Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Singer 911: zpět do nejlepších let legendy
11.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Je nám vyčítáno, že nejsme příliš nadšeni z některých současných aut. Nejsme, ale také v tom nejsme sami, jinak by nevznikl tento zelený skvost.
Porsche 911 je nepopiratelnou stálicí automobilové scény, která má za sebou dlouhá léta vývoje. Přesto je mnoho těch, kteří současný model už nemají za pravou 911. Ty se prý přestaly vyrábět s koncem produkce vzduchem chlazených motorů. Také tvar karoserie už prý není to pravé ořechové, nejhezčí prý 911 byly na konci 80. let. Být takovým staromilcem a mít nazbyt 200 000 USD, zajásal bych. Za tyto peníze totiž lze u firmy Singer Design pořídit do sebemenšího detailu vymazlenou klasickou 911.
Nenechte se mýlit, pod naleštěným lakem vozu se skrývá moderní technika spousta ušlechtilých materiálů. Základem je Carrera z 80. let se vzduchem chlazeným motorem a zadním náhonem. Auto je rozebráno na prvočinitele, aby pak bylo znovuzrozeno s mnoha vylepšeními. Prvním z nich je vylepšení celkové tuhosti karoserie, které zajišťuje montáž klece a centrálního nosného prvku. Aby tohle zpevnění nemělo tragický vliv na celkovou hmotnost, je většina panelů karoserie vyrobena z uhlíkových vláken.



Po otevření zadní kapoty se nám otevře pohled na nádherný, vzduchem chlazený boxer o objemu 3,82 l, který je plněn prostřednictvím šesti samostatných karburátorů. Opět, zvenku staromódně střižený frak, uvnitř moderna. Kliková hřídel má původ u modelu GT3, ojnice jsou titanové. Není pak divu, že se v motoru skrývá celých 410 koní, točí až 8 000 ot./min a 1 100 kg těžký vůz zrychlí na 100 km/h za 3,9 s. Maximum rychlosti je 270 km/h. Abych nezapomněl, motoru dělá společnost šestistupňový manuál od Getragu.
Výkonná technika nekončí u motoru, také podvozek a brzdy se mají čím chlubit. Nastavitelné kombinované tlumicí jednotky Eibacha nastavitelné stabilizátory doprovází čtyřpístková Bremba. Třešničkou na dortu jsou klasická kovaná kola „Fuchs”.
A uvnitř? Pletenou kůží čalouněná Recara, volant z Porsche Carrera RSR a chronograf Tag Heur. Radost pohledět.
Sluší se dodat, že Singer 911 není určen pro tradicionalisty, přece jen míchá dohromady prvky z vícero modelů 911 (hlavně 930 a 964), ale my ostatní se jistě rádi pokocháme pohledem na tento ručně vyráběný vůz. Dodejme též, že dílo Singeru není žhavou novinkou a ke koupi je již nějaký ten pátek. Výrobce ale čerstvě uvolnil sadu nových snímků, a proto že jsme vás o něm dosud neinformovali, vzali jsme to pěkně z gruntu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom