Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Enyaq naprosto selhala v losím testu, ani se nepřiblížila minimální přípustné rychlosti
6.10.2021 | Petr Miler
„Obzvláště špatný výsledek,” tak hodnotí vystoupení elektrické Škody v testu jeho tradiční exekutoři ze Španělska. Enyaq by potřeboval o několik tříd lepší, aby bylo jeho chování hodnoceno alespoň jako přijatelné.
Narazit v posledních letech na auto, které se se ctí popere s nástrahami tzv. losího testu, tedy náhlého vyhýbacího manévru simulujícího situaci, kdy vám do cesty vběhne třeba lesní zvěř, je mimořádně vzácné. Ačkoli vývoj letí vpřed, něco se v jeho průběhu pokazilo. A můžeme jen spekulovat, zda jsou to pneumatiky preferující minimalizaci emisí CO2 před jízdními vlastnostmi, znovu se zvětšující hmotnost nových aut, zvyšující se těžiště nebo ještě něco jiného.
Pokud jsou ale podstatné tyto faktory, co lze čekat od vystoupení Škody Eynaq? Jde o vysoký crossover vážící i v základní verzi iV 60 masivních 1 905 kg, který používá pneumatiky Bridgestone Turanza ECO, aby vůbec někam dojel na jedno nabití, i když ani s nimi to není velká sláva. Takové auto je předurčeno v losím testu selhat a přesně to se Enyaqu „podařilo”. Nebylo by to až tak překvapivé v záplavě jiných, vesměs mizerných skóre moderních aut, ale Enyaq je ještě jinde.
Kolegové z km77, kteří se už léta věnují provádění losích testů všemožných aut a za minimální přípustnou rychlost v něm považují 77 km/h, hodnotí výsledek elektrické škodovky jako „obzvláště špatný”. Maximální rychlost, při níž Enyaq zkoušku zvládl, byla pouhých 67 km/h, tedy nekonečných 10 km/h pod akceptovatelným minimem. A když se na videu níže podíváte, jak probíhaly ty ostatní, dojmům Španělů se nebudete divit.
Auto v testu působí velmi divoce a nevyzpytatelně a jeho autoři říkají, že problém je všechno od chování samotného auta až po nastavení ESP. Už v rychlostech stále zdaleka nedosahujících minimální přípustné rychlosti Škoda v testu nezkrotně tančí mezi kužely. Tohle prostě není dobré - vzhledem k rychlostem, v jakých se v tu chvíli vůz pohybuje, rozhodně ne.
Dodejme, že VW sesterský ID.4 si v tomtéž testu vedl o něco lépe, když zvládl na týchž pneu projet zkoušku rychlostí aspoň 73 km/h. I to je špatné, ale ne tak špatné jako u Škody. Inu, když dva dělají totéž... Věříme, že česká automobilka situaci vylepší rekalibrací ESP, podstata problému v chování samotného auta ale softwarově vyřešit nepůjde.
![Škoda Enyaq naprosto selhala v losím testu, ani se nepřiblížila minimální přípustné rychlosti - 1 - Skoda Enyaq losi test 2021 video 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda Enyaq naprosto selhala v losím testu, ani se nepřiblížila minimální přípustné rychlosti - 2 - Skoda Enyaq losi test 2021 video 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Škoda Enyaq naprosto selhala v losím testu, ani se nepřiblížila minimální přípustné rychlosti - 3 - Skoda Enyaq losi test 2021 video 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Nejhorší výsledek poslední doby zaznamenala v losím testu Škoda Eynaq, nezvládla rychlost vyšší než 67 km/h - za přijatelné minimum je považováno 77 km/h. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 4 hodinamiNové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
včeraNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025
Nejnovější články
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
novinkaSlavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
před hodinouNenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
před 3 hodinamiLamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 4 hodinamiŽe by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva