Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia III: další fotky i bez kamufláže, interiér, spotřeby
4.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno) Škodovka uvolnila další fotky nové Fabie, pořád maskované. Trochu to napravují čerstvé snímky ze silnic, známe ale i další detaily.
Tip: Prohlédněte si ještě lepší fotky nové Fabie zachycující zcela nemaskovaný vůz do detailu zvenčí i zevnitř.
Doplněno 16:00: K původně publikovaným spotřebám jsme doplnili již kompletní údaje o dynamice jednotlivých dostupných verzí. Přidali jsme také další snímky lépe dokumentující podobu interiéru na předních i zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru.
Česká automobilka už dovolila několika lidem usednou za volant předprodukčních exemplářů nové Fabie a při té příležitosti uvolnila vcelku rozsáhlou galerii své klíčové letošní novinky hned v několika barvách. Přidala i pár dosud neznámých technických detailů, a to stojí za další návrat k nejčastěji probíranému tématu posledních týdnů. Tak se na to všechno pojďme podívat.
Pokud jde nové snímky, zní výše zmíněné slibně, ale jen do chvíle, než zjistíte, že se stále jedná o maskované exempláře zabrané až na pár výjimek jen zevnitř. Maskované jsou sice jen lehce, přesto za drobnou kamufláží zůstává celkový výraz vozu docela dobře skryt. Můžete to považovat za zvláštní, když auto bylo odhaleno už před pár týdny, jenže když se podíváte, o jaké fotky se jednalo, možná vás to až tak nepřekvapí. Dva značně vyumělkované záběry ze studia opravdu neukázaly vše a také pozdější snímky prvního vyrobeného exempláře situaci napravily jen částečně. Automobilka se prostě nechce o veškerou mediální pozornost připravit „jedním vrzem”, a tak nás bude ještě chvíli obrazovými materiály postupně zásobit.
Naštěstí tu ale nejsou jen oficiální kanály. O další pohledy se postaral únik dvou dalších fotek z katalogu a pozorní řidiči, kteří se s testovacími Fabiemi potkali na silnicích. Vidět jsme takto ale mohli v podstatě jen levné verze, a to na fotkách i na videu. I to je pochopitelně cenný pohled, pokud ale Škoda chce ukazovat, jak to nové Fabii sluší, musí vytáhnout poněkud vybavené exempláře. A ty evidentně na silnici vytáhla, akorát ne před očima novinářů
Opět můžete považovat za podivné, že ve chvíli, kdy Škoda pořádá oficiální prezentaci maskovaných vozů se jinde zcela veřejně prohání s auty zcela nemaskovanými, do výše zmíněného schematu ale i tento postup zapadá. Krom nových oficiálních fotek vám díky tomu můžeme nabídnout další záběry, které nám během včerejšího dne naposílali naši čtenáři Milan a Luboš.
Zřejmě nejzajímavější pohled skýtají obrázky stříbrného exempláře přistiženého na R10, který je snad vůbec poprvé „jednobarevným” kusem v decentní barvě (stříbrná) v evidentně neskromné specifikaci. Při pohledu zepředu tak dobře vyniknou čisté a jednoduché linie mladoboleslavské novinky. Zbylé fotky zachycují dva modré exempláře, jeden v provozu a jeden při přípravách natáčení reklamního spotu. Zajímavé jsou v prvním případě hlavně pohledem na rozsvícené denní „LEDky” na přídi, které prý svítí hodně intenzivně, v druhém pak novým pohledem na záď auta.
