Singer 911: zpět do nejlepších let legendy

Je nám vyčítáno, že nejsme příliš nadšeni z některých současných aut. Nejsme, ale také v tom nejsme sami, jinak by nevznikl tento zelený skvost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Singer 911: zpět do nejlepších let legendy

11.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Singer 911: zpět do nejlepších let legendy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je nám vyčítáno, že nejsme příliš nadšeni z některých současných aut. Nejsme, ale také v tom nejsme sami, jinak by nevznikl tento zelený skvost.

Porsche 911 je nepopiratelnou stálicí automobilové scény, která má za sebou dlouhá léta vývoje. Přesto je mnoho těch, kteří současný model už nemají za pravou 911. Ty se prý přestaly vyrábět s koncem produkce vzduchem chlazených motorů. Také tvar karoserie už prý není to pravé ořechové, nejhezčí prý 911 byly na konci 80. let. Být takovým staromilcem a mít nazbyt 200 000 USD, zajásal bych. Za tyto peníze totiž lze u firmy Singer Design pořídit do sebemenšího detailu vymazlenou klasickou 911.

Nenechte se mýlit, pod naleštěným lakem vozu se skrývá moderní technika spousta ušlechtilých materiálů. Základem je Carrera z 80. let se vzduchem chlazeným motorem a zadním náhonem. Auto je rozebráno na prvočinitele, aby pak bylo znovuzrozeno s mnoha vylepšeními. Prvním z nich je vylepšení celkové tuhosti karoserie, které zajišťuje montáž klece a centrálního nosného prvku. Aby tohle zpevnění nemělo tragický vliv na celkovou hmotnost, je většina panelů karoserie vyrobena z uhlíkových vláken.


Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 1 - singer 911 predstaveni 2011 03Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 2 - singer 911 predstaveni 2011 01Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 3 - singer 911 predstaveni 2011 02

Po otevření zadní kapoty se nám otevře pohled na nádherný, vzduchem chlazený boxer o objemu 3,82 l, který je plněn prostřednictvím šesti samostatných karburátorů. Opět, zvenku staromódně střižený frak, uvnitř moderna. Kliková hřídel má původ u modelu GT3, ojnice jsou titanové. Není pak divu, že se v motoru skrývá celých 410 koní, točí až 8 000 ot./min a 1 100 kg těžký vůz zrychlí na 100 km/h za 3,9 s. Maximum rychlosti je 270 km/h. Abych nezapomněl, motoru dělá společnost šestistupňový manuál od Getragu.

Výkonná technika nekončí u motoru, také podvozek a brzdy se mají čím chlubit. Nastavitelné kombinované tlumicí jednotky Eibacha nastavitelné stabilizátory doprovází čtyřpístková Bremba. Třešničkou na dortu jsou klasická kovaná kola „Fuchs”.

Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 4 - singer 911 predstaveni 2011 26Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 5 - singer 911 predstaveni 2011 27Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 6 - singer 911 predstaveni 2011 28

A uvnitř? Pletenou kůží čalouněná Recara, volant z Porsche Carrera RSR a chronograf Tag Heur. Radost pohledět.

Sluší se dodat, že Singer 911 není určen pro tradicionalisty, přece jen míchá dohromady prvky z vícero modelů 911 (hlavně 930 a 964), ale my ostatní se jistě rádi pokocháme pohledem na tento ručně vyráběný vůz. Dodejme též, že dílo Singeru není žhavou novinkou a ke koupi je již nějaký ten pátek. Výrobce ale čerstvě uvolnil sadu nových snímků, a proto že jsme vás o něm dosud neinformovali, vzali jsme to pěkně z gruntu.

Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 7 - singer 911 predstaveni 2011 04Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 8 - singer 911 predstaveni 2011 06Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 9 - singer 911 predstaveni 2011 07Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 10 - singer 911 predstaveni 2011 08Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 11 - singer 911 predstaveni 2011 09Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 12 - singer 911 predstaveni 2011 10Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 13 - singer 911 predstaveni 2011 11Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 14 - singer 911 predstaveni 2011 12Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 15 - singer 911 predstaveni 2011 13Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 16 - singer 911 predstaveni 2011 14Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 17 - singer 911 predstaveni 2011 15Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 18 - singer 911 predstaveni 2011 16Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 19 - singer 911 predstaveni 2011 17Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 20 - singer 911 predstaveni 2011 18Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 21 - singer 911 predstaveni 2011 19Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 22 - singer 911 predstaveni 2011 20Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 23 - singer 911 predstaveni 2011 21Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 24 - singer 911 predstaveni 2011 22Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 25 - singer 911 predstaveni 2011 23Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 26 - singer 911 predstaveni 2011 24Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 27 - singer 911 predstaveni 2011 25Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 28 - singer 911 predstaveni 2011 29Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 29 - singer 911 predstaveni 2011 30Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 30 - singer 911 predstaveni 2011 31Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 31 - singer 911 predstaveni 2011 32Singer 911: zpět do nejlepších let legendy - 32 - singer 911 predstaveni 2011 33
Singer 911 v celé své kráse

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.