Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu si zřejmě nějak poradili s akumulátory, neboť dojezd se navýšil na 400 km. Karbon a hliník pak srazily hmotnost na 1 780 kg.
Ale ne, ale jo, ale ne, ale jo. Tak asi takhle nějak probíhají v Ingolstadtu jednání o budoucnosti elektrického Audi R8. Vůz s přídomkem e-tron se totiž nejprve měl svézt na boomu alternativních pohonných ústrojí, poté však automobilka rozhodla, že celý projekt půjde k ledu, přičemž enormní náklady začala ospravedlňovat slovy, že danou kreaci vlastně nikdy prodávat nechtěla. Prý šlo jen a pouze o studnici nápadů. Jenže poté se opětovně objevila slova o možné cestě do showroomů.
Máte pocit, že tím vše skončilo? Ale kdeže. Naposledy si totiž Audi svůj názor rozmyslelo v květnu, kdy prohlásilo, že doufalo v rychlejší vývoj akumulátorů. Ty dosavadní totiž modelu R8 e-tron přisuzovaly dojezd pouhých 215 km, a to dozajista pouze za situace, kdy pravá noha prakticky ani nezavadí o plynový pedál. S příchodem nového šéfa vývojového oddělení Ulricha Hackenberga se však očividně v Ingolstadtu začaly odehrávat zázraky.
Podle zdrojů zevnitř automobilky se totiž kapacita lithium-iontových baterií proměnila natolik, že vozu dokáže umožnit dojezd na vzdálenost až 400 km, což je podle Audi dostatečná porce na to, aby R8 e-tron mohla zamířit do výroby. Jak toho bylo docíleno, nemáme tušení, objev zvyšující měrnou kapacitu li-ion akumulátorů na dvojnásobek jsme nezaznamenali. Odkládání mají přitom zřejmě ve čtyřech kruzích dost, neboť montážní linky chtějí spustit již ve druhé půli příštího roku. Dočkat bychom se přesto měli pouze limitované série, což naznačuje, že přímo vydělávat na každém prodaném kusu Audi nehodlá.
V rámci vzhledu se přitom máme dočkat úprav oproti dříve představeným verzím, neboť elektrický model má dostat prvky, jež jsou vyhrazeny druhé generaci standardní R8. Ta se rovněž má objevit v příštím roce, konkrétní datum však Audi prozatím nezmínilo. Jisté je ovšem to, že oba modely dostanou více hliníku a karbonových vláken, díky čemuž by e-tron měl vážit nějakých 1 780 kg.
S touto hmotností by si měly hravě poradit dva elektromotory, které dohromady produkují 381 koní a 823 Nm točivého momentu. Podle původních předpokladů mělo přitom elektrické Audi R8 zvládnout sprint z klidu na stovku za 4,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 200 km/h. Nové materiály by však první hodnotu mohly snížit, o zvýšení v druhém případě se pak může postarat pouze změna na straně akumulátorů či elektrického pohonu vůbec, maximální rychlost je omezena uměle právě kvůli „baterkám”.
Pohon zadních kol pak zůstane zachován, stejně jako bude e-tron i nadále plnit úlohu jakéhosi „haló-modelu“, jež by měl přilákat pozornost k dalším „tramvajím“ koncernu Volkswagen. Fanoušci modelu by se ovšem měli modlit, aby v Ingolstadtu nedošlo k dalšímu zasedaní. Možnost, že zaslechneme další zamítnutí, je totiž po předchozích změnách docela pravděpodobná...

































Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne. Můžeme ale automobilce tentokráte skutečně věřit?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva