dojezd dosahovat až 920 kilometrů. Pokud jde o tradiční nádrž na 50 litrů pro platformu MQB, pak se spotřeba benzinu pohybuje někde u 5,4 litru na sto kilometrů. Octavia G-TEC tak v součtu na jedno natankování obou nádrží ujede až 1 330 km. Více informací očekávejme s výstavní premiérou. Podle první fotografie by snad nový G-TEC nemusel na rozdíl od GreenLinu spořit palivo za každou cenu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


První fotografie od čerpací stanice na CNG příliš nenapovídá o podrobné výbavě G-TECu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 10 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 11 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
včeraKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Živá témata na fóru
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 04.01. 04:42 - aups68
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:52 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.