Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Karoq už nebude Auto roku 2018, finalisty jsou hlavně prestižnější značky
28.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volba finálové sedmičky je překvapivá, neboť z obyčejnějších aut tu zůstalo jen jedno mini a jedno malé SUV. Zbytek výběru je podstatně více ambiciózní.
V boji o evropské Auto roku 2018 (COTY neboli Car of the Year) začíná přituhovat. Ze sedmatřiceti kandidátů odborná porota vybrala sedm finalistů a ze hry jsou hlavně koncernová auta, kterých bylo letos přihlášeno opravdu požehnaně. Jen namátkou lze zmínit třeba Audi Q5, Porsche Cayenne, Seat Arona, Škodu Karoq nebo Volkswageny Arteon, Polo a T-Roc. Ani jeden z těchto vozů již na titul nedosáhne.
Mimo hru jsou ale i další novinky, u kterých jsme s postupem počítali více než u některých kandidátů, jenž se do užšího kola probojovali. Řeč je v tomto případě třeba o Fordu Fiesta, Hondě Civic, Hyundai i30 nebo Kie Stonic. Zejména první trojice totiž dostala do vínku zcela nové či alespoň radikálně přepracované platformy, s nimiž byly spárovány hlavně litrové tříválce, které jsou dnes silně protěžovány.
Porota však nakonec rozhodla, že vybírat bude spíše mezi prémiovými vozy, neboť do vyselektované sedmičky patří Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW řady 5, Citroën C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza a Volvo XC40. To je vskutku zajímavá skupinka, ve které šance má prakticky každý automobil - každý totiž může zaujmout zcela odlišným způsobem. Podívejte se tedy detailněji, čím mohou porotu okouzlit.
Alfa Romeo Stelvio
Vůbec první SUV italské automobilky dostalo do vínku atraktivní design a platformu i motory, jenž sdílí s Alfou Romeo Giulia. Platí to nejen v případě základních dvoulitrů, ale rovněž u vrcholného provedení Quadrifoglio Verde, jenž pohání 2,9litrový přeplňovaný šestiválec s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní. Na rozdíl od sedanu však míří pouze na všechna čtyři kola.





Audi A8
Nová generace vlajkové lodi čtyř kruhů asi neoslní designem, který sice čerpá nemalou inspiraci z konceptu Prologue (jenž ovšem ve skutečnosti byl navržen až po schválení vzhledu limuzíny), ale je více evoluční než revoluční. Nicméně tu máme řadu technologických fines, mezi něž patří třeba přizvednutí vozu při hrozící havárii. Kromě toho je A8 prvním vozem na trhu, jenž disponuje autopilotem úrovně SAE3.
BMW řady 5
Nová pětka je lehčí než ta předchozí, a to hlavně zásluhou platformy CLAR. Stran toho disponuje novými motory, se kterými třeba M550i bez problémů pokoří ve sprintu i předchozí generaci M5. Nicméně máme pocit, že tento vůz má ze zvolené sedmičky nejmenší šance na zisk titulu, nepřichází s ničím až tak výjimečným.
Citroën C3 Aircross
Francouzská odpověď na Nissan Juke či Opel Mokka nejspíše působí v prozatímní selekci tak trochu jako chudý příbuzný, pořídit ji ostatně lze už od 349 900 Kč. Nicméně právě nízká cena spárovaná s pohledným zevnějškem může být jedním z hlavních kladů Citroënu C3 Aircross. Spíše postarší porotu pak mohou zaujmout i motory 1,2 PureTech a 1,6 BlueHDi.
Kia Stinger
Možná vás to překvapí, ale pokud by udílení cen bylo na nás, okamžitě by na příčku nejvyšší zamířila korejská novinka. Už jen za odvahu, že si dnes někdo vůbec dovolí vyrukovat se šestiválcovou zadokolkou, jejímž hlavním úkolem není ochrana planety. Stingeru bychom titul přáli, ale máme pocit, že maximem bude druhé či třetí místo.
Seat Ibiza
Nová generace španělského hatchbacku disponuje šmrncovním designem, s nímž je spárována již relativně odzkoušená koncernová technika. Nicméně pokud jsme zmínili, že BMW řady 5 vůči konkurenci nepřináší nic převratného, v tomto případě to platí dvojnásob. Tím samozřejmě neříkáme, že je to špatné auto, pro řadu zákazníků to jistě bude nejlepší možná volba. Takové vozy ale tituly Auto roku obvykle nevyhrávají.
Volvo XC40
Švédové mají se svým dosud nejmenším SUV opravu velké šance. V jejich prospěch totiž hovoří design inspirovaný většími sourozenci, zcela nová modulární platforma (vyvinutá společně s mateřským Geely) či pohonné jednotky Drive-E, které jsou po papírové stránce jak úsporné, tak výkonné. A to ani nemluvíme o tradiční bezpečnosti, která z Volva XC40 dělá malý tank. Že bychom dopředu odhadli vítěze?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025Majitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
29.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch