Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Seznamte se s novou drtičkou iluzí majitelů Tesel. S 1 915 koňmi dá stovku za 1,85 s
6.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Auta Tesly rozhodně nejsou pomalá, tohle je ale prostě ještě rychlejší. S výkonem blížícím se 2 000 koní chce být Rimac Concept Two králem akceleračního ringu.
První živé pohledy si na ženevském výstavišti Palexpo užívá nástupce Rimacu Concept One s příhodným názvem Rimac C_Two alias Concept Two. Před pár hodinami byl odhalen druhý pokus chorvatské automobilky oslnit svět s elektrickým supersportem a marným se být opravdu nezdá.
Nový přírůstek do skromné rodiny extra výkonných elektromobilů využívá lithiovou baterii s kapacitou 120 kWh, která dopuje pohonnou soustavu disponující až 1 408 kW (1 915 koní) výkonu a 2 299 Nm točivého momentu. Každé kolo má k dizpoici samostatný elektromotor, soubor čtyř takových pochopitelně umožňuje pohon všech kol. Pár nezávislých jednorychlostních převodovek vepředu se stálým převodem pohání přední kola a dvojice dvourychlostních převodovek vzadu přenáší energii na zadní kola. Náročné technické řešení dovoluje přenést výkonový potenciál na cestu.
Rimac Concept Two využívá vektorování točivého momentu na všech kolech spojených s velkými karbon-keramickými brzdami se šesti pístky vpředu i vzadu. Kotouče mají průměr 390 mm. Převážně karbonové šasi využívá dvojité trojúhelníkové zavěšení s elektronicky ovládanými tlumiči aktivně regulující světlou výšku.
Chorvaté se bijí do prsou, že jejich druhý sériový produkt zvládne plné tempo na Nordschleife „se zanedbatelným poklesem výkonu“. Co přesně tato veličina znamená, nikdo netuší, ale maximální rychlosti 258 km/h by měl s daným výkonem a vylepšeným chlazením důležitých komponentů dosáhnout i tam. Při běžné jízdě prý ujede na jedno nabití 650 kilometrů, po vysílení se údajně baterie vzchopí na 80 % během půl hodiny, samozřejmě s adekvátním (a běžně zcela nedostupným) elektrickým výkonem po ruce.
Dvoumístné nízké kupé disponuje chytrými technologiemi. Podle marketingových materiálů Rimac do své novinky nainstaloval autonomního pilota druhé nejvyšší úrovně 4, což značí, že auto v určité předem stanovené oblasti člověka vůbec nepotřebuje, řidič dokonce vůbec nemusí ve voze být.
Palubní technika používá fotoaparáty pro rozpoznání obličeje k odemknutí automobilu a identifikovaný řidič pak může nastartovat i bez použití klíče. Automobil se dokonce přizpůsobuje náladě řidiče, takže žárlivé dámy a agresivní pánové mají zaděláno na krušnou jízdu. V rámci autonomních schopnosti může software Conceptu Two načítat vybrané závodní tratě v reálném čase a nabízet vodítka pro ideální projížďku v podobě brzdných bodů a správné stopy.
Karbon má tento stroj všude, kam se člověk podívá. Elektrický supersport používá vysokopevnostní uhlíkový monokok s uhlíkovou střechou a zadním karbonovým pomocným rámem. Baterie jsou integrované do konstrukce elektromobilu. Prý nízká hmotnost a brutální výkon umožňuje vypálit na stovku km/h za 1,85 vteřiny, 160 km/h se zobrazí na rychloměru během 4,3 sekundy, tvrdí Rimac. Pokud jsou to reálná čísla, má Tesla Roadster znovu statnou škodnou v revíru.
Do výroby se chystá jen 150 jednotek, produkce by se měla rozjet nejpozději v druhé polovině roku 2018. Ceny nebyly odhaleny, ale vzhledem k tomu, že Concept One se cenou blížil 30 milionům Kč, Rimac C_Two pravděpodobně překročí hranici 40 milionů Kč. To ale teprve uvidíme...
Rimac C Two naživo v Ženevě
Chorvaté si mají cení svou práci na 40 milionů korun českých. Richard Hammond asi bude muset uzavřít dodatečnou pojistku, až bude testovat odolnost proti požáru Rimacu C_Two...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis