Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sériové Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne, má dorazit v druhé půli roku 2014
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu si zřejmě nějak poradili s akumulátory, neboť dojezd se navýšil na 400 km. Karbon a hliník pak srazily hmotnost na 1 780 kg.
Ale ne, ale jo, ale ne, ale jo. Tak asi takhle nějak probíhají v Ingolstadtu jednání o budoucnosti elektrického Audi R8. Vůz s přídomkem e-tron se totiž nejprve měl svézt na boomu alternativních pohonných ústrojí, poté však automobilka rozhodla, že celý projekt půjde k ledu, přičemž enormní náklady začala ospravedlňovat slovy, že danou kreaci vlastně nikdy prodávat nechtěla. Prý šlo jen a pouze o studnici nápadů. Jenže poté se opětovně objevila slova o možné cestě do showroomů.
Máte pocit, že tím vše skončilo? Ale kdeže. Naposledy si totiž Audi svůj názor rozmyslelo v květnu, kdy prohlásilo, že doufalo v rychlejší vývoj akumulátorů. Ty dosavadní totiž modelu R8 e-tron přisuzovaly dojezd pouhých 215 km, a to dozajista pouze za situace, kdy pravá noha prakticky ani nezavadí o plynový pedál. S příchodem nového šéfa vývojového oddělení Ulricha Hackenberga se však očividně v Ingolstadtu začaly odehrávat zázraky.
Podle zdrojů zevnitř automobilky se totiž kapacita lithium-iontových baterií proměnila natolik, že vozu dokáže umožnit dojezd na vzdálenost až 400 km, což je podle Audi dostatečná porce na to, aby R8 e-tron mohla zamířit do výroby. Jak toho bylo docíleno, nemáme tušení, objev zvyšující měrnou kapacitu li-ion akumulátorů na dvojnásobek jsme nezaznamenali. Odkládání mají přitom zřejmě ve čtyřech kruzích dost, neboť montážní linky chtějí spustit již ve druhé půli příštího roku. Dočkat bychom se přesto měli pouze limitované série, což naznačuje, že přímo vydělávat na každém prodaném kusu Audi nehodlá.
V rámci vzhledu se přitom máme dočkat úprav oproti dříve představeným verzím, neboť elektrický model má dostat prvky, jež jsou vyhrazeny druhé generaci standardní R8. Ta se rovněž má objevit v příštím roce, konkrétní datum však Audi prozatím nezmínilo. Jisté je ovšem to, že oba modely dostanou více hliníku a karbonových vláken, díky čemuž by e-tron měl vážit nějakých 1 780 kg.
S touto hmotností by si měly hravě poradit dva elektromotory, které dohromady produkují 381 koní a 823 Nm točivého momentu. Podle původních předpokladů mělo přitom elektrické Audi R8 zvládnout sprint z klidu na stovku za 4,2 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 200 km/h. Nové materiály by však první hodnotu mohly snížit, o zvýšení v druhém případě se pak může postarat pouze změna na straně akumulátorů či elektrického pohonu vůbec, maximální rychlost je omezena uměle právě kvůli „baterkám”.
Pohon zadních kol pak zůstane zachován, stejně jako bude e-tron i nadále plnit úlohu jakéhosi „haló-modelu“, jež by měl přilákat pozornost k dalším „tramvajím“ koncernu Volkswagen. Fanoušci modelu by se ovšem měli modlit, aby v Ingolstadtu nedošlo k dalšímu zasedaní. Možnost, že zaslechneme další zamítnutí, je totiž po předchozích změnách docela pravděpodobná...
Audi R8 e-tron prý nakonec vznikne. Můžeme ale automobilce tentokráte skutečně věřit?
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 8 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 11 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel