Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Funstar: Felicia Fun je zpátky, vzešla z nové Fabie
29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stylový pick-up pohání 122 koní. Pyšní se výkonným audio systémem či sportovními sedadly a naživo se ukáže u Wörthersee.
Rok se s rokem sešel a my zde opět za pár týdnů budeme mít setkání GTI u rakouského Vrbského jezera, které se proměnilo v jakýsi tuningový festival koncernu Volkswagen. Toho se bude účastnit i tuzemská Škoda, jež naváže na loňskou studii Citijet. Pro letošek ovšem nedošlo k řezání střechy, tedy alespoň ne celé. Namísto kabrioletu tu totiž máme stylový pick-up, který má své základy v nové generaci hatchbacku Fabia.
Pod názvem Funstar se u Wörthersee ukáže duchovní nástupce Škody Felicia Fun, která se v závěru 90. let minulého století dočkala téměř kultovního statutu. Mladoboleslavská automobilka však od té doby s pick-upem nepřišla. A tento přístup podle všeho změnit nehodlá, navzdory existenci konceptu či faktu, že daný segment se začíná přitahovat stále více výrobců, dokonce i těch prémiových s třícípou hvězdou ve znaku.
Otázku výroby či nevýroby ale nyní ponechme stranou a pojďme se soustředit na koncept jako takový. Ten byl postaven skupinou třiadvaceti studentů Škoda Akademie, kteří se svou prací začali loni v září. Původně se přitom sešlo hned 84 návrhů, mezi než patřila i off-roadová verze. Nakonec byl zvolen pick-up, jehož název pro změnu vymysleli děti z jedné mladoboleslavské základní školy.
Ve srovnání s dárcovským vozem je přitom hned na první pohled jasná proměna v zadní části, kdy druhou řadu sedadel nahradila korba vyrobená z ocelových plátů. Zesíleny byly bočnice a venkovní panely byly upraveny na míru novému designu. Taktéž byl rozšířen sloupek B, zatímco kapotu motoru zdobí výdechy horkého vzduchu. Ty jsou zde ovšem spíše pro parádu, přestože koncept je plně funkční.
O samotný pohon se stará 1,2litrový čtyřválec TSI, jehož 122 koní přenáší sedmistupňový automat DSG. Původně přitom byla v plánu přeplňovaná jedna-osma, ta však byla na motorový prostor Škody Fabia příliš velká. Stejně tak se do podběhů nevešla 19palcová litá kola, namísto nich tak pick-up používá osmnáctky Gemini, které standardně zdobí Škodu Octavia RS.
Původně bylo rovněž zvažováno černé lakování, nakonec však vyhrála kombinace šedé a bílé barvy, jimž společnost dělá tradiční škodovácká zelená. Ta se nastěhovala také do kabiny, kde najdeme dvě sportovní sedadla, volant se zploštělou spodní částí a audio systém o výkonu 1 400 W, jehož součástí je dvousetwattový subwoofer a který je plně kompatibilní se smartphony.
Vyjma výše zmíněného pak můžeme dodat ještě tolik, že vůz dostal přepracované tlumiče, které se zejména vzadu musí vypořádat s nižší hmotností. Nová jsou pak i koncová světla poskládaná z 320 diod do tradičního „C“, LEDky ovšem najdeme také vpředu. Tím nám ovšem informace o unikátním konceptu končí.
Jak jsme přitom uvedli již na počátku, Škoda s jeho sériovou výrobou nepočítá, alespoň prozatím. Samotní studenti ovšem doufají, že pick-up bude u Wörthersee přijat se stejným nadšením jako loňský Citijet. Díky tomu by totiž značka dala zelenou projektu i pro příští rok.





















Škoda Funstar je stylovým pick-upem, který se jakožto koncept ukáže u rakouského Vrbského jezera
Na rozdíl od Škody Felicia Fun však do sériové výroby nezamíří, tedy alespoň v tuto chvíli to Škoda nemá v úmyslu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejčtenější články
Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB