Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Fabia 2015: nová generace již v srpnu, kombi prý bude krásné
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová Fabia má zvrátit zažité tradice a předběhnout VW Polo. Po stránce motorické jej ale již bude kopírovat.
O nové generaci Škody Fabia jsme již delší dobu nehovořili. Mladoboleslavská automobilka však včera pořádala pravidelnou výroční konferenci, na které šéf značky Winfried Vahland potvrdil, že hatchbacku se dočkáme na podzim. Samotná výroby by přitom měla odstartovat již poslední srpnový týden, díky čemuž finální design uvidíme rozhodně dříve než na autosalonu v Paříži. Do prodeje by pak nová Fabia měla zamířit ještě před koncem letošního roku, zatímco v tom příštím rozšíří nabídku kombík. Ten by podle Ferdinanda Piëcha měl být jedním z nejkrásnějších aut, jaké kdy koncern VW Group vyprodukoval.
Na vzhled ovšem vsadí již samotný hatchback, který má podle Škody ke značce přilákat mladší zákazníky (tedy zřejmě tu skupinu, která momentálně prahne po Seatu, jehož cílová skupina je o nějakých 10 let mladší než u mladoboleslavské automobilky). Proto bude o nějakých 50 mm širší než stávající generace, délka má ovšem zůstat pod čtyřmi metry (zřejmě i kvůli indickému trhu, kde větší vozy jsou daňově penalizovány).
Otázkou je ovšem volba platformy. Podle kolegů z iDnes.cz se máme opětovně dočkat komponentů PQ25, neboť novou modulární platformu MQB musí podle pravidel VW Group dostat jako první model Volkswagenu. Polo se ovšem momentálně podrobilo výraznější modernizaci, díky čemuž s novými komponenty hned tak nedorazí. Je tak možné, že se dočkáme revoluce, kdy by Fabia předběhla Němce?
Podle zahraničních médií, které citují Winfrieda Vahlanda, je to dokonce stoprocentní. Nová Fabia by totiž měla být prvním vozem koncernu, který dostane zkrácenou verzi platformy MQB. Tu Škoda označuje jako NVQ, přičemž její hlavní výhodou bude nižší hmotnost. A tím samozřejmě i lepší jízdní dynamika a nižší spotřeba než u spřízněného Volkswagenu Polo, což by prodeji německého vozu mohlo zamávat.
V rámci platformy je tedy třeba ještě počkat na oficiální potvrzení, v případě pohonných jednotek je ale vše jasné, neboť v září vstupuje v platnost nová emisní norma Euro 6. Stejně jako zmiňované Polo tak i Fabia vsadí hlavně na tříválce, které se vyznačují nízkými papírovými hodnotami. Výkon však mají poměrně vysoký, pročež se ani nemůžeme divit, že je Škoda nasadí také pod kapotu Rapidu, Octavie či Yeti.
Kromě toho se opětovně dočkáme úsporné verze GreenLine, která dorazí se standardním systémem start/stop (i když ten již zřejmě dostanou všechny modely), pneumatikami s nižším valivým odporem a lehce pozměněným bodykitem zahrnujícím i částečně zaslepenou čelní masku. Očekávat se přitom dá jen použití manuální převodovky, zatímco u celé řady ostatních verzí můžeme počítat také s automatem.
Čeho se naopak nedočkáme, je nová Fabia RS. Ačkoliv totiž Škoda hodlá cílit na mladé zákazníky a Polo GTI nabídne i s manuálem, v případě mladoboleslavského modelu již bylo vyřčeno nezvratitelné rozhodnutí. Místo toho se ovšem dá pomalu vsadit na verzi spalující zemní plyn, neboť takto vybavené modely dosahují podle Volkswagenu opravdu nízkých hodnot spotřeby a emisí CO2.
Z motorového prostoru se ale přesuňme do kabiny, která by díky zmíněné větší šířce měla nabízet více prostoru pro cestující. Kvalitnější pak budou použité plasty, zatímco v případě výbavy lze čekat řadu moderních prvků, zejména těch, které propojí mobilní telefon s multimediálním systémem. Mimo to lze ale počítat také s parkovací kamerou či systémem automatického nouzového brzdění.
Všechny tyto změny s největší pravděpodobností o pár desítek tisíc zvednou cenu, která aktuálně startuje na 235 900 Kč. Přesto si Škoda od nové generace slibuje, že půjde o velký prodejní hit. Takový, který by značce měl pomoci dosáhnout 1,5 milionu registrací ročně. To je ovšem trochu vzdálenější budoucnost, pro letošek se Škoda hodlá přehoupnout „jen“ přes milionovou hranici.


Nová Škoda Fabia se již ukázala na neoficiálních ilustracích, které počítají s větší šířkou. Realita však bude dozajista jinde
Zdroje: Škoda Auto, iDnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 7 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 3 hodinamiNěmci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 4 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 6 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 7 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva