Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Singer 911: zpět do nejlepších let legendy
11.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Je nám vyčítáno, že nejsme příliš nadšeni z některých současných aut. Nejsme, ale také v tom nejsme sami, jinak by nevznikl tento zelený skvost.
Porsche 911 je nepopiratelnou stálicí automobilové scény, která má za sebou dlouhá léta vývoje. Přesto je mnoho těch, kteří současný model už nemají za pravou 911. Ty se prý přestaly vyrábět s koncem produkce vzduchem chlazených motorů. Také tvar karoserie už prý není to pravé ořechové, nejhezčí prý 911 byly na konci 80. let. Být takovým staromilcem a mít nazbyt 200 000 USD, zajásal bych. Za tyto peníze totiž lze u firmy Singer Design pořídit do sebemenšího detailu vymazlenou klasickou 911.
Nenechte se mýlit, pod naleštěným lakem vozu se skrývá moderní technika spousta ušlechtilých materiálů. Základem je Carrera z 80. let se vzduchem chlazeným motorem a zadním náhonem. Auto je rozebráno na prvočinitele, aby pak bylo znovuzrozeno s mnoha vylepšeními. Prvním z nich je vylepšení celkové tuhosti karoserie, které zajišťuje montáž klece a centrálního nosného prvku. Aby tohle zpevnění nemělo tragický vliv na celkovou hmotnost, je většina panelů karoserie vyrobena z uhlíkových vláken.



Po otevření zadní kapoty se nám otevře pohled na nádherný, vzduchem chlazený boxer o objemu 3,82 l, který je plněn prostřednictvím šesti samostatných karburátorů. Opět, zvenku staromódně střižený frak, uvnitř moderna. Kliková hřídel má původ u modelu GT3, ojnice jsou titanové. Není pak divu, že se v motoru skrývá celých 410 koní, točí až 8 000 ot./min a 1 100 kg těžký vůz zrychlí na 100 km/h za 3,9 s. Maximum rychlosti je 270 km/h. Abych nezapomněl, motoru dělá společnost šestistupňový manuál od Getragu.
Výkonná technika nekončí u motoru, také podvozek a brzdy se mají čím chlubit. Nastavitelné kombinované tlumicí jednotky Eibacha nastavitelné stabilizátory doprovází čtyřpístková Bremba. Třešničkou na dortu jsou klasická kovaná kola „Fuchs”.
A uvnitř? Pletenou kůží čalouněná Recara, volant z Porsche Carrera RSR a chronograf Tag Heur. Radost pohledět.
Sluší se dodat, že Singer 911 není určen pro tradicionalisty, přece jen míchá dohromady prvky z vícero modelů 911 (hlavně 930 a 964), ale my ostatní se jistě rádi pokocháme pohledem na tento ručně vyráběný vůz. Dodejme též, že dílo Singeru není žhavou novinkou a ke koupi je již nějaký ten pátek. Výrobce ale čerstvě uvolnil sadu nových snímků, a proto že jsme vás o něm dosud neinformovali, vzali jsme to pěkně z gruntu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nejnovější články
Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
před 7 hodinamiNěmci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
před 9 hodinamiJeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
před 10 hodinamiPeugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
včeraJaponci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.29. 00:47 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 17:50 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 03.26. 16:33 - Předseda