Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia R5 poprvé oficiálně, do závodu nastoupí v půlce roku 2015
16.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Závodní provedení spojí 1,6litrový motor o výkonu 300 koní s hmotností okolo 1 230 kg. Chybět nebude agresivní rozšířený bodykit.
V poslední době neexistuje prakticky den, kdy bychom nezmínili novou Škodu Fabia. Jak jsme ovšem zmínili již v úvodu prvního testu třetí generace, tato situace není zapříčiněna primárně námi, ale aktivitou mladoboleslavské automobilky, která chce, aby se o její novince psalo co možná nejčastěji. Nakolik tyto snahy byly přínosné či kontraproduktivní, zůstává otázkou, místo odpovědi na ni se ale budeme raději věnovat novince, o kterou by mohli projevit zájem i odpůrci značky. Jedná se totiž o soutěžní provedení R5.
Ani o této verzi nemluvíme poprvé, dosud jsme však na toto téma přinesli zprávy pouze dvě. První se věnovala spekulativní ilustraci, druhá pak testům prototypu v Řecku. Ani jednou tedy nešlo o oficiální zprávu, při druhé příležitosti jsme ale naznačili, že vůz dle pravidel dané kategorie dostane 1,6litrový přeplňovaný motor, jehož výkon by mohl vyletět někam ke třem stovkám koní. Hmotnost se pak pro změnu bude držet u 1 230 kilogramů, což je povolené minimum.
To platí i nyní, kdy automobilka vůz poprvé ukázala na vlastní sadě fotek, byť stále v maskování. Ty nám přesto přináší pak velký náznak věcí budoucích, neboť na snímcích je jasně patrná rozšířená karoserie s nafouklými blatníky, střešní sání, ventilovaná kapota, mohutné zadní křídlo a uprostřed usazená koncovka výfuku. Mimo to pak prý máme počítat také s poladěným podvozkem a zesílenými litými koly, jejichž velikost se bude lišit podle typu absolvovaného závodu.
Tím nám ovšem dostupné informace končí, jedinou další zmínkou je plánované ostré nasazení někdy v polovině příští sezóny. Naplno se tak zjevně Škoda Fabia R5 bude rvát o příčky nejvyšší až v roce 2016, do té doby si budeme muset vystačit s dosluhujícím provedením S2000.
Škoda Fabia R5 se dočkala patřičně agresivního rozšířeného bodykitu, pod kapotou pak nabídne okolo 300 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis