Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ

Litrový agregát o výkonu až 116 koní je možné spřáhnout s manuálem i automatem. Liftback startuje na 395 900 Kč, kombi o 30 tisíc korun výše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ

17.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Litrový agregát o výkonu až 116 koní je možné spřáhnout s manuálem i automatem. Liftback startuje na 395 900 Kč, kombi o 30 tisíc korun výše.

Tip: Projděte si podrobné představení Škody Octavia 2017 - víme více o samotném motoru 1,0 TSI a máme také kompletní výčet dalších novinek, i těch, které teprve dorazí.

Když jsme před pár dny publikovali seznam dvanácti aut, která je třeba koupit, dokud to jde, měli jsme za to, že i v nejhorších případech máte na objednávku uvedených vozů ještě alespoň pár týdnů čas. Jenže současný automobilový svět se mění rychle a důkazem budiž i to, že o některých modelech hodných vaší pozornosti už jsme se tehdy zmínit ani nemohli. Už v té době totiž z nabídky vypadly třeba poslední atmosférické 911 krom vrcholných GT3 a GT3 RS, což později potvrdily informace kalifornského CARB.

Pokud byla řeč o týdnech času, měli jsme na mysli motor 1,2 TSI pod kapotou Škody Octavia, který měl být nahrazen litrový tříválcem. Stát se tak podle našich informací mělo letos v květnu a je fakticky se to nejspíš dříve nestane. Už dnes, 18. dubna, je tu ale nový ceník Octavie, který 1,2 TSI v jeho žádoucí, silnější verzi s šestistupňovou manuální převodovkou dává vale.

Nahrazuje jej tříválcovou pohonnou jednotkou 1,0 TSI, která sice na jedné straně vykáže nízké normované emise CO2 a spotřebu, nicméně na druhé straně lze počítat s negativy, která se k tříválcům obvykle vážou. Pravda, aktuálně od stolu můžeme kvality nového motoru posuzovat jen stěží, nicméně dosavadní zkušenosti s tříválci nic jiného nenaznačují. Opravdu dobrý tříválec neznáme a pokud jsou některé alespoň relativně akceptovatelné, pak to nebývá pod kapotou tak velkého auta, které můžete snadno napěchovat metráky vážící posádkou i nákladu.

Nelámeme předem hůl v půl, jen jsme skeptičtí a varovali jsme před tím, co se stát může a nemusí. Samotný verdikt nad škodováckou variantu vyneseme později, neboť bychom právě litrovou Octavii měli v dohledné době vyzkoušet. Jaká bude, uvidíme, zatím si můžeme říci jen o tom, za jaké peníze může být vaše.

V prvé řadě zopakujme, že čtyřválec 1,2 TSI nahrazuje jen částečně, tedy alespoň pro tuto chvíli. Pohled do ceníku odhaluje přetrvávající existenci 1,2litrového agregátu, ovšem pouze v jeho slabším provedení naladěném na 63 kW/86 koní a s pouze pětistupňovou převodovkou. Verze disponující výkonem 81 kW/110 koní a šestikvaltem je ovšem již minulostí, právě místo ní je totiž aktuálně nabízen tříválec produkující 85 kW/116 koní. A za válec méně a převod více si zákazníci pořádně připlatí.

Škoda Octavia 1,0 TSI je totiž v nejnižší výbavě aktuálně k dispozici od 395 900 Kč, což je skoro voda na mlýn odpůrců koncernu VW Group. Je to na tříválec dost peněz také o plných 41 tisíc více než za základní 1,2 TSI, z nějž není zase takový problém dostat úpravou stejný výkon - nový tříválcový litr tak velký potenciál k dalšímu jednoduchému zvyšování výkonu mít nebude. A pořád je tu o válec méně se vším, co s tím souvisí. Hlavní přednost 1,0 TSI je ale z papírů zřejmá - emise CO2 ve výši 104 až 107 gramů na kilometr, o ty tu od běží především.

Výbavou Active, která je za danou sumu k dispozici, se ale nebudeme zbytečně pitvat. Dá se předpokládat, že když už zákazníci sáhnou po tomto motoru, zvolí spíše úroveň Fresh, která vychází na 432 900 Kč, a jejíž součástí jsou 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, klimatizace, audio systém Swing, okna v elektrice či vyhřívaná přední sedadla. Tedy vše, co potřebujete k životu.

Nakolik se tato nabídka zdá být přitažlivou, to již necháme na vašem individuálním posouzení. Aktuálně tak jen zmíníme, že cena silnějšího 1,2litrového čtyřválce byla ve stejných výbavách o něco nižší a dodáme, že tříválec je možné spřáhnout nejen s manuálem, ale rovněž s automatem. A také vyšší úrovní výbavy Style, za kterou se platí dokonce až 548 900 Kč.

Více informací najdete ve standardním oficiálním ceníku (PDF, 639 kB) nebo v tom akčním (PDF, 625 kB). Všechny výše zmiňované informace platí pro verzi liftback, s praktičtější karoserií je ovšem možné titěrný motor spojit rovněž, přičemž ceny v takovém případě startují o třicet tisíc korun výše (resp. o 35 tis. Kč výše u výbavy Style).


Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 1 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 001Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 2 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 004Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 3 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 010Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 4 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 012Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 5 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 017Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 6 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 019Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 7 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 066Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 8 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 081Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 9 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 073Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 10 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 185Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 11 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 186Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 12 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 193Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 13 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 217Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 14 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 218Škoda Octavia 1,0 TSI: tříválec v Octavii realitou, je o hodně dražší než základ - 15 - Test Skoda Octavia III 2013 12 TSI 219
Škodu Octavia 1,2 TSI jsme otestovali již v době jejího příchodu na trh, tehdy šlo o verzi s výkonem 77 kW/105 koní. Ta se minulostí stala už dříve, nyní zcela zmizel z nabídky i její nástupce s 81 kW/110 koňmi

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše