Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Kodiaq poprvé nafocena bez maskování, ukázala svoje „Céčka”
2.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové, až sedmimístné SUV škodovky je v produkční verzi o něco usedlejší než Vision S. Prozrazují to i zadní partie ozdobené klasickými „Céčky“.
Prázdniny jsou ve své polovině, do oficiálního představení nové Škody Kodiaq tak zbývá ještě měsíc. Nicméně aktuálně začíná být stále více jasné, že půjde spíše o symbolický krok, než aby se mladoboleslavská automobilka vytasila s šokujícím odhalením. Zjednodušeně řečeno - až sedmimístné SUV totiž převezme základní tvary Volkswagenu Tiguan XL, které zkombinuje s designovými detaily studie Vision S.
Několik měsíců se tedy už mluví o tom, že se ani sériový Kodiaq nezbaví některých agresivních kliček konceptu, nicméně je jasné, že stejně vypadat pochopitelně nebude. Na nových fotografiích vám můžeme zatím nejlépe ukázat, jak moc bude produkční realita bude od výstavních ploch autosalonů obsazených studií vzdálena. Ačkoliv je totiž nové SUV ponořeno do tmy, základní silueta je patrná a tvar zadních „Céčkových“ světlometů taktéž.
Celkový vizuální dojem z fotek těžko posoudíte, lepší ale zatím nemáme k dispozici. Škoda s nemaskovanými vozy vyjíždí pouze v noci a někdo by musel prototypy přistihnout s velmi kvalitní fotografickou technikou, což se v tomto případě nestalo. Máme i nové fotografie z denních testů, na těch ale vůz lehká kamufláž ve stylu britských SUV stále halí. Jak moc zaujme vůz vizuálně, budeme moci dokonale posoudit zřejmě až za pár týdnů, zákazníky stále plnějšího segmentu SUV a croossoverů k nim směřujících by ale měl zlákat díky poměru ceny a užitné hodnoty, zejména v zemích západní Evropy.
V souvislosti s tímto modelem jsme zmiňovali rovněž návrat do Spojených států, ke kterému nejspíše dojde někdy na počátku příští dekády. Šéf automobilky Bernhard Maier ovšem uvedl, že Škoda se definitivně rozhodne v příštím roce. Jelikož však musí vykrýt propad poptávky v Rusku i jistou americkou averzi vůči Volkswagenu, zdá se nám být vše jasné.
Na severoamerický trh by tedy Kodiaq dorazil nejspíše až s faceliftem. Během příštích let navíc Škoda hodlá poslat na trh ještě jeho stylovější kupé verzi, která by taktéž dokázala oslovit tamní publikum. Stejně jako druhá generace modelu Yeti. V mezičase dorazí také Octavia IV, další modernizace pak čeká také na Superb.
Expanze do Států bude spojena hlavně s těmito modely, jak nám ostatně naznačily žádosti na patentovém úřadě. Tím nám ale informace na toto téma končí, vrátit se tedy můžeme ke Škodě Kodiaq, kterou jsme nedávno probírali velmi detailně.
Zopakovat tedy můžeme, že bude k mání nejen v pětimístném či sedmimístném provedení, ale také jako varianta s pohonem předních či všech čtyř kol. Další selekce spočívá v manuálních a automatických převodovkách, po stránce motorické lze počítat s maximálně dvoulitrovým objemem. Benzinové agregáty by přitom měly produkovat až 220 koní, ty dieselové pak 190 koní. Zda ovšem dorazí ve druhé vlně ještě výkonnější motory, to Škoda prozatím nepotvrdila.
Závěrem pak jen zmíníme interiér, jehož architektura je radikálním odklonem vůči stávajícímu stylu. Před řidičem bude totiž trůnit výrazná kaplička přístrojů, zatímco spolujezdec může počítat s dvojitou schránkou. Dále pak dorazí rozměrný středový displej a výrazně menší počet klasických tlačítek.
Výstavní premiéra nového SUV je naplánována na podzimní Paříž, v následujících měsících bude odstartována výroba. K prvním zákazníkům dorazí Škoda Kodiaq zkraje příštího roku, přičemž po stránce cenové se prý bude pohybovat někde mezi modely Superb a Superb Combi.
Díky za fotky, Jaroslave!
První fotky nemaskovaného auta byly pořízeny v noci, protože jindy s ním Škoda nevyjíždí. Kvalita snímků tedy odpovídá, i tak leccos odhalují
Náš čtenářů nám poslal i snímky zatím nejméně maskovaných kusů, které lze vidět ve dne. Stále se halí do roucha Land a Range Roverů
Předprodukční interiér vozu s minimem maskování už jsme mohli vidět
Zdroje: Jaroslav Velecký, Lukáš Mareš
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie