Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq RS je hotová věc, jasný je i motor. Automobilka ladí jen detaily
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O výkonné verzi vrcholného SUV se jako o dalším modelu Škody s písmeny RS ve znaku mluví už dlouho. Teď je jasné, že dorazí, ladí se jen drobnosti.
Už na počátku letošního roku se kolegům z britského Eva po rozhovoru s šéfem vývoje Škody Christianem Strubem zdálo, že dalším RS od Škody bude Kodiaq. Jestli v tu dobu už Kodiaq RS měl nebo neměl zelenou od nejvyššího vedení značky, nevíme a ve zcela oficiální rovině Škoda dodnes nic takového neřekla. Tiskovou zprávz na toto téma ale už dnes nepotřebujeme. Příchod ostré verze totiž nepřímo potvrdil další z manažerů značky, šéf divize zámořských prodejů Petr Šolc.
Ten se momentálně nachází v Austrálii, kde uvádí do prodeje základní Kodiaq. Až sedmimístné SUV přitom dorazilo k protinožcům dříve, než bylo naplánováno, což dle prodejního manažera jen dokazuje, nakolik je tento trh pro Škodu důležitý. A proto značka udělá vše možné i nemožné, aby zde mohla nabízet i Kodiaq RS.
To nezní jako slova, která by cokoli potvrzovala, Šolc ale dále řekl, že problém je jen v tom, že tato verze zatím není připravována pro australský trh, neboť ten je dle interních technických standardů koncernu VW klasifikován jako „horký“. Tím je jasné, že Kodiaq RS je chystán pro sériovou výrobu, neboť automobilka by jistě neřešila takový detail, pokud by model jako takový nedostal požehnání od nejvyššího vedení.
Tato slova také jasně říkají, co bude pod kapotou. Problémy s teplotou mají spojitost jednak s počasím a jednak s použitým motorem - tím bude výkonný turbodiesel. Pro 240koňové 2,0 Bi-TDI je zkrátka australské počasí příliš teplé. To potvrdil i šéf australského zastoupení Michael Irmer, dle kterého „jsme v současnosti zkoumáni techniky... protože jsme klasifikováni jako teplá země - třeba na rozdíl od Nového Zélandu - a proto jsou zde vyšší požadavky na chladicí systém motoru. Pokud ale pro nás bude uzpůsoben, pak jej bereme, ze zřejmých důvodů.“
Irmer tím naráží na obrovský zájem, které na australském trhu o sportovní deriváty je. Kupříkladu Octavia RS se na celkových prodejích modelu podílí z více než poloviny. Dá se tedy předpokládat, že obdobný úspěch by měl také Kodiaq RS. Zda ovšem k protinožcům opravdu dorazí, to je sporné. Irmer zatím netruchlí, neboť jej ještě čeká odhalení variant SportLine a Scout, které dorazí ve druhé vlně po základním modelu.
V obou případech lze pod kapotou očekávat pouze přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec, který byl velmi rychle adaptován pro australské podmínky - přičemž řeč není jen o teplém počasí, ale také o usazení volantu na pravé straně. Zde ovšem tamní trh opustíme a zaměříme se na to, co je pro nás důležité - tedy na další potvrzení příchodu Škody Kodiaq RS. Více si přitom můžeme říci i o jejím motoru.
Jak bylo naznačeno již výše, jde o turbodiesel. Konkrétně o dvakrát přeplňovanou pohonnou jednotku 2,0 BiTDi z rodiny EA 288, která sice je založena na aktuálně nechvalně známém agregátu TDI EA 189, nicméně emise NOx již redukuje za pomoci systémů EGR, DPF a SCR. Výkon pak v případě Volkswagenu Tiguan činí 240 koní a tak by tomu mělo být i u Kodiaqu RS.
Sprint na stovku by medvěd na steroidech mohl zvládnout přibližně za 6,5 sekundy, nejvyšší rychlost by mohla být okolo 240 km/h. Vyjma toho se sportovní derivát pochlubí agresivněji laděným bodykitem, specificky nastaveným podvozkem, nejspíše alespoň 19palcovými litými koly v základu a několika modifikacemi v interiéru. Jeho cena pak dozajista naroste nad milion korun.
Škoda Kodiaq RS se již ukázala na neoficiální ilustraci. K mání bude SUV pouze s dieselem...
...na rozdíl třeba od varianty SportLine, jíž bude možné osadit i benzinovými agregáty
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 11:22 - Brus
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB