Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift prostředního SUV Škody je na spadnutí, designéry automobilky opustily i zbytky odvahy
7.11.2021 | Petr Prokopec
Leckdo má pocit, že jde stále o relativně svěží novinku, na trhu je ale už přes čtyři roky. Na modernizaci pro zbytek životního cyklu je tak nejvyšší čas a její odhalení má přijít ještě letos.
Od představení Škody Karoq uběhly letos v květnu přesně čtyři roky. Mladoboleslavská automobilka od té doby jen v Evropě prodala přes 300 tisíc exemplářů, a to prý jen v důsledku omezených výrobních kapacit - dle manažerů značky je zájem o vůz dlouhodobě ještě vyšší. O pravdivosti těchto slov můžeme pochybovat, zvlášť při aktuálních cenách, je ale nepochybné, že Karoq je úspěšný model.
Mladoboleslavští i kvůli tomu nehodlají riskovat a s chystaným faceliftem se mají držet mimořádně při zemi. Podle informací německého Auto Bildu mají zopakovat přístup použitý u omlazené Škody Kodiaq, při němž automobilka neriskovala vůbec nic a naservírovala nám v podstatě stejné auto s pár kosmetickými modifikacemi a obdobně minimalistickými úpravami techniky i interiéru.
Velmi drobné vizuální proměny ostatně už dříve naznačily špionážní snímky, na nichž byl prototyp auta modelového roku 2022 zachycen jen s mírně zakamuflovanou přední a zadní částí. V rámci zevnějšku tedy modernizace zjevně přinese jen nové nárazníky, čelní masku a nejspíše také pozměněnou grafiku světel. Ta mají být nově vždy LEDková, za příplatek pak matricová. Za dalšími novinkami bude třeba vyrazit do interiéru, ani tam ale nepřijde revoluce. Dostat máme inovovaný přístrojový štít a novější multimédia, další jistotou jsou už jen nové dekory a čalounění.
V motorovém prostoru, kde bylo možné vybírat mezi agregáty 1,0 TSI, 1,5 TSI, 2,0 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI (dnes je jich k dispozici méně), má dojít jen na jemnou hybridizaci některých z nich a definitivní vyřazení dvoulitrového benzinu, který bude následovat padák pro menší 1,6 TDI - ten už z nabídky vypadl dříve. Elektrifikace v podobě plné hybridizace či dokonce dobíjecího hybridního pohonu je vyloučena, nakonec ji nedostal ani Kodiaq.
Škoda tak bude jednou z posledních velkých značek, které přichází na trh s novými modely prakticky nezasaženými elektrickou vlnou a podle nás to jde jen k jejímu dobru - přirozená poptávka po elektrických či hybridních Škodách je minimální a povinnostem směrem k Bruselu automobilka snadno vyhoví prodeji elektrického Eynaqu, který se díky dotacím dobře prodává v Německu, Nizozemsku a Francii - jinde téměř vůbec.
Na další informace je třeba vyčkat, dlouho už to ale trvat nemá. Podle dostupných informací se má Karoq 2022 odhalit ještě v letošním roce a do prodejů dorazit v první polovině toho příštího. Pochopitelně za předpokladu, že nedojdou další důležité komponenty nezbytné k jeho výrobě.









Takto vypadá Škoda Karoq dnes (na snímcích provedení pro ruský trh), faceliftovaná varianta pro rok 2022 se má odhalit ještě letos. Dramatické změny ale nečekejme, automobilka prý u úspěšného modelu nemá odvahu cokoli podstatného měnit, a to ani po technické stránce. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB