Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Combi TDI s 260 koňmi: dokonale skrytá hrozba
20.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rychlá, ale nenápadná auta máme rádi. Některá stvoří výrobci, skuteční „spáči” se ale rodí na tuningové scéně. Tohle je jeden z nich.
Říká se jim anglicky „sleepers”, což lze do češtiny vcelku výmluvně přeložit prostě jako „spáči”. Jsou to takoví blaničtí rytíři na kolech - věky věků nic nedělají a nepůsobí dojmem, že by něco svést mohli. Jenže když přijde na lámání chleba, vyklubou se z nich takřka neporazitelní rivalové.
Pokud by vám naše alegorie přišly nesrozumitelné, jde prostě o auta, která na pohled vyhlížejí naprosto obyčejně nebo dokonce odpudivě, ve svých útrobách ale hostí techniku, která dokáže potrápit mnohdy i naleštěné supersporty s milionovými cenovkami. Z nových aut lze za takové spáče označit třeba „koncernové” hot hatche jako Seat Leon Cupra nebo VW Golf R, u těch ale nakonec poznáte, že nejde o zcela obyčejné typy. Za skutečnými skrytými hrozbami je třeba vyrazit mimo oficiální nabídku automobilek - pak narazíte třeba na Octavia RS se dvěma motory a stovkou za 2,6 s, starý Opel Kadett schopný porazit ve sprintu Ferrari i Porsche nebo dokonce Trabant schopný zpráskat mocný Nissan GT-R. Kousek, který vám dnes chceme představit, není takový extrém z hlediska rychlosti, v jiných ohledech jde ale o dost mimořádné auto.
Na pohled je to skutečně dokonale nenápadný vůz - šedá Škoda Fabia první generace s karoserií kombi a „koulí” vzadu. Tohle vypadá na volbu odrostlého zahrádkáře a označení náležící dieselové verzi to jen potvrzuje. Realita je ale úplně jiná - tohle je nepochybně jedna z nejrychlejších Fabií TDI, která kdy poznala svět. Snadno strčí do kapsy tovární Fabii RS, pravděpodobně i novou Octavii RS a leccos dalšího, co nebude mít pod kapotou alespoň 250 koní. Tenhle stroj jich totiž hostí více.
Pod kapotou se toho přitom vlastně zdánlivě tak moc nezměnilo. Původní 100koňovou jednotku TDI PD nahradila silnější verze ASZ, která z výroby disponuje 131 koňmi. To by asi bank nerozbilo, motor byl ale řádně upraven - dostal turbo Gt2260v, jiné vstřiky, eliminaci pár eko-prvků, kompletně nové výfukové potrubí a pochopitelně nově nastavenou řídící jednotku. Výsledkem je nehorázných 261,8 koně produkovaných v 4 167 otáčkách a točivý moment 493,4 Nm v 2 602 otáčkách za minutu. Motor by pochopitelně řádně „odbrzděn”, a tak si níže můžete prohlédnout i úplné grafy průběhu výkonu a točivého momentu - na tak výkonou naftovou devatenáctistovku mají docela sympatické průběhy.
Jen úprava motoru by pochopitelně nestačila, takovému zvýšení by zbytek sériového auta nezvládl sekundovat. Auto tedy dostalo i novou spojku Sachs, nové části podvozku, brzdy z dobového Audi TT resp. S3 a nová, 17" kola, která snad jako jediná naznačují, že tohle není sériové ořezávátko. Došlo i na úpravy interiéru, třeba sportovní sedadla či volant a také na pár modifikací zevnějšku - označení SDI místo TDI na zádi ale asi přítomnost 260koňového stáda pod kapotou beztak nenapoví.
Projděte si galerii vybraných fotek níže, které vám některé modifikace a postup prací ukážou poněkud detailněji. Původně šlo o nenápadnou šedou Fabii Combi TDI a ve výsledku se jedná o... nenápadnou šedou Fabii Combi TDI, ale jistě sakra rychlou. Jak moc, to holandský majitel neříká, auto ale zrovna prodává. Pokud byste měli zájem, k mání je s úplně novým motorem (a jinak 270 tisící km na tachometru, v tomto případě nepříliš relevantní údaj, z původní techniky mnoho nezůstalo) za 8 000 Eur, tedy asi 220 tisíc Kč. To nevypadá jako špatná nabídka...
Nenápadná rychlá auta máme rádi, však proč dávat najevo, že něco dovedete. Stačí, že to vážně dovedete... A tahle Fabie Combi asi svede mnohé. Fotky zachycují část průběhu úprav od koupené sériovky po současný stav
Zdroj: TDI Club přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva