Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq Sportline dorazí už brzy, RS může dostat jen nejlepší motor své třídy
20.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kodiaq má za sebou první novinářské jízdy a i když se při nich jako rozený sportovec nepředvedl, otázky na sportovní verze padají. Máme odpovědi.
Škoda nový Kodiaq už pár týdnů prodává, až tento týden ale uspořádala první prezentaci, na které bylo možné si jej také osahat. Tuto příležitost jsme nepromarnili a vlastní dojmy vám zprostředkovali v prvním testu, v němž se vůz s ohledem na svou velikost charakter vůbec projevil jako docela agilní společník. Pochopitelně, je to pořád SUV, takže nečekejte nic na způsob mladoboleslavských hatchbacků, liftbacků a kombi, bavíme-li se ale o skutečně velkých autech schopných převézt až sedm lidí, patří Kodiaq po jízdní stránce mezi ta lepší.
Nejsme si jisti, jestli už takový stav ospravedlňuje volání po ostřejší verzi, ale více výkonu by Kodiaqu určitě neublížilo. Ukázali jsme vám také jeho zrychlení z 0 na 200 km/h, které určitě nebylo marné, na v tuto chvíli nejvýkonnější verzi v nabídce to ale také nebyl žádný uragán. Nakonec, že Kodiaq zprvu nabídne maximálně „jen” 190 koní, se ví už déle, a tak se podobně dlouho hovoří i o tom, zda přijde něco peprnějšího.
Ve hře je od začátku verze RS, v jejímž případě sám šéf vývoje Škody projevil přání mít ji v nabídce. Ke Kodiaqu RS se dostaneme za chvíli, neboť jeho budoucnost jistá stále není, stoprocentní už je ale příchod verze SportLine po vzoru Superbu.
Kolegům z australského Car Advice to bylo potvrzeno právě na při první prezentaci vozu na Mallorce, kdy padl i termín premiéry Kodiaqu SportLine - autosalon v Ženevě v březnu 2017. Tehdy se tedy dočkáme Kodiaqu, který se ostřeji či sportovněji, chcete-li, tvářit bude, krom drobných úprav podvozku ale nabídne tutéž techniku jako standard, tedy maximálně 190 naftových koní pod kapotou. Pro zájemce o něco víc se ale dále rýsuje verze RS.
Promluvil o tom Jiří Dytrych, šéf projektu Kodiaqu, s nímž jsme naposledy rozsáhleji hovořili v momentě, kdy jsme mohli projet koncept Vision S. Ten řekl, že sportovněji orientovaný model je „pravděpodobným přídavkem” do nabídky řady Kodiaq, zatím ale stále není definitivní jistotou.
„Pokud přijdeme s RS, dostane jen jeden motor a bude to absolutní špička nabídky. A jeho možnosti budou opravdu široké,” řekl Dytrych. A o jaký motor půjde? „Musí to být dvakrát přeplňovaný diesel. Pro tuto platformu máme motor 2,0 TDI s výkonem 177 kW,” dodal.
Řeč je o motoru 2,0 Bi-TDI, který se montuje třeba do Passatu B8 a je to stále špička své třídy. Neexistuje výkonnější dvoulitr absolutně a pochopitelně ani relativně a i co do litrového výkonu bez ohledu na objem a počet válců je to jedna z nejlepších nabídek na trhu. Jak už jsme naznačili, Kodiaq tento motor nemá jistý, prototyp s ním ale existuje, prý funguje skvěle a jeho postupný posun do sériové výroby už stojí a padá jen s rozhodnutím vedení automobilky. Jestli si přát to kladné, posuďte sami...
Škodu Kodiaq Sportline už jsme mohli vidět na ilustraci, její budoucnost je jistá
Verze RS také vypadá zajímavé a ke vzniku nemá daleko
Zatím vrcholným provedením zůstává námi testovaný dvoulitr TDI se 140 kW a pohonem 4x4
Zdroje: Autoforum, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva