Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia 2013: profil nové generace předčasně odhalen
18.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda na prezentaci nového Rapidu krátce ukázala něco, co snad nemůže být nic jiného než tovární skica nové Octavie i s jejími rozměry.
Tip: Podívejte se na oficiální fotky a specifikace nové Octavie 3.
Divíme se, že tyto záběry dokázaly několik dnů proplouvat éterem bez povšimnutí, protože nedávají větší prostor k diskuzím o tom, co zachycují. A o jejich věrohodnosti taktéž nemůže být větších pochyb.
Když se na přiložené snímky letmo podíváte poprvé, zvoláte pravděpodobně: „Vision D!” A máte pravdu, profil vozu je velmi podobný loňské studii tohoto jména. To ale spojitost s třetí generací Octavie nutně nepopírá, neboť už po odhalení konceptu Vision D se mluvilo o tom, co vlastně zachycuje - jestli je to předobraz nového modelu, budoucí třetí generace Octavie, nebo prostě designové cvičení.
Pravda bude zřejmě na pomezí možností dva a tři - nový model Rapid totiž nakonec zrodil až z konceptu Mission L a ačkoli se hovoří o tom, jestli se z Vision D nestane Rapid Hatchback, přímo z tohoto konceptu se nakonec nemusí stát nic. Mohl prostě naznačit více věcí naráz: nový designový jazyk (Rapid a novější modely) i základní tvary nové generace stávajícího typu (Octavia). A zdá se, že přesně to je také pravdou.
Pokud se totiž podíváte na detaily vyfocené skici, v detailech se od Vision D v lecčems liší. Zejména příď je řešená úplně jinak a místo „rapidoidních” světlometů sází na bumerangová světla stoupající vzhůru předními blatníky. Také přední nárazník i prostor pro mlhová světla vypadá odlišně a nakonec ani záď není stejná. Trochu jiný je též zlom zakončení zavazadlového prostoru, koncová světla, nárazník...
Když se navíc pozorně zadíváte na červené linky překreslující skicu vozu za nimi, uvidíte vepředu uvedený kód „SK351”. To je interní označení současné generace Octavie, jejíž rozměry celý obrázek překrývají - z nich je patrné, že vyobrazený vůz je prakticky stejně dlouhý, ale stojí na delším rozvoru s menšími přesahy karoserie, je také o něco nižší a nabízí více prostoru pro cestující. Co z toho vyplývá?
Je to samozřejmě jen naše domněnka, ale nemyslíme si, že by Škoda srovnávala současnou generaci Octavie s čímkoli jiným než s jejím nástupcem. Že by snad chtěla říci, že přijde Rapid hatchback, který nabídne více než dnešní Octavia? To je dost nepravděpodobné. Navíc tomu tak nemůže být ani z jiného důvodu - rozvor náprav vyobrazeného auta je dramaticky delší než u dnešní Octavie (skoro o poloměr kol) a rozvor Rapidu je přitom větší jen o 2,4 centimetru - hatchback bude mít jistě stejný.
Můžete také namítnout, že jde jen o nějakou pokusnou malůvku. Ano, design nevypadá jako hotový, ale pokud automobilka do detailu zná rozměry vozu a „kreslí” si přes něj dnešní Octavii, jen pokus to jistě také nebude.
Poslední pochybnost: kde se tento obrázek vzal? Jeho původ je křišťálově čistý, tedy určitě více než původ majetku Stanislava Grosse. Pořídili jej kolegové z francouzského Automobile Magazine při prezentaci Rapidu a následné diskuzi s lidmi od škodovky právě na téma nová Octavia. Ukázala jej tedy přímo automobilka, třebaže na chvíli, bez podrobnějšího komentáře a možná i bez jasného úmyslu jej dále vláčet éterem.
Přesto je zde ještě jedna eventualita - jde o něco ne až tak přelomového a už dobře známého nějakému „insiderovi” ze škodovky. Pokud víte něco, co my ne, podělte se prosím v diskuzi, rádi si rozšíříme obzory. Do té doby všechno nasvědčuje tomu, že se díváme na skicu nové Octavie, která by tak vsadila na vlastně docela odvážný design. A pokud nic dalšího nevíte, můžete nám alespoň říci, jestli by se vám taková Octavia III zamlouvala. Další, převážně technické detaily k ní najdete v našem předchozím článku.



Všechno nasvědčuje tomu, že tohle je zatím nejlepší pohled na třetí generaci Škody Octavia
Základní tvary jsou očividně inspirovány studií Vision D, vůz je ale větší a v detailech se liší
Zdroj: Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 6 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 9 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva