Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Combi 2015: prohlédněte si ji na spoustě nových fotek a jízdním videu
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi nabízí až 1 395 litrů v kufru. U nás je k mání od 263 tisíc, nově i s navigaci Amundsen.
Novou Škodu Fabia již známe opravdu lépe než své boty. Řeč není pouze o hatchbacku, který jsme si vyzkoušeli s 1,2litrovým čtyřválcem a litrovým tříválcem, ale rovněž o kombíku. Ten byl společně s méně praktickou variantou odhalen již v říjnu na autosalonu v Paříži, samotný prodej však bude zahájen teprve v polovině tohoto měsíce. České ceny ovšem již dávno známe, stejně jako třeba objem zavazadlového prostoru, který ve standardu nabízí 530 litrů a po sklopení zadních sedadel opravdu působivých 1 395 l.
Na zcela opačné straně, tedy pod kapotou, najdeme jako základní motorizaci výkonnější provedení litrového tříválce. Za 55 kW/75 koní přitom ve výbavě Active dáte 262 900 Kč, stejně jako v případě hatchbacku ale první reálná cena vozu bude činit spíše o pět tisíc korun více. A to díky paketu Active Plus v hodnotě 32 000 Kč, jehož součástí je kromě elektrického ovládání předních oken k dispozici klimatizace nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu.
Mimo tento agregát je možné sáhnout také po 1,2litrovém čtyřválci, který produkuje 66 kW/90 koní nebo 81 kW/110 koní. Silnější verzi je přitom možné spřáhnout kromě šestistupňového manuálu spřáhnout také se sedmistupňovým DSG. To samé lze říci o 1,4litrovém dieselovém tříválci o výkonu 66 kW/90 koní, v jeho případě však má ručně řazená převodovka pouze pět stupňů.
Poslední v řadě je pak 1,4litrový turbodiesel naladěný na 77 kW/105 koní, který je již opětovně k dispozici pouze s manuálem a za nějž v kombinaci s nejvyšší úrovní výbavy Style dáte 389 900 Kč. Ve výbavě lze přitom v takové chvíli počítat s 15palcovými litými koly, oproti hatchbacku však můžete za příplatek 7 500 Kč sáhnout po bíle, červeně nebo černě lakovaných šestnáctkách.
Jednou z podstatnějších novinek v rámci interiéru se stane příchod vestavěné navigace Amundsen, se kterou bude spojen 6,5palcový displej. Cena ovšem není známa jak u hatchbacku, tak u kombíku, neboť oficiální ceník bude o tuto finesu rozšířen až od 22. týdne letošního roku. Do té doby je možné Fabii objednávat pouze s technologií MirrorLink za příplatek minimálně 7 500 Kč. Ten ale půjde s příchodem Amundsenu dolů.
Zmínit musíme také rozdíl mezi panoramatickou střechou hatchbacku a kombíku, kdy první zmíněný model počítá s rozměry 1 576 x 1 090 milimetrů, zatímco druhý s 1 834 x 1 090 mm. Díky tomu se liší i cena, kterou budete muset přihodit navíc. U méně praktické Fabie je totiž tento doplněk k mání za 16 500 Kč, zatímco v případě kombíku zaplatíte o pět tisíc korun více.
Takové bezklíčové odemykání a startování vozu KESSY, světlený a dešťový senzor či přední a zadní parkovací senzory jsou však již prvky, které mají obě karosářské verze společné. To samé ostatně platí o šestici airbagů nebo multikolizní brzdě, díky níž Fabia získala pět hvězd při crash testech Euro NCAP. Za detekci únavy řidiče je však třeba již u obou modelů připlácet.
Závěrem můžeme zmínit fakta o hmotnosti, která v případě modelu osazeného tříválcem 1,0 MPI činí pouhých 1 004 kg. Zodpovědná je za ni mimo jiné třeba i nová manuální převodovka MQ 100, která vůči předchozímu provedení MQ 200 shodila sedm kilogramů. Další 2,5kilovou dietu můžeme hledat u elektromechanického posilovače řízení C-EPS.
Tím bychom naše opětovné představení Škody Fabia Combi mohli uzavřít, v brzké době ale o kombíku uslyšíte znovu, a to ve formě podrobného testu. Mimo to pak v letošním roce dorazí ještě nové provedení GreenLine, se kterým je spojen 1,4litrový turbodiesel o výkonu 55 kW/75 koní, systém start-stop, rekuperace brzdné energie či spotřeba 3,1 l/100 km. Závěrem už jen dodejme, že i když s autem do dnešního dne žádný ze zákazníků nejel, 1 500 z nich už si jej stejně objednalo. Tomu se říká důvěra...
Galerie nových fotogafií Škody Fabia III Combi
První oficiální video s novou Škodou Fabia Combi
Živé fotografie nové Škody Fabia Combi z Paříže
Úplná technická data nové Škody Fabia Combi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB