Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda míří k interiérům bez tlačítek, v její poslední novince už není ani jedno
20.2.2019 | Petr Prokopec
Tlačítek i z interiérů škodovek v posledních letech ubývá, klíčové funkce lze ale pořád ovládat přes ně. Do budoucna už se ale nepočítá s jediným.
Již za dva týdny otevře své brány ženevský autosalon. Na výstaviště Palexpo zavítá i Škoda, která tam představí zcela nové SUV Kamiq. Dojít může i na faceliftovaný Superb, další jistou novinkou se pak stane koncept Vision iV. Ten se momentálně ukázal na prvních oficiálních ilustracích, ze kterých fanoušci značky mohou dostat menší šok. Se současnou produkcí totiž studii budoucnosti spojuje zvenčí pouze venkovní logo, v podstatě vše ostatní ale působí „cize“.
„Přední široká světelná lišta je zcela novým prvkem, který bude společný všem elektromobilům Škoda. Studie Vision iV díky ní dostala velice moderní tvář a působí silným a sebevědomým dojmem,“ říká o novince šéfdesignér značky Oliver Stefani. Na mysli přitom má hlavně linku táhnoucí se napříč čelní maskou a propojující čelní světlomety. Ty byly osazeny LEDkami připomínajícími křišťál a české sklářství, vybočením do blatníků pak mohou jen vzdáleně připomenout již zmíněný Superb.
O poznání lépe nedochází ke sladění minulosti, současnosti a budoucnosti ani na zádi, kde sice najdeme diodové lampy ve tvaru písmene C, ovšem na Škodu poukazuje snad jen nápis mezi nimi. Čistota provedení těchto partií, stejně jako výrazná odtrhová hrana zavazadelníku a difuzor zasazený do nárazníku nám ovšem daleko spíše připomínají švédské vozy.
Nejvíce nás ale novinka zaujala uvnitř, kde na stávající portfolio navazuje jen volně stojícím displejem. Právě přes něj je přitom realizováno veškeré ovládání, klasická tlačítka se v tomto případě stala naprostou minulostí. Škoda tím dává jasně najevo, co čekat od budoucích modelů, ostatně tlačítka z jejích vozů rychle mizela už v posledních letech. Například současná Octavia začala s rozhraním infotainmentu, který jich měl 10. Později se jejich počet smrskl na dvě, dnes už nemá ani jedno. Jiná v interiéru zůstávají, budoucí modely jim ale vystaví definitivní stopku, milost může dostat jen ovládání na volantu.
Automobilka přitom dodává, že prostor před centrální obrazovkou byl koncipován pro odkládání ruky při ovládání, zatímco mezi řidičem a spolujezdcem najdeme místo pro indukční dobíjení mobilních telefonů. Bezdrátové jsou pak přístroje spojeny i s multimediálním systémem a ovládáním vozu, přístup k němu je totiž umožněn i na dálku. Funkční ergonomii a každodenní použitelnost ovšem máme nacházet v každém záhybu kabiny.
Dodat již můžeme pouze tolik, že koncept Vision iV stojí na modulární platformě MEB koncipované pro vozy s alternativním pohonem. O elektromotorech se však již značka nezmiňuje, stejně jako o tom, zda roztáčet budou pouze jednu či obě nápravy. Ty jsou však osazeny 22palcovými ráfky s optimalizovanou aerodynamikou, kvůli nízkému odporu vzduchu pak vnější zpětná zrcátka byla nahrazena kamerami.
Škoda přiveze do Ženevy koncept Vision iV, který s její současnou produkcí nemá mnoho společného. Je také prvním jasnějším obrazem zcela beztlačítkové budoucnosti interiérů značky
Současná Octavia vyjela ještě s interiérem posetým tlačítky. Teď je jich v témže modelu o poznání méně, do budoucna zastanou jejich funkci jen dotykové displeje
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva