Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Silniční McLareny motory Honda nedostanou, spolupráce zůstane v mezích F1
1.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spolupráce obou značek na poli Formule 1 mohla vzbuzovat domněnky, že se brzy objeví Britové s japonským srdcem i na silnici. McLaren ale zůstane svůj.
Před víkendem jsme vás informovali o tom, že Honda chystá návrat do seriálu Formule 1 prostřednictvím nové pohonné jednotky, která bude od příští sezony pohánět monoposty McLarenu. Zda se tím nějakým způsobem zamíchají karty, zda V6 1,6 turbo s hybridním modulem bude schopné nějak zničit současnou nadvládu Mercedesu, to zůstává ve hvězdách. Víme však, že oba týmy už začaly společně testovat na okruhu a že zatím byly vděčné za ta tři kola, jenž se testovacímu pilotovi podařilo obkroužit na okruhu v Abu Dhabi.
Při této příležitosti se začaly objevovat spekulace některých novinářů, kteří si šuškali, že obě automobilky by posléze mohly rozšířit své technické partnerství na vozidla pro normální silnice. Jenomže, jak ukazují poslední prohlášení, k ničemu takové dojít nemá, nic takového se údajně nechystá. Rozhovor s vysoce postaveným manažerem zodpovědným za globální prodeje a marketing McLarenu Jolyonem Nashem takové spekulace zcela neguje. McLaren má zůstat v tomto ohledu nadále naprosto „čistým McLarenem“, třebaže v loňském roce šéf Whitmarsch prozradil, že je otevřen i širší spolupráci s Hondou.
Přitom v minulosti už k podobným aliancím a sdílením docházelo. Nebavíme se jen o samotné Formuli 1, kde se obě stáje podílely na speciálech pro Ayrtona Sennu nebo Alana Prosta, bavíme se o případech, kdy McLaren pro silniční F1 sáhl pro 6,1litrový dvanáctiválec od BMW, dále třeba o alianci s Mercedesem, z níž vzešel supersport McLaren-Mercedes SLR s přeplňovaným osmiválcem o startovním výkonu 626 koní.
Pohledem zpátky ke královské disciplíně motoristického sportu je McLaren velkým optimistou a pro příští sezonu si opravdu věří. Nash ostatně dodává, že se jedná o obnovu „jednoho z nejúspěšnějších partnerství ve Formuli 1“, ale u něho také zůstane. Ve zbytku si obě automobilky půjdou každá svojí cestou a McLaren hodlá nadále vyrábět veškeré věci doma ve Velké Británii a že ani nehodlá vstupovat do nových segmentů, které by byly v rozporu s jeho ideologií.
V plánu prý není SUV, třídveřový a ani čtyřdveřový model. Nadále tedy budeme vídat jen dvoudveřové sporťáky s karbonovými monokoky a dvojitě přeplňovanými jednotkami, které postupem času asi ve všech případech doplní elektromotor. No, uvidíme, jak bude automobilka mluvit za pár let...






McLaren se údajně na rozšíření partnerství s Hondou na silniční vozy nechystá, stejně tak prý nevyrobí žádné SUV ani tří- nebo čtyřdveřový model
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB