Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia IV se začíná rýsovat. Tady jsou první detaily k technice i možnému vzhledu
16.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze stěžejních mladoboleslavských modelů čeká modernizace, díky níž srovná krok s koncernovými sourozenci. Znamenat to bude zejména zásadní proměnu techniky.
Na příchod čtvrté generace Škody Fabia je zatím ještě brzy, ostatně před několika málo týdny nám byl představen teprve facelift té třetí. Je tedy pravděpodobné, že v této dekádě novinka nedorazí, což znamená, že můžeme očekávat opravdu razantní změny v technice. Vůz již bude muset plnit zcela nové normy Evropské unie.
Dnes se Fabia v rámci motorového prostoru tak trochu vymyká aktuálním koncernovým pravidlům. K mání je pouze s benzinovým litrovým tříválcem, a to v atmosférické i přeplňované verzi. Oproti tomu VW Polo nebo Seat Ibiza lze objednat i s dieselem 1,6 TDI a také čtyřválcovými benziny. Dáno je to tím, Polo a Ibiza již pracují s novější modulární platformou MQB A0, Fabia staví na starší architektuře PQ26,
S další generací se i malá Škoda dočká nové platformy, návrat dieselů bychom ale s jejím příchodem nečekali. Sám VW říká, že motor TDI v jeho mini jen dožívá a s příchodem nové dekády se automobilkám již nevyplatí vyrábět dieselové motory pro malé vozy. Polo a Ibiza tedy nejspíše dostanou facelift, který jim 1,6 TDI odebere a Fabia žádný nedostane.
Namísto dieselu máme očekávat mikro-hybridní techniku, tedy 48voltový okruh, integrovaný startér/generátor a větší lithium-iontovou baterii, ve které se bude ukládat energie napomáhající při akceleraci či sloužící vozu při cyklech start-stop. Podle VW Group by tato technologie měla být stejně úsporná a přitom stejně drahá jako diesely.
Techniku tedy máme zmapovanou, přikročit lze k designu. V tomto ohledu se přitom můžeme odrazit od vize Tomáše Nezdary, která Škodě Fabia přisuzuje výraznou čelní masku s navazujícími úzkými světlomety. Dále tu máme sportovně profilovaný nárazník nebo geometrické tvary, které stejně jako oficiální návrhy a produkty značky odkazují na tvar českého křišťálu.
Rozhodně nechceme tvrdit, že nová Fabia bude vypadat přesně takto. Na druhou stranu, prakticky všechny automobilky momentálně míří směrem robustních masek chladiče a světlometů počítajících s diodovými segmenty. Ač Škoda operuje v nižších patrech trhu, je pravděpodobné, že daná technologie během pár let natolik zlevní, že ji její auta dostanou též.
Vcelku reálně vyhlíží i záď, kde lze taktéž vysledovat nový koncernový designový jazyk, tedy propojené lampy. Také v tomto případě dojde na LEDky, pruh mezi nimi ale bude nejspíše o poznání užší, než jaký si představuje Tomáš. Daný prvek má totiž sloužit k optickému rozšíření vozu, zde ale spíše umocňuje výšku pětidveřového hatchbacku.
Dodat pak již jen můžeme zmínku o interiéru, který oproti současnosti výrazně posílí v oblasti konektivity. Digitální přístrojový štít pak pravděpodobně bude normou i pro tuto obchodní třídu, v rámci bezpečnosti lze kvůli přísnějším regulím Euro NCAP stoprocentně počítat s autonomními brzdami a monitoringem jízdních pruhů již ve standardní výbavě.
Postupem času se dozvíme více, zatím se podívejte na přiložené ilustrace a řekněte nám, jestli by se vám takto střižená Fabia IV líbila...








Čtvrtá generace Škody Fabia se objevila na prvních neoficiálních ilustracích. Ty míří stejným směrem, jakým se má ubírat i samotná automobilka
Zdroj: Tomáš Nezdara@Béhance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07