Fotky ale nejsou to jediné, co dnes můžeme dodat. Zveřejněna byla zatím alespoň dílčí technická data jednotlivých motorizací, jejichž přehled najdete níže. Jedná se o maximální výkony i točivé momenty motorů a údaje o akceleraci, maximální rychlosti i spotřebě jednotlivých verzí. Na všechny detaily mapující třeba i hmotnost (víme ovšem, že základní verze váží 980 kg a třeba vrcholná 1,2 TSI 1 129 kg) či zpřevodování si ještě počkáme, už údaje o dynamice ale stojí za pozornost. Kupříkladu verze s litrovým tříválcem o výkonu 75 koní, který by měl být podle škodovky tím nejprodávanějším, potřebuje i s tímto výkonem, nižší hmotností než kdy dříve a manuální pětistupňovou převodovkou docela dlouhých 14,7 sekundy na akceleraci na stovku. To nezní úplně oslnivě, ale počkáme si na kompletní data a hlavně první zkušenosti. Více následuje.
Technická data Škody Fabia III - benzinové jednotky
1,0 MPI 5stupňová manuální převodovka: 3 válce, 12 ventilů, nejvyšší výkon 44 kW (60 koní), nejvyšší točivý moment 95 Nm. Akcelerace 0-100 km/h za 15,7 s, maximální rychlost 160 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba 4,4 l benzinu na 100 km
1,0 MPI 5stupňová manuální převodovka: 3 válce, 12 ventilů, nejvyšší výkon 55 kW (75 koní), nejvyšší točivý moment 95 Nm. Akcelerace 0-100 km/h za 14,7 s, maximální rychlost 172 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba 4,5 l benzinu na 100 km
1,2 TSI 5stupňová manuální převodovka: 4 válce, 16 ventilů, nejvyšší výkon 66 kW (90 koní), nejvyšší točivý moment 160 Nm. Akcelerace 0-100 km/h za 10,9 s, maximální rychlost 182 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba 4,7 l benzinu na 100 km
1,2 TSI 6stupňová manuální převodovka (7st. automat DSG): 4 válce, 16 ventilů, nejvyšší výkon 81 kW (110 koní), nejvyšší točivý moment 175 Nm. Akcelerace 0-100 km/h za 9,4 s, maximální rychlost 196 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba 4,8 l benzinu na 100 km
Technická data Škody Fabia III - naftové jednotky
1,4 TDI Greenline 5stupňová manuální převodovka: 3 válce, 12 ventilů, nejvyšší výkon 55 kW (75 koní), nejvyšší točivý moment 210 Nm. Akcelerace 0-100 km/h za - s, maximální rychlost - km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba 3,1 l nafty na 100 km
1,4 TDI 5stupňová manuální převodovka: 3 válce, 12 ventilů, nejvyšší výkon 66 kW (90 koní), nejvyšší točivý moment 230 Nm. Akcelerace 0-100 km/h za 11,1 s, maximální rychlost 182 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba 3,4 l nafty na 100 km
1,4 TDI 5stupňová manuální převodovka: 3 válce, 12 ventilů, nejvyšší výkon 77 kW (105 koní), nejvyšší točivý moment 250 Nm. Akcelerace 0-100 km/h za 10,1 s, maximální rychlost 193 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba 3,5 l nafty na 100 km
Více vám v tuto chvíli o mladoboleslavské novince říci nemůžeme, leccos lze ale vyčíst z nových fotek. Třeba možnosti palubního systému MirrorLink či přibližné dispozice vůbec poprvé nafoceného prostoru pro cestující vpředu i vzadu (opět škodovkou, nenechte se mýlit figurantem německého Auto Motor und Sport) či 330litrového zavazadelníku. Jistě ale nebude trvat dlouho a přihlásíme se vám s dalšími podrobnostmi...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Nové fotografie Škody Fabia III - interiér











Nové fotografie Škody Fabia III - lehce maskované
Další fotografie Škody Fabia III z českých silnic - nemaskované
Nová Fabia v čistě stříbrném...
...a modrém i modro-bílém barevném provedení
Díky za fotky, Martine a Luboši!
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025Britové srovnali skutečné náklady na provoz nejžádanějších aut za 3 roky, nejhorší je samozřejmě elektromobil
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva