Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia Combi 2015 poprvé nafocena, jako Spaceback není
19.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový kombík bude praktičtější než dosud, k tomu přidá atraktivnější design. Pod kapotou lze čekat tytéž motory jako u hatchbacku.
Ačkoliv mladoboleslavská automobilka pustila do světa první oficiální fotografie nové Škody Fabia, slavnostní odhalování hatchbacku tím ještě nekončí. Známe totiž pouze exteriér, pohled do kabiny je však i nadále obestřen tajemstvím. Je přitom otázkou, kdy se začnou rojit první fotky nového volantu či středové konzole, déle než do pařížského autosalonu ovšem čekat nebudeme.
Ještě větší trpělivostí se ale musí obrnit příznivci kombíku, jeho debut je totiž naplánován až na příští rok. S o to větší radostí lze proto přivítat fotky našeho čtenáře, který jej nachytal během testování na hradecké dálnici. Opět přitom máme čest s ochrannou kamufláží, která se snaží zmást náhodného i cíleného pozorovatele.
S ohledem na již známé tvary hatchbacku si ovšem o kombíku můžeme udělat vcelku jasný obraz už nyní. Jasné je minimálně to, že o kopii Rapidu Spaceback, jak novinku dosud viděli někteří ilustrátoři, dozajista nepůjde. Jiné nejsou jen detaily, ale v podstatě celé řešení zádi včetně tvarů koncových sloupků a okolních partií.
Jasně patrná je také boční linie Tornado, která praktičtější variantě sluší více než hatchbacku a zároveň potvrzuje zvěsti o dynamickém vzhledu. Zda to stačí na titul nejkrásnějšího modelu, jaký kdy v Mladé Boleslavi vyrobili (tak jej sami označují...), to již musíte posoudit sami. Jisté ovšem je, že v kombinaci se dvěma spoilery zdobícími záď a střešními ližinami vypadá kombík poněkud homogenněji než základní Škoda Fabia.
Je samozřejmě otázkou, nakolik větší karoserie pozmění hmotnost. Jelikož ovšem u základní verze hatchbacku budeme mít tu čest s 980 kilogramy, dá se u kombíku počítat s lehkým překročením tuny. Asi bychom se proto neměli divit, že pod kapotou najdeme tytéž pohonné jednotky (čtyři benzinové a tři dieselové) jako u hatchbacku. Výkonem přitom pokryjí škálu od 44 kW/60 koní do 81 kW/110 koní.
Mnohem podstatnější než motorový prostor ovšem bude ten zavazadlový, na ohlášení jeho objemu si ale budeme muset počkat. Jelikož ovšem hatchback chce být rekordmanem ve své třídě, lze podobné ambice očekávat také u praktičtější verze. A jelikož stávající generace při sklopených zadních sedadlech nabízí 1 485litrů, novinka by snadno mohla prolomit patnáctisetlitrovou hranici.
Díky za fotky, Jakube!





Nové kombi bylo nachytáno při testech, linie Tornado mu sluší více než hatchbacku
Krátká verze se nám dnes oficiálně odhalila ve stejném modrém odstínu, o vzhledu praktičtější verze si tak můžeme udělat docela jasnou představu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 6 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 8 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 9 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 11 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva