Škoda Fabia RS se vrátí. Jako most mezi tím, čím Škoda je a čím se má stát

Fabia RS na trhu po dvou generacích skončila bez nástupce, v té další se ale má vrátit. Motivace tkví ve složitosti cesty celého VW k elektrické mobilitě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda Fabia RS se vrátí. Jako most mezi tím, čím Škoda je a čím se má stát

2.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Fabia RS se vrátí. Jako most mezi tím, čím Škoda je a čím se má stát

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fabia RS na trhu po dvou generacích skončila bez nástupce, v té další se ale má vrátit. Motivace tkví ve složitosti cesty celého VW k elektrické mobilitě.

O elektromobilitě se zejména po provalení podvodů Volkswagenu s motory TDI EA 189 mluvilo všude možně. Zejména politici se nechávali slyšet, že konec spalovacích agregátů je za rohem a během pár let budeme moci díky autům na baterky znovu dýchat čistý vzduch. Jenže realita je úplně jiná, byť na plná ústa to nikdo říci ani nemůže.

Ledy ale začínají tát, od výrobců stále častěji zaznívají slova potvrzující, že papír sice snese vše, ale realita se ohnout nedá. Podle VW Group bude cesta k plné elektromobilitě ještě hodně dlouhá a navíc je třeba vyrazit k danému cíli oklikou. Proto se na počátku příští dekády dočkáme celé řady ostrých či ostřejších hatchbacků, které mají dle technických i marketingových expertů Volkswagenu vytvořit tolik potřebný překlenovací můstek mezi vozy se spalovacími motory a elektromobily.

„Nelze jen tak přepnout tlačítko a očekávat, že se lidé poženou za plně elektrickými vozy - takový proces zabere desetiletí, a my musíme pomoci lidem zvládnout onen přechod krok za krokem tím, že jim ukážeme, jaké jsou možnosti,“ uvedl zdroj z německého koncernu, který je s celou věcí obeznámen. Nicméně plán prodat do roku 2025 milion elektromobilů i nadále zůstává v platnosti.

Očekává se, že při dané transformaci budou nápomocny hlavně značky jako Seat a Škoda, respektive jejich sportovní řady Cupra a RS. Právě skrze ně chce VW Group představovat přiostřené vozy, jež budou osazeny hybridním ústrojím. U Španělů se Cupra stane novou sportovní divizí, u mladoboleslavské značky máme očekávat návrat Škody Fabia RS.

„Fabia RS byla více než zábavná a já bych velmi rád takový model nabízel i nyní, ale během příštích dvou nebo tří let to není realizovatelné,“ potvrdil chystané změny šéf české automobilky Bernhard Maier. Dodal, že s příchodem nové generace se objeví příležitost, jak udělat věci jinak. Znamená to tedy elektrifikaci? „Ano, to by dávalo smysl.“

Podrobnosti k chystanému hybridnímu hot hatchi zatím chybí, to ale není překvapivé, neboť Škoda se momentálně zabývá vývojem modelu Karoq RS. Nicméně jelikož malý hatchback je důležitý nejen pro expanzi sportovní divize, lze s jeho příchodem stoprocentně počítat. Stejně jako s kombinací benzinové jednotky a elektromotoru pod kapotou - i Škoda totiž budoucnu chce být elektrická...


Škoda Fabia RS se vrátí. Jako most mezi tím, čím Škoda je a čím se má stát - 1 - Skoda Fabia RS IV hybrid PerexŠkoda Fabia RS se vrátí. Jako most mezi tím, čím Škoda je a čím se má stát - 2 - Skoda Fabia RS 2015 ilustrace X-Tomi 01Škoda Fabia RS se vrátí. Jako most mezi tím, čím Škoda je a čím se má stát - 3 - skoda fabia III rs ilustrace alex maris 01
Jak bude nová Škoda Fabia RS vypadat, se pokusili zachytit kolegové z Autocaru. Na dalších ilustracích vidíme možnou podobu současné Fabie RS, ta ale jistě nedorazí

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše